دکتر باقری : اجرای سیره نبی مکرم اسلام یعنی نجات انسانها از چالش های اجتماعی /تصویر

دکترباقری درمصاحبه با خبرگزاری صداوسیمادرآستانه مبعث ختم رسول حضرت محمد(ص)گفت : پیامبر یک سیاستمدار، فیلسوف،قانونگذار،خطیب ،فرمانده جنگی ودر عین حال مهربان و مامور به ابلاغ فرمامین الهی درمیان انسانها، ادیان ومذاهب بوده است.
گزارش نیکا خبر ، دکتر محمد علی باقری افزود :پیامبر در اکمال دین خود مکارم اخلاق را شاخص قراردادوفرمود مبعث من جهت اکمال مکارم اخلاق بوده است.

وی تصریح داد :آنچه امروز باید ما و دست اندرکاران سرحوله امور خود در بحرانها قرار دهیم اخلاق و انسانیت در برابر بد اخلاقیها و حیوانیت میباشد.
استاد دانشگاه دکتر محمدعلی باقری :همچنین از صبر و تحمل سختیها ی رسول گرامی سخن گفت و اضافه کردباید در تمام مسایل از سنت وسیره معصومین درس بگیریم و حتی دشمنان با رفتار و اسوه حسنه دربسیاری از موارد به دوست مبدل شدند و در جنگ ها و مسایل داخلی به نیروهای خودی پیوستند و اسلام را یاری رساندند
باقری یادآور شد :ما باید با اطاعت از ولی فقیه زمان در میدان باشیم کمک یار همنوعان در عرصه های مختلف باشیم
ایشان از ایثارگریهای مردم و اقشار مختلف در کمک به سیل زدگان قدردانی نموده که نمونه ایی از اخلاق حسنه بوده و درس از بعثت حضرت محمدص هست.
وی خواستار آن شدتا با یکدیگر مهربان باشیم درحق هم دعا کنیم تا بیش از گذشته از الطاف الهی بهرمند شویم ودر کمک به دیگران از هیچ چیز دریغ نکنیم

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *