حجت الاسلام طبرسی از اجرای طرح تربیتی تابستانه حوزه علمیه مازندران خبر داد/

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از اجرای طرح تربیتی تابستانه ویژه مدارس علمیه استان پس از ماه مبارک رمضان خبر داد.
به گزارش نیکا خبر ، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از اجرای طرح تربیتی تابستانه ویژه مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: اجرای این طرح پس از ماه مبارک رمضان در سطح مدارس استان آغاز خواهد شد.

وی با بیان این که دراین طرح تربیتی تابستانه برنامه های مشاوره ای، قرآنی، فرهنگی و همچنین کارگاه تلبس در نظر گرفته شده است، افزود: کارگاه تلبس که در گذشته به صورت مدرسه ای و مستقل برگزار می شد، پس از ایام ماه مبارک رمضان به صورت متمرکز و با حضور طلاب داوطلب به مدت ده روز در یکی از مدارس علمیه استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود به برنامه های قرآنی معاونت تهذیب حوزه در فصل تابستان اشاره کرد و با بیان این که طرح قرآنی مستقل با حضور ۸۰ نفر از طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) نکا برگزار خواهد شد، گفت: در این طرح ۵۰ روزه طلاب روخوانی، روان خوانی و مفاهیم قرآن کریم را فرا خواهند گرفت.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به امضاء تفاهم نامه مشترک میان حوزه و سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و افزود: در راستای این همکاری مشترک دفتر قرآنی در سطح مدارس علمیه استان راه اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که در این دفتر همکاری برنامه های قرآنی، موضوع روخوانی، روان خوانی، مفاهیم قرآن و همچنین مباحث مربوط به حفظ قرآن مورد توجه جدی است، تصریح کرد: به طور حتم اجرای دقیق این طرح موجب گسترش فرهنگ قرآنی در میان حوزویان به ویژه طلاب خواهد شد.

وی با اشاره به این که امروز ما حوزویان باید تلاش کنیم تا قرآن را از مهجوریت خارج کنیم، خاطرنشان کرد: طلاب بهترین قشر برای ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه محسوب می شوند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب به دلیل جایگاه اجتماعی که دارند نقش بسیار مؤثری در ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی دارند، تصریح کرد: باید از ظرفیت بالای حوزه های علمیه و طلاب جوان در جهت گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه بهره گرفته شود.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود همچنین از فعالیت مشاوره ای در طرح تربیتی تابستانه خبر داد و خاطرنشان کرد: مشاوران مرکز مشاوره حوزه علمیه استان در این طرح تربیتی مباحث کنترل هیجان و عواطف، انگیزه سازی و مدیریت تحصیلی مشاوره های لازم را به طلاب ارائه خواهند داد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، فعالیت مشاوران مرکز مشاوره حوزه علمیه را در یک دوره ۲۸ روزه اعلام کرد و گفت: همه این برنامه ها در قالب یک طرح تربیتی در فصل تابستان امسال در سطح مدارس علمیه استان برگزار خواهد شد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *