خدمتی که دست اندرکاران حوزه سلامت،ارائه می دهند ازبا ارزش ترین خدمات است/ تصویر

به مناسبت هفته بهداشت و سلامت، پرسنل شبکه بهداشت شهرستان نکا صبح امروز با امام جمعه محترم این شهرستان دیدار و گفتگو نمودند
به گزارش نیکا خبر ، در این دیدار دکتر خانجانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا به ارائه گزارشی از فعالیتها و برنامه های حوزه سلامت شهرستان پرداختند.
در ادامه این دیدار دکتر اکبرنژاد رئیس بیمارستان امام حسین نیز به تشریح عملکرد این بیمارستان پرداخت .
حضرت آیت الله محمدی لائینی در جمع پرسنل حوزه سلامت شهرستان ضمن تبریک ایام و گرامیداشت هفته سلامت در بیاناتی، خدمت دست اندرکاران حوزه سلامت وبهداشت و درمان را از با ارزش ترین خدمات دانشت و گفت : نعمت ایمان بالاترین نعمتهاست و در حوزه مادی، نعمت سلامت و امنیت، بهترین و برترین نعمتهاست.
امام جمعه نکا خاطر نشان کرد : هم دنیای دینی و هم دنیای سکولار به بهداشت و امنیت اهمیت می دهند منتهی دین در این زمینه تفاوتهایی با نگاه بشری دارد. یکی اینکه چیزهایی را دین بیماری می داند که هنوز بشر و علم به عنوان بیماری نمی شناسند. مثلا گناه یک بیماری است. شکّ و تردید یک بیماری قلبی است. سلامتی قلب در یقین است.
او گفت : در دین، محبت به دنیا، شیفتگی و دلبستگی به دنیا به عنوان شاخصه بیماری است که افسردگی هم می آورد اما در علوم پزشکی ما چنین چیزی نیست.


وی تصریح داد : در نگاه بشری سلامت به عنوان یک اصل و هدف است ولی از نگاه دینی، سلامت، به عنوان مقدمه است. باید تغذیه درست و بدن سالم داشته باشی که چه بشود؟
آیت الله محمد باقری محمدی لائینی گفت: سلامتی و رفاه داشته باشی که بتوانی آنچه را که برای آن آفریده شدی انجام دهی «و ما خلقت الجن و الانس الّا لیعبدون». اینکه خدا را بشناسیم و عبادت کنیم و آیین بندگی را در زندگی رعایت کنیم.
او افزود: ما آیینهای دنیایی را رعایت می کنیم ولی آیین بندگی را نمی شناسیم و رعایت نمی کنیم.
امام جمعه نکا گفت :همیشه باید آینده نگر باشیم. هم آینده در ما تاثیر بگذارد و هم ما در ساختن آینده تاثیر بگذاریم.
وی در ادامه یاد آور شد : درسی که از بحث امام زمان می گیریم این است که در عیدهای دیگر نگاه به گذشته است ولی در مسئله امام زمان(عج) نگاه به آینده است.
وی توصیه کرد : در نگاه به آینده باید شرایط روز را در نظر بگیریم و مطابق آن وقت برنامه ریزی کنیم و به همان نسبت مراکز درمانی را توسعه دهیم.آینده باید در ما تاثیر داشته باشد و ما هم باید آینده را بسازیم، ترسیم کنیم و به آن نقطه هم برسیم.
وی تاکید کرد: جامعه ای که چشم انداز نداشته باشد حرکتش روزمرّه میشود و به جایی هم نمی رسد.
لایئیی تصریح داد: هر چه محاسبات ما دقیقتر باشد چشم انداز دورتری را می بینیم. اینکه وقتی می گوییم باید افزایش تخت بیمارستانی داشته باشیم نشانه این است که بیماری ها بر ما مسلط هستند و رو به افزون است.
امام جمعه نکا متذکر شد : باید کاری کنیم که با این روند بهداشت و پیشگیری و تشخیص، در آینده همین تعداد تختها کافی باشد و خالی بماند.
وی تاکیدکرد : باید دو منحنی نزولی و صعودی برای خودمان ترسیم کنیم. یک منحنی براساس روند فعلی و صعودی که در آینده باید اینقدر رشد داشته باشیم و یک منحنی نزولی که با این روند بهداشتی بر کنترل بیماریها و نظارت بر سمومات و کشاورزی و غذایی داشته باشیم که روند بیماریهای ما کاهش پیدا کند. برای خودمان دو آینده ترسیم کنیم و این منحنی های نزولی خوشحال کننده هستند.
امام جمعه شهرستان نکا اظهار کرد: آینده نگری درست و مدیریت صحیح همراه با حکمت و تدبیر داشته باشیم. باید علم و حکمت همراه هم باشد.
استاد حوزه و دانشگاه گفت : ما امروزه دانا تربیت می کنیم، فرزانه تربیت نمی کنیم فرزانه کسی است که عقلش بر دانایی اش مسلط باشد. فلسفه بعثت و فلسفه آمدن امام زمان، با هم داشتن علم و حکمت است.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *