برپایی خیمه بیت الحزان حضرت زهرا (س) در نکا/ تصویر

خیمه گاه بیت الحزان حضرت زهرا (س )بروی بمدت ۵ شب برای بازدید عموم برپاه شد
به گزارش نیکا خبر ، ابوالقاسم مظفری ازاعضای هیات خامس آل عبا (خیابان علمیه )نکا با اعلام این خبر گفت این خیمه گاه به همت دلسوختگان بی‌بی دو عالم در ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) با تلاش شبانه‌‌روزی مرمت شده برنامه‌های فرهنگی متنوعی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.در مدت ۵ شب همه روزه از ۱۰ صبح الی ۸ شب برای بازدید برپاه خواهد بود .
وی با اشاره به اینکه اولین بازدید کنندگان این خیمه گاه درروز گذشته کاروان زوار عراقی عازم مشهد مقدس بودند تصریح داد : این خیمه گاه تداعی‌کننده کوچه های غربت مدینه ، بیت الحزان، شب تشیع پیکر خانم فاطمه زهرا،تدفین و قبرستان بقیع در معرض دید قرار می‌گیرد.
مظفری تصریح کرد: هدف از برپایی این خیمه گاه این است که بتوانیم ایام فاطمیه را نیز همانند ایام محرم با شور و حزن خاص خود برگزار کنیم و بنا به فرموده مقام معظم رهبری فاطمیه باید عاشورایی برگزار شود.
او افزود: ترویج فرهنگ شیعه و درک مفهوم واقعی انتظار برای رسیدن به آرمان والای بشریت و برقراری حکومت عدل در جهان از دیگر اهداف این نمایشگاه است.
رئیس هیات خامس آل عبا همچنین ازبرنامه سوگواری ایام درتاریخ ۲۰ بهمن ویژه خواهران و برادران بصورت جداگانه در مسجد صاحب الزمان خبر داد و گفت : ویژه برنامه زنانه در ساعت ده صبح با مداحی حاج محمد برزگر نژاد بصرف صبحانه در مسجدصاحب الزمان برگزار خواهد شد
همچنین ویژه برنامه برادران در همین تاریخ بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام سعید جوادی آملی (فرزند آیت الله جوادی آملی )بصرف شام منعقد خواهد شد.
وی اظهار کرد: امیدواریم خدمت شبانه‌روزی برادران و خواهران زحمتکش هیات خامس آل عبا در این مدت مورد رضایت امام‌عصر(عج) قرار گیرد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *