برگزاری مسابقات استانی “کراس فیت “در نکا (فجر ۴۰)۲۸/ ویدئو و عکس

دکتر محمودیان رئیس هیات ورزشهای همگانی بااعلام اینکه مسابقات کراس فیت بصورت استانی با حضور ۴۰ ورزشکار مازندران در سالن سردار بردبار برگزار شد به معرفی این رشته ورزشی پرداخت و گفت : کراس فیت ترکیبی از تمرین مقاومت، پلایومتریک انفجاری، تمرین سرعت، وزنه برداری به سبک قدرتی و المپیک، کتل بلز، تمرین وزن بدن، ژیمناستیک و تمرین های استقامتی است.

شایان ذکر است : دومین دوره مسابقات کراس فیت قهرمانی استان مازندران با حضور ۷ تیم شرکت کننده از شهرهای مختلف در روز جمعه مورخ ۱۹ بهمن ماه ۹۷ در سالن شهید بردبار شهرستان نکا برگزار گردید که نفرات برتر آن به شرح ذیل می باشد:

۱) امین نیک آیین – آمل
۲) مجتبی بینائیان – نکا
۳) حسینعلی ذبیح زاده – بابلسر
۴) محمود انتظاری – ساری
۵) آرمان کرمی – آمل
۶) آرش آقاجانی – بابلسر
۷) رضا شیرود بزرگی – تنکابن
۸) علی آراسته – ساری

دکتر محمودیان با اشاره به تاریخچه این رشته ورزشی یاد آور شد :گرگ گلاسمن و لورن جنای بنیانگذاران کراس فیت در سال ۲۰۰۰ می باشند.باشگاه مبداء کراس فیت در سانتا کروز کالیفرنیا می باشد.در سال ۲۰۰۵ تعداد ۱۳ باشگاه و امروزه بیش از ۱۳۰۰۰ باشگاه کراس فیت وجود دارد.
وی گفت : «آمادگی بدنی نه تنها برای هدف شناخته شده بلکه برای هدفی نامشخص» شعار کراس فیت است. کراس فیت یکی از برنامه های آمادگی جسمانی و قدرتی است که تعداد طرفداران آن به سرعت رو به افزایش است.

حرکات پایه کراس فیت شامل

۱_برپی(Burpee)

۲_حرکت تک ضرب(Snatch)

۳_حرکت دو ضرب(Clean and jerk)

۴_ددلیفت(Deadlift)

۵_تراستر

۶_پرتاب توپ با استفاده از Medicine ball

۷_حرکت شنا (Push-up)

۸_بارفیکس(Pull-up)

۹_بالا رفتن از طناب

۱۰_پرش ارتفاع در جا

۱۱_پرش طول

۱۲_اسکات می باشد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *