نخستین محفل نورانی قرآن کریم بخش هزارجریب نکا درسورک برگزار شد .

در شب دوازدهم از ماه مبارک رمضان محفل نورانی قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان کشوری و استانی در مسجد امام خمینی روستای سورک برگزار گردید .
به گزارش نیکا خبر ، زارع مسول برگزاری این محفل نورانی با اعلام این خبر به اهداف برگزاری این محفل تلاوت کلام وحی پرداخت و گفت: برگزاری محافل قرآنی برکات و اهداف زیادی دارد که ترویج فرهنگ قرآنی و تدبر در آیات الهی مهم‌ترین آنها هستند، وی با قدردانی از عوامل برگزاری این محفل نورانی اظهار کرد: با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نسل جوان می‌توانیم در برابر تهدیدات و معضلات اجتماعی بایستیم.
حجت الاسلام بابایی مسول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهشهر نیز در این محفل نورانی گفت : فاصله گرفتن از قرآن عامل بسیاری از مشکلات، آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی است.
وی افزود: انسان نباید از مسیر حق جدا شود زیرا جدایی از مسیر حق مساوی با بروز آسیب های اجتماعی در خانه و خانواده است.
که بسیاری از پرونده های طلاق در جامعه ما نشان از فاصله گرفتن از موازین شرع و قرآن است .
او خاطرنشان کرد: ضمن خواندن کلام الله مجید سعی کنیم به آیات نورانی آن نیز عمل کنیم و خداوند متعال را در تمام امورات خود مدنظر داشته باشیم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر با بیان اینکه قرآن کتابی برای تمام اعصار و قرون است تصریح داد: قرآن در تمام زمینه های زندگی بشری اعم از فرهنگ، اجتماع، تربیت، معنویات و … راهکار و برنامه مدون دارد که عنایت به آیات الهی می تواند ما را در راه سعادت رهنمون سازد.
وی درباره اهمیت برگزاری محافل قرآنی در جامعه هم گفت: برگزاری محافل قرآنی موجب رشد معنوی در انسان شده و سپری در برابر دسیسه‌های شیطان خواهد بود که سازمان تبلیغات اسلامی خوشبختانه از بدو تاسیس خود در تیرماه ۶۰ به فرمان امام خمینی(ره) به این مقوله نگاه ویژه داشته است
بابایی با بیان اینکه محفل نورانی انس با قرآن فضای جامعه را نورانی و روحانی خواهد کرد، ابراز داشت: برگزاری این محافل می تواند آثار معنوی کلام نور و ترویج فرهنگ قرآنی را به خصوص در بین نسل جوان به دنبال داشته باشد.
شایان ذکر است : محفل نورانی قرآن کریم برای نخستین باز در منطقه هزارجریب با این سبک اجرا و این محفل از سوی کانون خامیاری استان قدس رضوری نمایندگی نکا و هیات حضرت علی اکبر روستای سورک برگزار گردید . که با برنامه های متنوع تلاوت قاریان ،سخنرانی و نیز ضیافت افظاری ؛ برپایی نماز جماعت مغرب و عشا همراه بود .

 

 

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *