ضیافت افطاری همراه با تجلیل از تلاشگران عرصه قرآنی در مرکز روح الامین نکا

ضیافت افطاری بهمراه مراسم تجلیل از قران آموزان و مریبان تلاشگر عرصه قرآنی مرکز روح الامین نکا با حضور نماینده مردم شرق مازندران ، فرماندار و معاون فرماندار نکا، مدیران بهزیستی و کمیته امداد شهرستان نکا و خیرین مددجویان تحت پوشش بهزیستی در مجموعه تالار ستاره شرق رستم کلا با میزبانی خیرمجتبی ایی برگزا شد .
به گزارش نیکا خبر ، حمیدرضا جانبازی”در آئین تجلیل از قران آموزان و مریبان مراکز دارالقرآن روح الامین شهرستان نکا گفت: تاکنون در شهرهای آمل، قائمشهر، ساری، بهشهر ، گلوگاه، بابل، محمودآباد، نکا ومیاندرود مراکز قرانی روح الامین راه اندازی شده و در این مراکز بیش از ۲۵۰ نفر در بخش های قرائت و حفظ قران کریم فعالیت دارند .
جانبازی، که خود از جامعه نابینایان است، گفت: موسسه دارالقران روح الامین از سال ۱۳۸۴ با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی و برای ترویج فرهنگ و آموزش قرآن فعالیتش را در مکان استیجاری آغاز کرد.
وی اعلام کرد :۱۰۰ نفر بصورت دایم و مستمر فعالیت قرآنی دارند ۳۰ نفر حافظ ۲۰ جز حدود ۷۰ نفر از این افراد حافظ ۳۰ جزء قرآن کریم هستند.

مدیرعامل دارالقرآن نابینایان و کم بینایان مازندران از مدیران و مسئولان خواست تا نگاه ویژه به معلولان ونابینیان فعال در حوزه های قرآنی داشته باشند .
وی یادآور شد، خوشبختانه برخی از نابینایان استان دارای استعدادهای زیادی هستند که رتبه های ممتازی کشور را نیز در سال های اخیر کسب کرده بودند.
دکتر شاعری در این مراسم به تصویب طرح سه برابر شدن مستمری مددیجویان بهزیستی و امداد اشاره کرد و گفت : در خصوص ادامه ساخت مرکز روح الامین نکا علاوه بر ۵۰ میلیون تومان ۱۵ میلیون دیگربه هزینه ساخت آن تزریق خواهد شد و تلاش خواهیم کرد از دیگر بخشها نیز هزینه های باقی مانده آن را تامین نمائیم .
محمدی (مدیر موسسه دارالقرآن روح الامین شهرستان) ضمن عرض خیرمقدم وتشکر از مسئولین جهت حضور دراین مراسم،خلاصه گزارشی از برنامه های این موسسه افزود :در حال حاضر بیش از۱۰۰ نفردراین موسسه مشغول تحصیل ویادگیری بوده وتعداد قابل توجهی از این محصلین قرآنی به مقامات استانی وکشوری دست یافته اند.
او مهمترین مشکل این موسسه را استیجاری بودن مکان آن دانسته وافزودند که با همکاری بهزیستی استان هزینه اولیه ساخت این موسسه تامین شده (که علاوه برتهیه زمین،ساخت های زیربنایی آن انجام گردیده) وامید است باهمت مسئولین شهرستان مابقی هزینه برای تکمیل آن تامین شود.
محمدی از توقف ادامه ساخت این مرکز از شش ماه قبل خبر داد و گفت : انتظار میرود در ادامه کار مدیران و خیرین آستین همت بالا زده تا این مرکز با هدف نشر فعالیت های قرآنی از وضیعت استیجاری خارج شود

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *