بیست و دومین “سوگواره شهیده ولایت “درمنطقه لایی نکابرگزارشد(فجر ۴۰)۳۵/ تصویر

نماینده ولی فقیه در استان مازندرا ن در مراسم بیست و دومین سال “سوگواره شهیده ولایت” بزرگداشت شام شهادت حضرت زهرا در منطقه لایی از بخش هزار جریب نکا به الگو پذیری زنان جامعه ما از سیره حضرت زهرا تاکید کرد .
به گزارش نیکا خبر ، ، دربیست و دومین سال متوالی ، ویژه برنامه شب شهادت حضرت زهرای اطهر مراسم” سوگواره شهیده ولایت ” و گرامیداشت یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی در منطقه لایی از بخش هزارجریب نکابه میزبانی حجت الاسلام عبدالله رحمانی با حضورفرماندار نکا بهمراه معاون بخشدار هزار جریب ریاست شورای اسلامی شهر ، جمعی ازمدیران دستگاههای اجرایی ،اقشار مختلف مردم از اقصی نقاط استان ،قضات محترم استان و کشور ، روحانیت معظم ،مردم ولایت مدار منطقه برگزار شده بود آیت الله نورالله طبرسی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت:فاطمۀ زهرا سلام الله علیها معیار خشم و رضایت خداوند متعال است.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان روایت حضرت رسول صلی الله علیه و آله «إنَّ اللّهَ لَیَغَضَبُ بِغَضَبِ فاطِمَةَ وَیَرْضی لِرِضاها خاطر نشان کرد :خدا بـا خـشم فاطمه خشمگین، و با رضایتش راضی می شود.
امام جمعه مرکز استان گفت: فضایل زهرا سلام الله علیها آن گونه که باید و شاید، قابل درک نیست و البته قابل انکار نـیز نـمی باشد؛ ولی از جـهت الگوپذیری از آن حضرت، شناخت ویژگی ها و سیرۀ زندگانی اش در حد فهم و توان، اگر بین خانواده ها پیاده گردد همواه باعث سعادت و خوشبختی آنهاست .
وی گفت :حـضرت فـاطمۀ زهرا سلام الله علیها در دورۀ کوتاه زندگی خود، پس از هجران رسول خدا صلی الله علیه و آله زیباترین جلوۀ پاسداری از حریم ولایت را به تصویر کـشید و مـحور پایه ریزی یک جریان و حرکت سیاسی بود که آن را هدایت می کرد.
او گفت: آن حضرت، کانونی بـرای مـقابله بـا ناهنجاری ها و انحراف ها شدند و در برابر موج های انحرافی ایستادند.
آیت اله طبرسی یاد آور شد : حضور حضرت زهرا در میدان جنگ، سخنرانی در مسجد و پاسخ گویی بـه شـبهه های زنان و مردان جامعه، نشان دهندۀ وجود چهارچوب هایی برای حضور زنان در جامعه است. ایـشان در زمـان حـیات پیامبر صلی الله علیه و آله پس از غزوه ها، یار و غمخوار پدر و همسر بود و نقش امدادگری را ایفا می کردند
امام جمعه ساری گفت : حضرت فاطمه سلام الله علیها برای روشن ساختن افکار عمومی از انحراف مسیر امامت، چـهل شـبانه روز دست حسن و حسین علیهما السلام را می گرفت و همراه با حضرت علی علیه السلام به درِ خانۀ مهاجر و انـصار مـی رفت تا آنها را از انحراف و غفلتی که دچـار آن شـده اند، بـیدار کرده، غافلان و راحت طلبان را هوشیار سازد و به تـکلیف اجـتماعی و سیاسی خویش عمل کند.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرنگان رهبری تصریح داد : بی بی اطهر بهترین مدافع ولایت و نقش بی بدیلی را در دفاع از امامت خود انجام داد و این بهترین الگو برای آحاد جامعه و و مردم ولایت مدار خواهد بود .
شایان ذکر است :مراسم سوگواره شهیده ولایت در مدت سه شب همچون سنوات قبل در شب اول با سخنرانی آیت الله سلیمانی نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان و بلوچستان ، درشب دوم با سخنرانی حجت الاسلام پیشمنازی واعظ شهیر استان قدس رضوی بهمراه برنامه های متنوع قرائت قرآن کریم ، دکلمه و شعر خوانی نوجوانان ، راویت گری از حماسه شهدای منطقه با اجرای حاج ناصر فتح اللهی و مداحی مداحان شهیر استان برگزار شد .
 

 

 


دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *