فرمانده انتظامی نکا :استفاده از مواد آتش بازي هرگز به طور کامل ايمن نيست

خلاصه خبر : از ريختن مواد سريع الاشتعال مانند نفت، بنزين و غيره بر روي مواد آتش گير جداً خودداري شود. همچنين از قرار دادن ظروف تحت فشار از جمله کپسول، اسپري، حشره کش ها و غيره بر روي آتش خودداري شود.

در پیام فرمانده انتظامی شهرستان نکا آمده است : استفاده از مواد آتش بازي هرگز به طور کامل ايمن نيست، حتي در صورتي که کاملاً مراقبت صورت گيرد. ولی می‌توان با رعایت نکات ایمنی احتمال بروز اغلب حوادث از جمله آتش‌سوزی، سوختگی و خسارات جانی و مالی دیگر را کاهش داد.
سرهنگ حسین  زارع  فرمانده انتظامی شهرستاتن نکا در خصوص چهارشنبه آخر سال و خطرات  آن  توصيه کرد :هيچگاه مواد آتش بازي (منفجره و محترقه) را در ظروف شيشه‌اي يا فلزي قرار ندهيد، زيرا در صورت انفجار ذرات شيشه يا فلز، به اطراف پرتاپ شده و سبب صدمات و خطرات جاني خواهد شد.
 
– در صورت نگهداري از مواد منفجره و محترقه حتي کم خطر، آن را به طور ايمن در يک جعبه و دور از ساير مواد آتش گير يا گرما و الکتريسته و در جاي خشک و خنک قرار دهيد.
– در صورت داشتن مواد محترقه و انفجاري حتماً از آن در بيرون از خانه و دور از محل مسکوني و جاهايي که علف هاي خشک و درختان موجود هستند، استفاده کنيم.
– از آتش زدن لاستيک، هيزم، کارتن خالي و امثال آن چه در واحدهاي مسکوني و چه در معابر، کوچه و خيابان خودداري نماييد.
– از ريختن مواد سريع الاشتعال مانند نفت، بنزين و غيره بر روي مواد آتش گير جداً خودداري شود. همچنين از قرار دادن ظروف تحت فشار از جمله کپسول، اسپري، حشره کش ها و غيره بر روي آتش خودداري شود.
– بقاياي مواد آتش بازي را سريعاً جمع آوري نکنيد. حتماً ۱۵ تا ۲۰ دقيقه صبر کنيد. بعد آن را جمع آوري کرده و در يک سطل محتوي آب بريزد و سپس دفع کنيد.
– هميشه در مواقع آتش بازي جهت اطفاء حريق، آب و حتي الامکان يک کپسول خاموش کننده‌ي آتش در دسترس داشته باشيد.
– حتماً قبل از ترک محل، از خاموش شدن آتش مطمئن شويد.
– در صورت بروز آتش سوزی و هر گونه حادثه دیگر مراتب را سریعا به سامانه ۱۲۵ اطلاع دهید.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *