امام جمعه نکا: دشمنان با فشارها،تهدیدها،تحریمها ،قصد دارند ملت ما را وادار به تسلیم کنند/ عکس

خطیب مصلای امام خمینی نکا با اشاره به این که آمریکا و دنیای غرب از فشارها، تهدیدها، تحریمها بدنبال تسلیم نمودن ملت وازنظر فرهنگی ما را وادار به ضعف، انفعال و عقب نشینی نماید .
به گزارش نیکا خبر ، آیت الله محمدی لائینی گفت : همه شما بزرگوارارن، خوبان، مردان و زنان با ایمان را به تقوای خدا، ترسیدن از خدا، پرهیز از گناه، سفارش و توصیه میکنم. حضرت علی(ع) می فرماید «واتقوا نارا حرّوها شدید…» چهار صفت برای آتش جهنم بیان می کند در خطبه ۱۲۰٫ فرمود: بترسید از آتشی که حرارتش بسیار زیاد است. با آتش های دنیا قابل مقایسه نیست. ژرفای آن هم بسیار زیاد است، گود و عمیق است. زیورآلات در آنجا غل و زنجیرها هستند. چه زن و چه مرد، غل و زنجیرهای آتشین است. چهارم، نوشیدنی آنجا آب جوش داغ گندیده است. چه کسی طاقتش را دارد که در چنین جایی یک ثانیه بماند، یک دقیقه بماند چه برسد به اینکه یک سال بماند، ده سال بماند، صد سال بماند، برای ابد بماند. خیلی مشکل است واقعا. چه چیزی ما را از این عذاب حفظ می کند؟ تقوا. خدا فرمود کسانی که باتقوا باشد از عذاب جهنم حفظشان می کنیم. خدایا ما را از عذابت در پرتو تقوا نجات و رهایی عنایت بفرما.

هفته ای که پیش رو داریم مناسبتهای مذهبی اش، سالروز آن معجزه و کرامت برای حضرت علی(ع)، جریان «ردالشمس». سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع). سالروز انفجار بمب در حرم مطهر امام هشتم(ع) توسط منافقین کوردل در عاشورای خرداد سال ۷۳٫ همینطور شهادت مجاهدان موتلفه اسلامی و عاملین اعدام انقلابی نخست وزیر مزدور، حسنعلی منصور. سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام(ره) در سال ۵۸٫ آغازین برنامه ای که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده و روز جهانی بیابان زدایی است.

برنامه ای که کادر بهداشت و درمان شهرستان ما و جناب آقای دکتر خانجانی برای گرفتن فشار خون در دو هفته، داشتند، اقدام بسیار مثبتی است و از این بابت بنده بسیار تشکر و تقدیر دارم.

جریان جهاد که پسوندش سازندگی بود، خدمات جهاد در آن چهار پنج سال اولیه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست. واقعا خدمات جانانه انجام دادند. در دفاع مقدس هم همین بر و بچه های جهادی واقعا زحمت کشیدند و افتخار داشتن این عنوان «سنگرسازان بی سنگر» را پیدا کردند. ما از زحماتشان واقعا تشکر و تقدیر داریم.

نمی دانم چه شد که این نهاد انقلابی ادغام شد در یک دستگاه دیگر. آیا سازندگیهای مملکت ما تمام شده بود که جهاد سازندگی را ادغام کردند در یک دستگاه دیگری و حالا شده جهاد کشاورزی. این همه عقب ماندگی، این همه ویرانی هنوز داشتیم و داریم. نمی بایست جهاد سازندگی ادغام شود. چنانچه بعضی از نهادهای انقلابی دیگر مثل کمیته ها نباید ادغام میشد. این جریان رفته بودند که سپاه را هم حتی ادغام کنند در ارتش. حضرت امام(ره) جلویش را گرفته بود. اگر ادغام میشد امروز ما با چه فاجعه ای مواجه بودیم.

بنابراین برای سازندگی مملکت وجود جهاد لازم بود. ادامه جهاد لازم بود و نشانه و دلیلش این است که حالا ما مجبور شدیم بسیج سازندگی راه بیندازیم. مثل همان جهاد سازندگی اوایل انقلاب است. پس معلوم میشود که این خلأ پر نشده و وجود دارد.

الان که ادغام شده در کشاورزی و شده جهاد کشاورزی. ما در حوزه کشاورزی مشکلات زیادی داریم. البته خدمات زیادی هم انجام گرفته، از آن بابت تشکر و تقدیر داریم اما باز هم ضعفها ، آسیبها، مشکلات، به خصوص در رابطه با سیلی که آمده، هنوز عزیزان کشاورز ما پیامدهایش را دارند تحمل می کنند. شعار زیاد است ولی عملکرد یک مقداری باید بیشتر شود.

ما در زمینه کشاورزی، کشاورزی جهت داده شده نداریم. کشاورزی خودش به هر سمتی برود. ما دنباله رو هستیم، نمی آییم مدیریت و هدایت کنیم. امروز هلو می صرفد، همه می روند به سمت هلو. ما هم دنبالش. فردا شالی، همه می روند آن طرف. ما نمی آییم مدیریت کنیم که چقدر باید هلو داشته باشیم، چقدر باید برنج داشته باشیم، چقدر باید گندم داشته باشیم، به خصوص کالاهای استراتژیک مثل گندم، برنج. اینها هم خیلی گران تمام میشود. اصلا با برنجهای خارجی در شهر خودمان هم قدرت رقابت نداریم چه برسد به نقاط دورتر.

در مصرف سمومات و کود و این مسائل هم مدیریت نمیشود. مصرف های فرا استانداردی. این همه بیماریها و سرطان ها زیاد شده. بخشی از آنها بر می گردد به مصرف بی رویه سمومات که بنده از کشاورزان، باغداران، صیفی کاران، برنجکاران، از همه می خواهم که خودتان را مدیون مردم نکنید و حق الناس به گردن شما نیفتد، با جان مردم بازی نکنید. به خاطر سود بیشتر، بی رویه سم و کود مصرف نکنید. ضوابط را رعایت کنید.

در حوزه کشاورزی حرف و حدیث زیاد است، مشکلات فراوان است. باید پای درد دل کشاورزان و باغداران بنشینیم. آنها بهترین کارشناس هستند و بهترین مدیر هم می توانند باشند و بهترین مدیر این است که با قاطبه کشاورزان بتواند خودش را نزدیک کند و از آنها کمک و راهنمایی بگیرد.

هدف آمریکا و دنیای غرب از فشارها، تهدیدها، تحریمها چیست؟ دو هدف دارند. یک هدف اینکه ما را وادار به تسلیم کنند. تسلیم همه جانبه. به خصوص تسلیم سیاسی، سقوط سیاسی، دستهایمان را بدهیم بالا و بگوییم تسلیم. اصلا پشیمان شدیم، اصل انقلاب نباید انجام میشد. تا تغییر نظام، ما را رها نخواهند کرد که در این جهت، اینها مسلم موفق نخواهند شد چون اینها مردم ایران را نشناختند. جامعه شناسی مردم ایران را نمی دانند. حضرت امام راحل، جامعه شناسی مردم ایران را بهتر از همه میداند. جمله ای از امام در رابطه با ملت نقل کنم: «و ملت ایران نشان داده است که به دنبال حفظ اصول اسلام و انقلاب است. مردم ایران ثابت کرده اند که تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند ولی تحمل شکست انقلاب و ضربه به اصول آن را هرگز نخواهند داشت (صحیفه امام جلد ۲۱ ص ۸۶).

هدف دوم از این فشارها این است که ما را از نظر فرهنگی ما وادار به ضعف، انفعال و عقب نشینی کنند و هر ابتذال فرهنگی که انجام می گیرد، ما دیگر حرفی نزنیم. فشار اقتصادی بخاطر این است کسانی که طرفدار فرهنگ ابتذال غرب هستند آنها جولان دهند. می بینیم که بعضی هایشان چطور جرات پیدا کردند، جری شدند. جریان سد لفور را شنیدید. اینها توهین به ملت است، توهین به نظام و شهداست واقعا. این هنجارشکنیها. بنده تشکر می کنم از برخوردی که مسئولین نسبت به این ماجرای سد لفور داشتند. همه باید تشکر کنیم و دست مریزاد بگوییم به اینها.

در رابطه با آن ماجرای راننده اسنپ و آن دختر، واقعا یک دروغ گفته، یک رفتار غیر اخلاقی داشت، یک رفتار غیر قانونی داشت. من در فضای مجازی وقتی صفحات کاربران را دیدم، که کاربران فراوانی از کار راننده تشکر کردند، تایید کردند. چقدر خوشحال شدم. کاربران فضای مجازی ما از یک حرکت ارزشی باید حمایت کنند در فضای مجازی و نسبت به رفتار آن دختر همه نقد داشتند، انتقاد کردند و محکوم کردند. اینها جای تشکر و تقدیر دارد. بنده هم مراتب تشکر خودمان را واقعا اعلام میدارم.

اگر یاد شریفتان باشد، مقام معظم رهبری در فرمایشاتی که در سالروز رحلت حضرت امام(ره) داشتند در مرقد امام(ره)، فرمایشات بسیار خوب و زیبایی در رابطه با مقاومت داشتند از جمله فرمودند مملکت ما پیشرفت می کند، شرط پیشرفت مملکت ما، آن چیزهایی نیست که آمریکایی ها می گویند، شرط پیشرفت مملکت ما این است که آمریکاییها به ما نزدیک نشوند. اینها که نزدیک میشوند یعنی همه جور مشکل به وجود می آید. شرط پیشرفت مملکت ما این است که آمریکاییها نزدیک نشوند.

رهبری فرمودند: «شرط پیشرفت این است که آمریکاییان نزدیک نیایند. باید آمریکاییان نزدیک نشوند. هر جا آمریکا پا گذاشته، یا جنگ شد یا برادرکشی شده، یا فتنه شد، یا استثمار شد، یا استعمار شد، یا تحقیر شد، قدم آمریکاییها، قدم نامبارکی است. اگر نزدیک نشوند خود ما می دانیم چه جوری رفتار کنیم و کار خودمان را بلد هستیم.»

پس بنابراین ما نباید اجازه دهیم که آمریکاییها به ما نزدیک شوند. هر جا اینها پا گذاشتند فتنه، فساد و خرابی است. یک مصداق بسیار روشن از اینکه نگذاریم آمریکاییها به ما نزدیک شوند را حضرت آقا در مصاحبه و در دیداری که با نخست وزیر ژاپن داشتند در صحبتهای خودشان گفتند. پیام آمریکا که آمریکا با صداقت خواهان مذاکره است، خواهان نزدیک شدن به ایران است و پیام دوستی داده برای مردم ایران. اما رهبر بزرگارمان ببینید چقدر عزتمندانه جواب دادند که واقعا همه ما احساس غرور می کنیم از این فرمایشات و از این موضع گیری.خطاب به نخست وزیر ژاپن گفتند: «ما در حسن نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم اما در خصوص آنچه از رئیس جمهور آمریکا نقل کردید من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.

این موضع بسیار صحیح، درست و منطقی از روی عزت و اقتدار. یعنی همان رجم کردن و رمی کردن شطان است که شیطان به ما نزدیک نشود. لهذا ما می گوییم ای آمریکا، ما به هیچ وجه به شما اجازه نمی دهیم که شما نزدیک شوید، ما به پیروی از امام عزیز تو را به عنوان شیطان بزرگ رمی می کنیم تو را رجم می کنیم. رجم شیطان و رمی شیطان بزرگ آمریکا، شعار مرگ بر آمریکاست. (شعار مرگ بر آمریکا حضار)

والسلام.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *