ورود مدعی العموم به موضوع برداشت غیرمجاز مصالح از رودخانه‌ها و کوه‌ها/ تصویر

ورود مدعی العموم به موضوع برداشت غیرمجاز مصالح از رودخانه‌ها و کوه‌ها / حمایت از افرادی که طبق مقررات و موازین قانونی فعالیت کنند
به گزارش نیکا خبر ، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نکا با بیان اینکه دادستانی همواره با افرادی که اقدام به برداشت غیر مجاز مصالح از رودخانه‌ها و یا کوه‌ها کرده و رعایت موازین قانونی را به عمل نمی‌آورند به شدت برخورد می‌کند گفت: همچنین از افرادی که طبق مقررات و موازین قانونی فعالیت کنند، حمایت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین ملاکریمی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نکا با بیان اینکه دادستانی به عنوان حافظ حقوق بیت المال با افرادی که به انفال عمومی، حریم رودخانه‌ها و معادن دست اندازی می‌کنند به شدت برخورد قانونی خواهد کرد، گفت: در پی گزارشی مردمی در خصوص برداشت‌های شن و ماسه از حریم رودخانه با حضور در محل‌های مورد نظر، متاسفانه درحومه شهرستان نکا شاهد این امر بودیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نکا افزود: این دادستانی همواره با افرادی که اقدام به برداشت غیر مجاز مصالح از رودخانه‌ها و یا کوه‌ها کرده و رعایت موازین قانونی را به عمل نمی‌آورند به شدت برخورد می‌کند و از افرادی که طبق مقررات و موازین قانونی فعالیت کنند، حمایت می‌کند.

وی در ادامه اذعان کرد: در جریان سیل اخیر در شهرستان نکا، اولین اقدام دادستانی تشکیل جلسه و پیگیری لایروبی رودخانه نکا به لحاظ انباشت مصالح در مسیر و مخصوصا سر دهانه‌های رودخانه‌ها بود که در این خصوص مکاتباتی را نیز با ادارات متولی داشته و موارد بطور دقیق مورد رصد این دادستانی قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ملاکریمی ادامه داد: طی بازدید صورت گرفته از برخی زمین‌های کشاورزی شهرستان نکا شاهد زیر آب رفتن بیش از ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی کشاورزان در اثر سیلاب‌های اخیر بودیم که با ورود دستگاه قضایی به موضوع در راستای حفظ حقوق عامه، با حضور دادستانی نکا و سایر مسئولین مرتبط تخلیه آب و لجن از شالیزار‌ها در حال انجام است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نکا همچنین تاکید کرد: مدیریت آب منطقه‌ای استان مازندران، سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و دیگر سازمان‌های متولی باید تمام تلاش خود را در این خصوص انجام داده تا معادن دارای مجوز تعطیل نشود بلکه باید با مدیریت و نظارت صحیح از خسارت‌های احتمالی در سیلاب‌های آتی جلوگیری شود.

وی در پایان با بیان اینکه باید با مدیریت و بازدید‌های به موقع این معادن از تصرف به حریم رودخانه‌ها جلوگیری کنیم گفت: نباید با تعطیلی همه مجوز‌های اصولی، تقصیر را به گردن دیگران انداخته و بگوییم دادستانی فلان معدن را تعطیل کرده است.
منبع : میزان

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *