امام جمعه نکا: مازندران نباید به پاتوقی امن برای فساد و ولنگاری تبدیل شود

امام جمعه شهرستان نکا ،با بیان این که نباید مازندران به پاتوقی امن برای فساد و ولنگاری عده‌ای تبدیل شود بر ضرورت برخورد با عوامل آسیب زا در استان تأکید کرد.
به گزارش نیکا خبر ، ایت الله محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران با انتقاد شدید از بدحجابی و ولنگاری در برخی مناطق توریستی و گردشگری استان بر ضرورت پاسخگویی مسؤولان در برابر چنین اتفاقات نگران کننده‌ای تأکید کرد.

وی با بیان این که متأسفانه هر ساله در فصل تابستانه و ایام تعطیلات شاهد هجوم مسافران و گردشگران به مناطق مختلف مازندران هستیم، افزود: عدم نظارت صحیح بر این اماکن موجب بروز چنین حوادث ناگواری می‌شود.

آیت الله لائینی با تأکید براین که متأسفانه عده‌ای تنها برای فساد و بی بندوباری به مازندران سفر می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید این تصور غلط از اذهان کسانی که به این استان مسافرت می‌کنند حذف شود.

امام جمعه نکا با بیان این که برخی‌ها تلاش می‌کنند تا استان ولایت مدار و علوی مازندران را به محلی برای گسترش فساد و اعمال ضد فرهنگی تبدیل کنند، تصریح کرد: باید در برابر کسانی که چنین تفکری دارند با قاطعیت ایستاد و ارزش‌های دینی و معنوی دفاع و حراست کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز فرهنگ دینی و انقلابی ما در معرض شدید‌ترین هجمه‌های دشمنان قرار دارد، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم این ارزش‌های دینی و انقلابی که با مجاهدت‌ها و ایثار بسیاری از فرزندان این مرزوبوم حفظ مانده با برخی بی توجهی‌ها خدشه دار شود.

لائینی با بیان این که استان‌های شمالی از دیرباز در معرض تهاجم فرهنگی دشمن قرار داشته اند، بیان داشت: علیرغم تذکرات متعدد بزرگان دینی و دلسوزان نظام در این خصوص، متأسفانه شاهد بی توجهی برخی مسؤولان در این خصوص بوده ایم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مسؤولان به جای این که پس از بروز حادثه به تکاپو بیافتند برای جلوگیری از معضلات و ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی در مناطق توریستی و گردشگری تدبیر کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از مناطق توریستی استان به بهانه خصوصی بودن به حال خود رها شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که بروز حوادث نظیر روز‌های اخیر به هیچ عنوان در شأن مردم دیندار و مؤمن این استان نیست، تصریح کرد: این مسؤولان هستند که باید پاسخ دهند در مناطق توریستی استان چرا باید شاهد چنین ناهنجاری و ولنگاری باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که نباید مازندران به پاتوقی امن برای فساد و ولنگاری عده‌ای تبدیل شود، خاطرنشان کرد: باید با عواملی که موجب بروز چنین حوادث ناگواری در سطح استان می‌شوند به طور قانونی برخورد شود.

امام جمعه نکا در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان تأکید کرد و گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود به منظور تقویت این فرهنگی دینی و انقلابی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بهره گرفته شود.
رسا

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *