میزبانی ۳۵۰ مکان مذهبی مازندران از گردشگران نوروزی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: بیش از ۵۰ مسجد بین‌راهی و ۳۰۰ بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان مازندران در قالب طرح نوروزی آرامش بهاری در ایام نوروز۹۸ میزبان گردشگران و زائران هستند.
به گزارش نیکا خبر و به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در همایش توجیهی آموزشی هیأت‌های امنا و خادمین آستان مقدس امامزادگان و مساجد بین‌راهی مازندران با محوریت طرح نوروزی آرامش بهاری که در سالن اجتماعات آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۵۰ مسجد بین‌راهی و ۳۰۰ بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان مازندران در قالب طرح نوروزی آرامش بهاری در ایام نوروز۹۸ میزبان گردشگران و زائران هستند.
وی با بیان اینکه در ایام طرح نوروزی آرامش بهاری و زمان حضور گردشگران در اماکن مذهبی استان باید خدمات مطلوب به زائران و مسافران داده شود، افزود: اوقاف در حد توان و بضاعت مالی که دارد خدمات رفاهی، فرهنگی و آموزشی را در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌دهد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه هیأت امنا و خادمین اماکن مذهبی استان نقش مهمی در مدیریت ارائه خدمات مطلوب به زائران و مسافران نوروزی دارند، بیان کرد: درب تمامی مساجد بین‌راهی مازندران در ایام نوروز باید به روی مسافران باز باشد تا حداقل در زمان برگزاری نمازهای جماعت به نمازگزاران و مسافران خدمات ارائه شود.
حیدری با اشاره به وضعیت مدیریت مساجد، گفت: اوقاف به تنهایی متولی مساجد نیست بلکه دستگاه‌های مختلفی در مدیریت مسجد نقش دارند.
وی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و خیرین در مدیریت امور فرهنگی و عمرانی مساجد تاکید کرد و افزود: مساجد بین‌راهی باید دارای بیمه بی‌نام باشند تا در مواقع حوادث مشکلی برای هیأت امنا ایجاد نشود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بر جلوگیری از بی‌حجابی، بی‌بندوباری و رفتارهای خلاف شرع اسلام در ایام نوروز در اماکن مذهبی استان تاکید کرد و ادامه داد: مسجد و محوطه امامزاده در ایام نوروز نباید اتاق خلوتی برای برخی افراد سودجو باشد اما با ایجاد فضای شاد و استفاده همه مردم از فضای معنوی اماکن مذهبی مخالف نیستیم بلکه همه آحاد جامعه را به بهره‌گیری از فضای معنوی بقاع متبرکه استان دعوت می‌کنیم.
حیدری بر اطلاع‌رسانی و نصب تابلوهای راهنمایی مسیر دسترسی به مساجد بین‌راهی و بقاع متبرکه مجری طرح نوروزی آرامش بهاری در مازندران تاکید کرد و گفت: نظافت مساجد بین‌راهی و بقاع متبرکه شاخص مازندران مهم‌ترین برنامه هیأت امنا و خادمین اماکن مذهبی باشد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *