سهرابی:آئین اعتکاف در۱۵مسجدنکابرگزارمی‌شود/ عکس

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نکا از آمادگی  ۱۵ مسجد با حضور معتکفین برای انجام آئین اعتکاف  در این شهرستان خبر داد .

به گزارش نیکا خبر ، حجت الاسلام سیف الله سهرابی  رئیس  اداره تبلیغات اسلامی نکا  روز گذشته  در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری  از آمادگی  هیات امنای ۱۵ مسجد  شهرستان نکا برای برگزاری  هرچه بهتر آئین اعتکاف خبر داد .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان  نکا خاطر نشان کرد :به همت هیئت امنای ۱۵ مسجد شهر و روستا و متولیان و رابطین اعتکاف شرایط مناسبی  برای معتکفین و عابدان درگاه الهی فراهم می شود تا سه روز ایام البیض رجب همچون سالیان گذشته شاهد ارتباط معنوی بندگان با خداوند متعال باشیم.

وی با اشاره به اینکه  آئین  اعتکاف ۹۷-۹۸ روزهای ۲۹ اسفند ۹۷و ۱و۲ فروردین ماه سال ۹۸درحدود ۱۵ مسجد شهرستان نکا برگزار میگردد اعلام کرد  :علاقمندان در روستاها به دهیاری و یا هیئت امنای مساجد خود و در شهر با پزذاخت هزینه ثبت نام مبلغ  ۴۰۰۰۰ تومان مراجعه فرمایند.

سهرابی گفت: در سالهای ۹۲-۹۳-۹۴- ۹۵ و ۹۶ به ترتیب تعداد معتکفین ۴۱۳-۵۹۵-۶۷۹-۱۰۳۷ و ۱۳۱۵ نفر بوده است که این آمارنشان دهنده اینست تا سال ۹۶ نسبت به سال ۹۲ شاهد رشد بیش از ۲۰۰ درصدی شرکت کنندگان دراعتکاف بوده ایم و همچنین با ارزیابی های انجام شده میزان رضایت مندی از برگزاری مراسم اعتکاف و کیفیت برنامه به بیش از ۸۵ درصد رسیده است. 
او یاد آور شد :البته در اعتکاف فروردین ۹۷  به علت قرار داشتن در تعطیلات نوروزی تعطیلی دانشگاه ها و مدارس  و افزایش مسافرت ها و اردوهای زیارتی راهیان نور تعداد معتکفین به ۶۶۰ نفر تقلیل پیدا کرد که افت تقریبی ۵۰ درصدی را شاهد بودیم  که وضعیت برای اعتکاف سال جاری به همین شکل است با توجه به اینکه علاوه بر موارد فوق زمان سال تحویل هم امسال در وسط برنامه اعتکاف قرار دارد

سهرابی  مساجد برگزار کننده در سال جاری درشهر  نکا-جامع – سجادیه- امام جعفر صادق کوی مهرگان-و در روستاها–گلبستان-اطرب-نوذر آباد-نودهک-گل خیل-بایعکلا-کمیشان-بهزادکلا-خورشید-درویشان-کلت-میانگله اعلام کرد .

تمام تلاش ها بر این است که باهمکاری همه دستگاه ها ونهادها ،روحانیون و فعالان مذهبی و بویژه رسانه هابرای سال جاری اعتکاف خوبی را شاهد باشیم .

او گفت:سال گذشته مسجد سجادیه با ۱۵۵ نفر میزبان بیشترین معتکف بود و مسجد روستای نوذر آباد در بین ۱۳ روستایی که اعتکاف برگزار کردند با ۶۵ نفر بیشترین معتکف را میزبانی کرد.

وی مهمترین برنامه  اداره تبلیغات اسلامی  نکا در برگزاری  اعتکاف  را اعزام مبلغ ،برگزاری نماز جماعت در سه وعده ، برگزاری و برنامه ریزی فرهنگی و آموزشی با موضوعات مختلف آموزش احکام و اصلاح قرائت نماز ،برگزاری مراسم مولودی ولادت امام علی (ع) و برنامه ویژه تحویل سال نو و سوگواری شهادت حضرت زینب(س) ،مراسم قرائت زیارات و ادعیه ، محفل انس با قرآن اعلام کرد .

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *