نشست خبری آقای شهردار با اصحاب رسانه شرق مازندران+تصویر

دکترسید مهدی احمدی شهردار نکا صبح امروز در نشست و صبحانه کاری خود با جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه شرق استان به تشریح اقدامات و عملکرد شهرداری نکا پرداخت .
به گزارش نیکاخبر: درنشست خیلی صمیمی شهردار نکا با اصحاب رسانه شرق مازندران از اهتمام مردم در اقامه با شکوه عزاداریهای ایام فاطمیه، توسط مردم ولایی شهرستان قدردانی کرد. و آنرا نشان از عمق معرفت و شناخت مردم در جهت تعظیم شعائر دینی و ابراز ارادت به حضرت زهرا سلام الله علیها برشمرد و گفت: خدا از ما نه شعار که “عمل” خوب و موثر می خواهد و هر کس که برای فاطمه زهرا (س) عزاداری می کند باید ازخدا بخواهد که به او توفیق انجام کار خوب و طاعت معروفه بدهد.. این ریشه در مکتب روحانیت این دیار دارد.

دکتر سید مهدی احمدی همچنین با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و گرامی داشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) و شهدای عزیز ،آغاز دهه پنجم انقلاب را با توجه به حضور چشم گیر مردم در مراسم راهپیمایی ۲۲بهمن امسال ، آغازی برای خدمت بهتر و شایسته این مردم فهیم دانست.
وی گفت : این حضور با شکوه و مقتدرانه مردم در یوم الله دهه فجر مسئولیت مدیران و مسئولان را بسیار سنگین تر خواهد کرد کما این که می بایست منبعد در انجام تکلیف و وظیفه ایی که بر عهده شان قرار داده شده به نحوه احسن انجام وظیفه نمایند دهند و در جهت خدمت به مردم سربلند، از هیچ کوششی دریغ ننمایند.

شهردار نکا در ادامه جلسه در اقدام زیرکانه از خبرنگاران پرسید شهرداری نکا چه تعداد پروژه را متعهد شده به سرانجام برساند ؟برابر پاسخ های ضد و نقیض اصحاب رسانه، به یادآوری برنامه هایی در دست اجرا اشاره کرد و گفت : در بدو ورود خود ، قول اجرایی شدن ۱۴پروژه را به نیت ۱۴ معصوم به مردم نکا داده بودم ،یکی از مهمترین و اصلی ترین این پروژه ها بلوار و پل آزادگان بوده که در ۲۶ مرداد ماه سال جاری همزمان با سالروز ورود آزادگان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

برای اجرا سازه پل و تمکلک ۲۶ پلاک و تملک ۱۰ هزار متر مربع از مسیر بیش از ۱۶ میلیارد و یکصد میلیون تومان هزینه شده است که از این مبلغ دو میلیارد تومان از سوی استاندارزی تامین شده و بخشی هم از طریق تهاتر شامل امتیاز و صدور پروانه و برخی نیز بصورت نقدی مصالحه شد و خوشبختانه کلیه تعهدات اهالی ۳۰ متری انجام شده است و کلیه توافقات به تائید اعضای محترم شورای اسلامی شهر و در ادامه به تائید اعضای محترم کمیته انطباق هم رسیده است
شهردار نکا از جمله مزید های اجرای این طرح بزرگ و در شهرستان را شامل کاهش ۵۰ درصدی بار ترافیک شهری، افزایش ظریب اعتماد مردم به شهرداری ، اعتماد به نفس گارکنان و پرسنل شهرداری ،ایجاد نشاط و شادابی در بین اهالی منطقه و شهر ، ایجاد انگیزه و اعتماد شهروندی برشمرد .

او بدهی مانده در این بخش را کمتر از ۴ میلیارد تومان اعلام داشت و در ادامه از آغاز فاز چهارم این طرح خبر داد و گفت : هم اکنون ۱۸۰۰ متر از این مسیر بازگشایی شده است و برای ادامه کار در برنامه و بودجه سال جدید این طرح بزرگ را در دستور کار خودمان قرار داذیم و بناست تا پابان سال ۹۸ تمامی مسیر از کنار مسجد ترک محله تا میدان امام حسین آزاد سازی و تکمیل شود و در این راستا نیاز به همکاری مردم فهیم و صاحبان املاک این مسیر است که ان شاالله این پروژه بسیار مهم نیز به مرحله اجرا و بهره برداری برسد.
وی از اجرایی شدن طرح ممیزی املاک و ابنیه در این شهرستان خبر داد و گفت : ممیزی املاک و ابنیه جز وظایف شهرداران است و این هم جز ۱۴ پروره و برنامه وعده داده شده از سوی ما بود .اتفاق جالبی که در این حوزه رخ خواهد داد شناسنامه دار شذن شهر است که می بایست زودتر از این سالها انجام می گرفت .
دکتر احمدی به موضوع طرح مهم تفصیلی پرداخت و گفت : با توجه به اینکه طرح جامع از سال ۹۲ در این شهرستان پایان یافت در روند اجرایی شدن این طرح هم انتظار است مردم فهیم شهرستان نکا همکاری داشته باشند .
او به مراحل پایانی احداث و تکمیل مجتمع شهید گرائیلی اشاره کرد و گفت : این مجموعه شامل باسکول، تجهیز کارخانه آسفالت ،سنگ شکن ، بچینگ ، آزمایشگاه بتون با هزینه ایی بالغ بر ۵میلیارد تومان با هدف تامین مصالح ساختمانی مورد نیاز انبوع سازان مساجد ،تکایاو مردم با نازلترین قیمت و نیز در آمد پایداری برای شهرداری نکا خواهد بود .
وی یادآور شد : در این مجموعه برای ۱۵ نفر شرایط اشتغال مستقیم و پایدار فراهم آمده است .
دکتر احمدی به موضوع فعالیت فرهنگی در شهرداری نکا اشاره کرد و گفت : بازسازی نماز خانه شهرداری از جمله کارهای مهم در بدو وردمان به این مجموعه خدمت رسانی تغییر زیبا سازی ساختمان اداری و و نماز خانه شهرداری نکا به شکل زیبا تغییر یافت و امروز بعنوان زیبا ترین نماز خانه ادارات استان مطرح شده است .
شهردار نکا ، در خصوص ساماندهی مرکز دفن زباله ودر دستور کار قرار گرفتن طرح تفکیک زباله از مبدا گفت: کارهای زیر بنایی در این زمینه انجام پذیرفت و شهرداری آماده اجرایی نمودن طرح تفکیک زباله از مبدا نیز می باشد.
حصار کشی سنگی مجموعه مرکز دفن زباله زیاله تغییرات مناسبی صورت گرفته و جز بهترین مراکز دفن زباله استان می باشد
او در ادامه در زمینه زیبا سازی طرح دریا (ساحل مروارید) و همچنین فضای سبز جنگل قرمرض نیز اشاره کردند که ان شاالله طرح تفریحی قرمرض در سال ۹۸ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

شهردار نکا توضیحاتی در خصوص کارها و فعالیت های انجام شده در زمینه افزایش فضای سبز شهری و نور پردازی فضای شهری ، ساماندهی حاشیه رودخانه با همکاری اداره آب منطقه ای داشته و از بهره برداری از سد لاستیکی در اینده نزدیک خبر داد.
شهردار نکا گفت: سرانه فضای سبز برای هر نفر در نکا نیم متر است که کاشت درختان دائم السبز و گل‌کاری در سطح شهر در حال اجرایی شدن است تلاش خاهیم نمود تا پایان دوره مدیریتی، سرانه فضای سبز شهرستان را به سه تا ۴ متر برسانیم.

احمدی با بیان اینکه بودجه سال ۹۷ شهرداری حدود ۳۵ میلیارد تومان است که تاکنون ۲۶ میلیارد تومان محقق شد، افزود: از این میزان ۶۵ درصد عمرانی و ۳۴ درصد جاری است و این آمار نشان می‌دهد هزینه‌های عمرانی بیش از هزینه‌های جاری است.

وی ادامه داد: شهرداری نکا حدود ۱۱ میلیارد تومان بدهی دارد که با توجه به حجم کارهای انجام گرفته شده جای نگرانی نیست ازطرفی ۳۰ میلیارد تومان طلبکاری داریم که می‌توان با مدیریت صحیح و مشارکت شهروندان در آبادانی شهر و اجرای پروژه‌ها گام های مثبتی در این زمینه برداریم.

شهردار نکا گفت: اتمام پارک جنگلی قرمرض، تجهیز پارک نارنجباغ، اتمام ساماندهی ورودی شهر، اجرای طرح تفکیک زباله و تکمیل آرامستان از برنامه‌های مهم شهرداری تا پایان سال ۹۸ است
دکتر احمدی ضمن اظهار امیدواری از به اتمام رسیدن پروژه در دست اقدام آرامستان و ورودی غربی نکا این نوید را داد که این دو پروژه مهم نیز در سال۹۸ به بهره برداری برسد.
شهردار نکادزر پایان این شنست ضمن قدردانی از زحمات اهالی رسانه از پیام رسانی ایشان در زمینه های مختلف به جامعه شهری و مردم خوب شهرستان نکا تشکر نمودند و افزودند ما تمام توان خود را جهت خدمت هر چه بهتر برای رفاه ، آسایش و زیباسازی شهر به کار خواهیم بست و در این امر شما بهترین حامی ما و همه دستگاه های اجرایی خواهید بود.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *