فرماندار نکا خواستار رونق تولید در روستا‌ها با تقویت گردشگری شد

فرماندار نکا گفت: ماهیت روستا‌ها تولید است و این ماهیت باید در روستا‌ها ماندگار و تقویت شود. ‎
به گزارش نیکا خبر ، عبدالجواد توحیدی مقدم فرماندار نکا با اشاره به توجه دولت به رونق گردشگری در روستا‌ها افزود: گردشگری در بخش روستایی از ظرفیت بالایی برخوردار است و ماهیت روستا‌ها تولید است و این ماهیت باید در روستا‌ها ماندگار و تقویت شود تا در روستا‌ها شاهد رونق اقتصادی باشیم.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری فرهنگ فرابخشی است، گفت: گردشگری از جمله صنایع با درآمدزایی بالاست، که باید مورد توجه جدی و استقبال مناسب قرار گیرد تا استفاده از این ظرفیت در اقتصاد خانوار‌های روستایی تأثیرگذار باشد.

گردشگری روستایی به عنوان شکل جدید صنعت گردشگری به اظهار نظر کارشناسان و دست اندرکاران این حوزه بیشتر به معرفی و شناساندن در جامعه و حمایت از فعالان و علاقمندان در این عرصه نیاز دارد تا تمامی ظرفیت‌های موجود در این بخش مورد استفاده قرار بگیرد.

در گردشگری روستایی، مسافران و گردشگران بجای زدن تیک حضور و اقامت خود بر روی گزینه هتل‌های چند ستاره بر روی حضور در روستا‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی تمرکز می‌کنند.

مازندران با داشتن بیش از ۳ هزار روستا و همجواری غالب این روستا‌ها با جنگل، دره‌های سر سبز، تالاب‌ها و نیز مزارع کشاورزی فرصت استثنایی و ویژه برای ایجاد و توسعه گردشگری روستایی به وجود اورده است.
باشگاه جوان

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *