حسن روحانی باچه هدف ،عملکردسپاه رابی‌فایده می‌داند؟غلامرضا نوری زاده

آیا اساسا اخلاقی است که رئیس‌جمهور غایبی که ۶ روز از تمام مسئولیت‌هایش دور بود و دیگران جور کم‌کاری او و استاندارش را کشیده‌اند، به‌یک‌باره با بی‌مهری روبرو شوند؟!
انتقاد تند روحانی از اقدامات سپاه در سیل شمال؛ شکستن این جاده‌ها و ریل راه‌آهن هیچ فایده و تاثیری نداشته، فقط آب را از این ور برده به آن ور، از آق قلا برده به گمیشان، فرقی نکرده است.
حسن روحانی با چه هدف و انگیزه‌ای، عملکرد سپاه را بی‌فایده و بی‌تاثیر می‌داند؟
روحانی که تا روز ششم فروردین و ششمین روز سیل، در تعطیلات بود و نماینده‌اش یعنی مناف هاشمی استاندار گلستان خارج از کشور بود و همه اینها در حالی‌ است که اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران دولت روحانی است؛ در چنین وضعیتی سپاه وارد منطقه سیل‌زده شده است، ده‌ها و شاید صدها عملیات و ماموریت در غیاب رئیس‌جمهور و استاندار انجام داده است.
گیریم به‌فرض، انفجار جاده و راه‌آهن تاثیر چندانی در فروکش سیل نداشته باشد؛ آیا اساسا اخلاقی است که رئیس‌جمهور غایبی که ۶ روز از تمام مسئولیت‌هایش دور بود و دیگران جور کم‌کاری او و استاندارش را کشیده‌اند، به‌یک‌باره با بی‌مهری روبرو شوند؟
چرا روحانی علاقه‌مند است فضای مملکت را ملتهب کند؟ چرا به‌جای تقویت وحدت و همدلی در این شرایط بحرانی، دست رد بر سینه‌ی «سپاه» می‌زند؟ چرا بابت ۶ روز غیبت، مواخذه اساسی نشد؟ آیا ایجاد این التهاب، ردگم‌کنی غیبت شش روزه است و دست پیش انداخته تا پس نیفتد؟
اگر رئیس‌جمهور روز اول سیل در گلستان و کنار مردم حضور داشت، جاده‌ها و راه‌آهن بی‌خود و بی‌جهت منهدم می‌شد؟ چقدر و تا کجا ملت و کشور باید خسارت مسئولیت‌ناپذیری‌های آشکار دولت را بپردازند؟ راستی چرا قبح “مسئولیت” نپذیرفتن ریخته است؟ و رییس‌جمهور به‌راحتی آن‌را در ۶ روز اول فروردین ۹۸ به نمایش گذاشت؟
سوالات بی‌پاسخ فراوان هستند، موارد فوق فقط مشتی از خروارند!
خروج از جاده عدل و انصاف، بهره‌مندی از رحمت الهی را کاهش می‌دهد.
غلامرضا نوری زاده
منبع : کانال اطلاع رسانی حوزه شهری بدر سپاه ناخیه نکا

شایان ذکر است پیشتر درخبرگزاری فارس آمده بود کنایه تند روحانی به اقدام سپاه در سیل آق قلا
رئیس جمهور در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان گفت: شکستن این جاده‌ها و ریل راه آهن هیچ فایده و تاثیری نداشته است.
خبرگزاری فارس: رئیس جمهور در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان گفت: شکستن این جاده‌ها و ریل راه آهن هیچ فایده و تاثیری نداشته است.

وی افزود: فقط آب را از این ور برده به آن ور، از آق قلا برده به گمیشان، فرقی نکرده است.

به گزارش نیکا خبر ، اما توضیح سپاه درباره عملیات موفق انفجار و رهاسازی آب در آق قلا
سخنگوی سپاه درباره اجرای موفق عملیات انفجار و ایجاد شکاف برای رهاسازی آب شمال شهر آق‌قلا در خط ریل راه‌آهن توضیحاتی را ارائه داد.
خبرگزاری ایسنا: سخنگوی سپاه درباره اجرای موفق عملیات انفجار و ایجاد شکاف برای رهاسازی آب شمال شهر آق‌قلا در خط ریل راه‌آهن توضیحاتی را ارائه داد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف با اشاره به بررسی‌های فنی و کارشناسی انجام شده در اجرای عملیات تخریب و رهاسازی آب در منطقه شمال شهر آق‌قلا و در مسیر خط آهن گرگان – اینچه‌برون تصریح کرد:

نیروهای گردان مهندسی و تخریب حضرت ابوالفضل (ع) گروه مهندسی ۴۵ جوادالائمه (ع) نیروی زمینی سپاه به گونه‌ای تخصصی و حرفه‌ای عمل کردند که هیچ آسیبی به خطوط ریلی وارد نشد و با رهاسازی آب انباشت‌شده در منطقه شهر آق‌قلا تدریجاً با شرایط بهتری مواجه و عملیات خدمت‌رسانی نیروهای امدادی نیز با سهولت ادامه خواهد یافت.

سخنگوی سپاه خاطرنشان کرد: با اجرای این عملیات و فروکش کردن حجم آب، ارتباط شهر آق‌قلا با روستاهای شمال این شهر برقرار می‌شود.

سردار شریف با بیان اینکه این اقدام سپاه موجبات خرسندی و خوشحالی مردم آق‌قلا به ویژه ساکنین روستاهای شمال این شهر و نیز قدردانی علمای اهل تسنن را در پی داشته است، گفت: به رغم برخی شایعات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه این اقدام منجر به زیر آب رفتن گمیشان می‌شود، باید تصریح کرد، عملیات گروه مهندسی سپاه در منطقه هیچ تاثیری در روند سیلاب گمیشان ندارد.

همچنین محسن رضایی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت:

سه انفجاری که دیشب سپاه در مسیر ریل راه‌آهن در شمال شهر آق قلا انجام داد، آب سیل را که در پشت آن جمع شده بود، خارج کرد.

از جمع شدن سیلاب در پشت راه‌آهن، دریاچه‌ای درست شده و شهر را در خود غرق کرده بود. از دیشب تا به حال با این سه «انفجار امید» آب گرفتگی آق قلا به سرعت در حال کاهش است و امید می‌رود ظرف چهل و هشت ساعت آینده، مردم محاصره شده از خانه‌های خود بیرون بیایند و تردد در شهر جاری شود.

چهل و هشت ساعت طول کشید تا ستاد بحران استانداری به سپاه اجازه انفجار را داد.

دیدگاه های این مطلب

2 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. طوسی زارم رودی در گفت:

    بسمه تعالی
    باید اذعان داشت که تلاش وکوشش شبانه روزی از بدو وقوع سیلاب وایجاد خسارت به بخشهای مختلف کشور وچه قبل از فرمان رهبر،برادران سپاه بخصوص بسیجیان جان بر کف در پای کار بوده اند وهمچنان که در زمان جنگ وحوادث مترقب وغیر مترقب حضور چشم گیر داشته اندومیهن اسلامی ما از خرد وکلان مدیون جانفشانیها وایثار وفداکاریهای آنها می باشند واینحقیر در آق قلا در واقعه سیل امسال، بوضوح وبعینه زحمات بی دریغ آنها را شاهد بودم.وهرکشوری باید چنین نیروهایی در این مواقع داشته باشد.حال با فرمان رهبری جهت وارد شدن نیروهای مردمی بسیج وسپاه وارتش وکمک به مردم سیل زده وحادثه دیده،هر عاقلی متوجه کم کاری وبی اثر بخشی ونبود در پای کار دولت ودولت مردان را بخوبی نشان داد ومی دهد.به عمل کار بر آید بسخن رانی وتدبیر گزاف نیست.بقول ما مازندرانیها((مرد پشت سر حرف دره، طرفه درک دنیه وحالی نونه ،بسپار بخدا))/ومن الله التوفیق

  2. سلام . خدا همه را عاقبت به خیر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *