ویژه برنامه شب شهادت امام هادی(ع) در نکا برگزار شد / تصویر

خلاصه خبر : مسئول نمایندگی ولی فقیه غله منطقه 2 کشور با تاکید بر اینکه امام شناسی مقدمه خداشناسی است، گفت: کسی نمی تواند بگوید من امام را شناختم ولی خداوند را نشناختم، انسان از مقام امام شناسی است که می تواند نسبت به خداوند معرفت پیدا کند.

مراسم سوگواری شهادت حضرت امام هادی علیه السّلام در زینبیه نکا با حضور شیفتگان آن امام همام برگزار شد
به گزارش نیکا خبر ؛ در شب شهادت امام علی النقی(ع) پیشوای دهم شیعیان جهان، مصادف با شنبه ۱۸ اسفند ماه، مراسم عزاداری بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجد زینبیه نکا با مرثیه سرایی و قرائت سخنرانی حجت الاسلام باقری مسئول نمایندگی ولی فقیه غله منطقه ۲ کشور برگزار شد .

در این مراسم نورانی که با حضور ریاست اداره تبلغیات اسلامی اعضای محترم هیات مذهبی مردم ولایت مدار و شیفتگان آن امام همام برگزار شد حجت الاسلام باقری به معرفی سیره و شخصیت آن بزرگوار پرداخت .
حجت الاسلام باقری در این مراسم که به مناسبت شهادت امام هادی (ع) برگزار شد، گفت: ما برای رسیدن به معرفت الله و معرفت امامان معصوم نیازمند مقدماتی هستیم که اگر اینها نباشد به طور قطع به کمال نمی رسیم.
مسئول نمایندگی ولی فقیه غله منطقه ۲ کشور با تاکید بر اینکه امام شناسی مقدمه خداشناسی است، گفت: کسی نمی تواند بگوید من امام را شناختم ولی خداوند را نشناختم، انسان از مقام امام شناسی است که می تواند نسبت به خداوند معرفت پیدا کند.

وی ادامه داد: مقصود از امام شناسی آن شناخت ظاهری نیست بلکه مراد آن شناخت غیر ظاهری و معرفت به نورانیت اهل بیت(ع) است. انسان باید فضائل اهل بیت(ع) را بشناسد تا به معرفت باطنی آنان پی ببرد.

او با بیان اینکه راه میانبر برای رسیدن به خداوند محبت است، گفت: انسان با انجام واجبات و ترک محرمات تنها می تواند از حجاب های ظلمانی خارج شود و همین امر نیازمند یک عمر طولانی است بنابراین می توان این مسیر را با محبت به سرعت طی کرد بنابراین انسان با محبت می تواند به تقوا برسد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *