حجت الاسلام رضاپور :دانش آموزان ۱۵۰ مدرسه مازندران راوی انقلاب اسلامی می شوند/ عکس

خلاصه خبر : مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان مازندران با بیان اینکه ۶۵ درصد مدارس مازندران تحت پوشش اتحادیه انجمن های اسلامی هستند، گفت: ۷۵۰ انجمن اسلامی در مدارس مازندرن فعالیت دارند که بعد از خرسان و آذربایجان غربی، سومین استان از این حیث هستیم.

حجت الاسلام محمدعلی رضاپور مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان مازندران صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: در راستای هفتمین دوره جشنواره ملی مدرسه انقلاب، دانش آموزان ۱۵۰ مدرسه مازندران راوی انقلاب اسلامی می شوند.

وی اضافه کرد: در این برنامه، دانش آموزان با راه اندازی غرفه، دستاوردهای انقلاب را به نمایش می گذارند تا دانش آموزان با مبانی، چالش ها و بحران های انقلاب آشنا شوند.

حجت الاسلام رضاپور با اعلام اینکه مراسم افتتاحیه جشنواره «مدرسه انقلاب» ۱۳ بهمن ماه در مدرسه شهید مطهری قائم شهر برگزار می شود، افزود: در این مراسم از «آرین غلامی» دانش آموز قائم شهری که از مسابقه با نماینده رژیم صهیونیستی خودداری کرد، تجلیل می شود.

وی با اشاره به اینکه مهمترین دستاورد انقلاب ها انتقال بین نسلی دستاوردهای سیاسی و اجتماعی است، یادآور شد: در این طرح، نسل چهارم انقلاب بعنوان راویان انقلاب اسلامی حضور دارند که نشان از تربیت نسل انقلابی است.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان مازندران با بیان اینکه ۶۵ درصد مدارس مازندران تحت پوشش اتحادیه انجمن های اسلامی هستند، گفت: ۷۵۰ انجمن اسلامی در مدارس مازندرن فعالیت دارند که بعد از خرسان و آذربایجان غربی، سومین استان از این حیث هستیم.

حجت الاسلام رضاپور به سامانه شهید باقری اشاره کرد و افزود: اطلاعات دانش آموزان اتحادیه در این سامانه ثبت می شود تا تعداد و کیفیت انجمن ها قابل بررسی باشد.

وی اضافه کرد: دانش آموزان می توانند فعالیت های خود را از طریق تلفن همراه در سامانه «عقیق» قرار دهند و در این راستا انجمن های اسلامی های برتر مورد تجلیل قرار می گیرند.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان مازندران بابیان اینکه دانش آموزان می توانند در جشنواره رسانه های دانش آموزی «رسانش» حضور رسانه ای داشته باشند، گفت: در این زمینه دانش آموزان می توانند در بخش های روزنامه دیواری، مجله دانش آموزی، نشریات تک برگ، تولیدات فضای مجازی، خبر و فیلم کوتاه آثار خود ارسال کنند.

حجت الاسلام رضاپور افزود: در طرح لشکر فرشتگان، دانش آموزان دختر با شخصیت های زن مجاهد آشنا و سرگذشت پژوهی می کنند.

وی از برگزاری اردوهای آینده سازان خبر داد و گفت: در این اردوها دانش آموزان با ۳ مهارت فنی که در روزمره با آن مواجه اند، آشنا می شوند.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان مازندران با اشاره به اینکه مازندران در تابستان سال آینده در بابلسر میزبان اولین کنگره بین المللی بزرگداشت شهدای نوجوان مقاومت است، افزود: ۱۶ کشور مقاومت بین دانش آموزان مناطق مازندران تقسیم شدند تا کار پژوهشی صورت گیرد.

حجت الاسلام رضاپور در پاسخ به سوال قدس آنلاین مبنی بر اینکه بیشتر بودن شور دانش آموزان در دهه ۶۰ نسبت به اکنون، با تایید سوال قدس، این معضل را ناشی از تراکم نهادهای فرهنگی دانست و یادآور شد: متاسفانه امروزه بروز اجتماعی دانش آموزان در فضای مجازی بوده که یک آسیب است.

وی در پایان از برگزاری مسابقه کتابخوانی «قهرمان کتاب» خبر داد و گفت: در این مسابقه دانش آموزان از آذر تا اسفند امسال، کتاب «سرباز کوچک امام» را مطالعه می کنند.
منبع :خزر نما

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *