دکتر باقری از آغاز فعالیت مجدد “کتابخانه عمومی شهید بدوی خورشید” خبر داد/ تصویر

ریس انجمن خیرین کتابخانه سازشهرستان نکا: باهمت اداره کتابخانه عمومی ،خیرین کتابخانه ساز و کمکهای دولتی
کتابخانه عمومی شهید بدوی خورشید “بعد از ۴ سال وقفه و کش قوس های غیر مرتبط ” فعالیت خود را آغاز کرد.
به گزارش نیکا خبر ، در پی آغاز فعالیت کتابخانه عمومی شهید بدوی شهرستان نکا دکتر باقری. رئیس انجمن خیرین کتابخانه ساز و عضو اصلی نهضت مطالعه مفید شهرستان نکا ضمن بازدیداز بخش های مختلف این کتابخانه در روستای خورشید موضوع کمبود منابع را از مسائل جدی این مجموعه دانست و خوستار استفاده از ظرفیت های خیرین محترم در رفع این مشکل شد.
دکتر محمدعلی باقری در حاشیه این بازدید ضمن گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری توجه به کتاب و کتابخوانی کودکان و نوجوانان را از مسائل مهم دانست و گفت:باید اقدامات فرهنگی تاثیر گذار جهت جذب این گروه به کتابخانه انجام پذیرد.


ریس انجمن خیرین کتابخانه سازشهرستان نکا ضمن قدردانی از دغدغه و پیگیری رسانه در خصوص باز گشایی مجدد کتابخانه
شهید بدوی اشاره کرد و گفت : با همت مدیریت کتابخانه باقر العلوم شهرستان و همکارانشان، اعضای انجمن خیرین و نهادهای دولتی بعد افتتاح وتعطیلی چندساله کتابخانه شهید بدوی روستای خورشید به لطف خدا فعالیت خودش را شروع که با استقبال مردم بخصوص جوانان و دانش آموزان قرارگرفته است.

او گفت :با تصویب انجمن خیرین مقررشد، مراسم گل ریزان کتاب، برنامه شونیشت درمحل کتابخانه وکمکهای مالی و تهیه بقیه وسایل مورد نیازکتابخانه شهید بدوی با همکاری روحانیون، نمایندگان مردم درشورا، بزرگان و خیرین مهیا ودر اختیار کتابخانه قرارگیرد.


دکتر باقری در بخش دوم گفتگو خود از ظرفیت های کتابخانه عمومی شهرستان اشاره داشت و گفت :در این کتابخانه بیش از دوهزار عضو فعال داردو ماهیانه بیش از سه هزار کتاب بصورت امانت دراختیار متقاضیان قرار میگیرد
وی گفت : این مجموعه علمی و فرهنگی بیش از۶۰۰ عضو کودک زیر دوازده سال و بیش از پانصد نوجوان وجوان و بقیه هجده سال بالاتر بعنوان عضو فعال دارد .
این فعال فرهنگی اجتماعی شهرستان با اشاره به پتانسیل عالی کتاب و کتابخوانی در شهرستان خاطر نشان کرد :کتابخانه عمومی شهرستان دو هزار کتاب مرجع و بیش از سه هزار کتاب در بخش کودک و نیز کتابهای دیگر در زمینه های اجتماعی، خانواده ،ورزشی،سینماوتاتردارد و از لحاظ رتبه بندی بعنوان کتابخانه درجه ۴ و از جایگاه خوب ومناسبی در استان وکشور برخوردار است
او گفت :بصورت ماهیانه بیش از چهل و دو عنوان مجله در زمینه های مختلف در کتابخانه در دسترس قراردارد.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه سی و دو هزار جلد کتاب در کتابخانه عمومی نکا قرار دارد یاد آور شد : قبل از این دو کتابخانه در نکا وجود داشت یکی در کنار رودخانه که براثر سیل تخریب شد ودیگری چهاراه مرکزی بود که قدمت کتابخانه چهارراه از همه بیشتر بود و مجموعه فعلی از سال ۸۲ در نکا افتتاح شده که تاکنون مشغول خدمت دهی به همشهریان و عزیزانیکه مراجعه میکنند می باشد .
او به فعالیت چشم گیر و قابل تقدیر پرسنل و مدیریت کتابخانه نیز اشاره کرد و گفت:مجموعه کتابخانه عمومی باقر العلوم شهرستان نکا در بخش های مختلف جشنواره ها ،مسابقات کتابخوانی،برگزاری محافل کتابخوانی شونیشت ها ، برنامه گل ریزان کتاب و برنامه های متنوع برای گروههای سنی مختلف ارایه نموده ودر چند مرحله مقام برتر کشوری را کسب کرده است.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *