شمیرانی مطلق : ۵۳۰۰ واحد صنفی در نکا مجوز فعالیت دارند/ تصویر

رئیس اتاق اصناف شهرستان نکا در گفتگو اختصاصی با پایگاه خبری و تحلیلی شرق مازندران “نیکاخبر “از فعالیت ۵۳۰۰ واحد صنفی در قالب ۲۲ اتحادیه فعال در شهرستان نکا خبر داد.
به گزارش نیکا خبر ، حاج عیسی شمیرانی مطلق با اشاره به شناسایی واحد های بدونه پروانه فعالیت صنفی در این شهرستان خاطر نشان کرد :طرح‌هاي تشويقي و دادن تسهيلات به واحدهاي داراي مجوز، كسب و كارهاي بدون مجوز را به سمت دريافت مجوز سوق مي‌دهد.

وی علت اینکه بعضی از واحدهای صنفی مجاب نمی شوند که به دریافت پروانه فعالیت صنفی اقدام کنند را عدم شفافيت در اقتصاد، فرار مالياتي، فرار از شفافيت و عدم پرداخت بيمه براي پرسنل از جمله مواردي است كه باعث شده.برخي‌ اقدامي در راستاي اخذ مجوز انجام ندهند.
شمیرانی مطلق با اشاره به اینکه شناسايي تك تك اين واحدها كار ساده‌اي نيست تصریح داد : در اين ميان دولت براي تشويق كسبه به دريافت مجوز، اقداماتي را انجام داده و طرح هاي تشويقي را براي واحدهاي داراي مجوز در نظر گرفته است تا به‌ اين وسيله واحدهاي صنفي بدون مجوز ترغيب شده و به سمت دريافت مجوز گام بردارند.

او گفت :برای راه انداختن یک کار و کاسبی یا به اصطلاح شغل آزاد قبل از هر اقدامی‌باید به فکر دریافت مجوز یا همان پروانه کسب بود. البته این به معنی کم کاری ما نیست بلکه برخی به علت تغییر شغل، عده‌ای به ‌دليل فوت صاحب مغازه و البته گروهی نیز به خاطر فرار از قانون پروانه کسب نگرفته‌اند. با تمهیداتی که قانونگذار و اتحادیه‌ها در نظر دارند، به این سمت و سو می‌رویم که با تسهیل شرایط قانونی کار، این افراد را تشویق کنیم که برای دریافت پروانه کسب اقدام کنند؛چراکه داشتن این مجوز قانونی هم خاطر مشتری را آسوده ‌كرده و هم کار نظارت و بازرسی را برای ما راحت می‌کند.
رئیس اتاق اصناف شهرستان نکا در ادامه به نقش بازار و بازاریان در انقلاب اشاره کرد و گفت :بازار به عنوان یک نهاد سنتی ، نقش به سزایی چه از لحاظ مالی و اقتصادی و چه از لحاظ سیاسی ایفا کرد . از لحاظ سیاسی موقعیت بازار و جمعیت آن نقش مهمی در شکل‌گیری تظاهرات مردمی داشت . با توجه به اینکه بازاریان با جمعیت زیادی از مردم در ارتباط بودند ، هرگاه که اتفاقی می‌افتاد ، بازار را بسته و در مساجد تجمع می‌کردند.
تعطیلی بازار باعث نارضایتی مردم و اعتراض به دولت می‌شد و تا حدی زمینه شکل‌گیری تظاهرات مردمی را فراهم می‌کرد . از لحاظ اقتصادی نیز بازار نقش مهمی در پشتیبانی و حمایت از مبارزات انقلابی و انقلابیون داشت کما اینکه امروز همه با هوشیاری در تلاش است تا نقشه های بد خواهان نظام انقلاب را خنثی نماید در ۲۲ بهمن امسال هم بازاریان نشان دادند که در خط انقلاب نظام و آرمانهای امام راحل هستندو آنچه رهبر معظم انقلاب ترسیم می نمایند حرکت نمایند بازاریان نکا همپای بازیاریان کشور همواره در خط ولایت خواهند بود .
رئیس اتحادیه مصالح فروشان نکا در ادامه به برگزاری دو انتخابات اتحادیه قنادان و عکاسان خبر داد و گفت: این دو انتخابات بصورت الکترونیکی در تاریخهای ۱۵ اسفند ماه (قنادان) و ۱۹ اسفند ماه (عکاسان) برگزار میگردد.
شمیرانی مطلق از بازاریان با انصاف قدردانی کرد و گفت : انتظار همراهی و همکاری تمامی صنوف دررعایت انصاف و رعایت اصل مشتری مداری را داریم کما اینکه تاکنون بازاریان نکا چنین بودند موضوع گرانی و نرخ بالای اجناس تنها مرتبط به شهرستان نیست بلکه به موضوع تولیدات کشور برمیگردد که انشالله از این گردنه هم عبور خواهیم کرد .
او به همراهی بازاریان در اجرا و مشارکت در برنامه های فرهنگی در مناسب تهای ملی و مذهبی اشاره کرد و گفت : بازاریان خود را وامدار به نظام انقلاب دانسته و درتمامی مناسبت ها همراه با ملت مسلمان و غیور کشورمان هر جا لازم بود کسب و کار خود را تعطیل می نمودندو با مردم همراه می شدندو این مایه افتخار و عزت ماست .
رئیس اتاق اصناف نکا : به تصمیمات و پگیریهای انجام شده در خصوص کشتارگاه صنعتی دام در این شهرستان اشاره کرد و گفت : بزودی این مشکل نیز مرتفع خواهد واین شهرستان هم صاحب کشتارگاه صنعتی خواهد شد.

شمیرانی مطلق به توزیع ۱۳۸۳ تن گوشت گرم مرغ در این شهرستان اشاره کرد گفت : توزیع گوشت مرغ گرم در سه منطقه نکا انجام شده است .
او همچین از توزیع ۳۲تن گوشت قرمز ؟، ۵۶ تن گوشت مرغ خبر داد و گفت: مقرر شد منبط ده درصد از تولیدات گوشت مرغ در این شهرستان بین شهروندان نکایی توزیع گردد.
رئیس اتاق اصناف نکا در ادامه به الزام در اجرای دستورالعمل و قوانین نظام صنفی اشاره کرد و گفت: تمامی کسانیکه بدنیال تمدید و یا درخواست پروانه کسب هستند الزاما می بایست دوره های آموزشی لازم را طی نمایندآندسته از صنوفی که فنی هستند هم می بایست مدارک لازم آموزشی فنی حرفه ایی ارائه نمایند و بدون سوء پیشنه به اتاق اصناف مراجعه نمایند .
وی به نظارت مستمر بر بازار اشاره کرد و گفت: سه نفر از بازرسان ما همه روزه ضمن گشت زنی به مواردی همانند عدم نصب اتیکت ،کم فروشی وتقلب ،احتکار عرضه خارج از شبکه ،اخفاء و امتناع از عرضه کالا،عدم صدور فاکتور،عدم اجرای ضوابط قیمت گذاری و توزیع ،و نداشتن پروانه بهره برداری واحد های تولیدی تذکر داده و با متخلفین برابر ضوابط برخورد قانونی صورت می گیرد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *