فرماندارنکا:امیدواریم بارندگی هایی اخیر علی رغم خسارات،منشاء رحمت الهی برای مردم باشد/ تصویر

فرماندار شهرستان نکا در جلسه شورای اداری ورزش و جوانان استان که با حضور دکتر احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان برگزار شد با اشاره به حجم بسیار بالای بارندگی در روزهای اخیر اظهار داشت : امیدواریم بارندگی هایی که موجب سیل شد علی رغم خساراتی که داشت، منشاء رحمت الهی برای مردم نیز باشد.


به گزارش نیکا خبر ،عبدالجواد توحیدی مقدم نقش ورزش را مجموعه ایی چند وجهی دانشت و گفت : نباید از تاثر ورزش که به سلامت روح و جسم می گردد غافل شد و از ظرفیت های جوانان با برنامه ریزی می توان بهترین وجع استفاده برد .
او بی تحرکی مسئولان و کارکنان رابعنوان دغدغه اصلی اعلام کرد و گفت : بسیاری از افراد بدلیل مشغله کاری کم تحرک هستندو این خود به نوعی به روان و سلامت جسم آنها را به مخاطره می اندازد باید مراقب بود .
توحیدی مقدم به اهمیت نهادینه کردن فرهنگ بیمه درجامعه اشاره کرد و گفت : تشویق مردم به بیمه کردن اماکن، منازل و سرمایه ها را یکی از مهم ترین راهها برای جبران آسان خسارات مالی می دانیم .


او گفت: سیل اخیر درنکا گرچه هیچگونه تلفات جانی درشهرستان نکا نداشت اما بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت مالی وارد کرد که جبران این خسارت ها درحوادث مختلف کل کشور برای هر دولتی غیرممکن است.
فرماندار نکا با تاکید براینکه در حراست و حفاظت از منابع طبیعی خوب عمل نکردیم بیان داشت؛همواره هزینه های پیشگیری به مراتب کمتر از درمان است و در این راستا اگر به مواردی مانند عدم ساخت و ساز در حریم رودخانه توجه بیشتری داشته باشیم خسارات سیل نیز کمتر خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره باینکه دبی آب در سیل اخیر دو برابر دبی در سیل سال ۷۸ نکا بود که کشته های زیادی داشت گفت : با این وجود حتی یک زخمی در سیل اسفند۹۷ در شهرستان نکا نداشتیم که نشان می دهد که در این حادثه خوب عمل کردیم.
فرماندار نکا در پایان ضمن درخواست از وزارت ورزش و جوانان برای نگاه ویژه به بازسازی اماکن ورزشی آسیب دیده نکا در سیل تاکید کرد؛ باید در بازسازی اماکن خسارت دیده، نگاه ملی وجود داشته باشد تا جوانان و ورزشکاران هرچه سریعتر بتوانند از این اماکن استفاده کنند.
شایان ذکر است در این جلسه نیزچند از روسای ادارات ورزش شهرستانها و نیز روسای هیات ورزشی فعال در عرصه کمک رسانی در جریان سیل به تشریح عملکرد خود پرداختند و نیز به خسارت وارده اشاره داشته اند .

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *