امام جمعه نکا:فلسفه انقلاب اسلامی قطع وابستگی و استقلال کشوراست(فچر ۴۰)۱۰/ عکس

خلاصه خبر : یادآوری ایام‌الله برای این است که نعمت‌های الهی را قدر بشماریم چراکه خداوند ما را در 22 بهمن از ذلت به عزت رساند و دشمنان و رژیم شاهنشاهی را از عزت توخالی به ذلت رسانده است.

در نخسستین روز از گرامیداشت ایام الله دهه فجر ، نماز پر صلابت جمعه این هفته به امامت آیت الله محمدی لائینی با حضور با شکوه مردم و کارکنان دستگاهای دولتی نهاد ها و نیز گروههای مختلف دانش آموزی در مصلای اام خمینی این شهرستان اقامه گردد
به گزارش نیکا خبر ، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در نماز جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ شهرستان نکا به تبین یوم الله پرداخت و گفت : همانطور که روز غرق شدن فرعون و اصحابش در نیل یوم‌الله بود، سرنگونی رژیم شاهنشاهی در ۲۲ بهمن و روی کار آمدن نظام اسلامی یوم‌الله بوده است.
وی به اهمیت یادآوری یوم الله را قدر شناسی مردم از انقلاب دانست و گفت : یادآوری ایام‌الله برای این است که نعمت‌های الهی را قدر بشماریم چراکه خداوند ما را در ۲۲ بهمن از ذلت به عزت رساند و دشمنان و رژیم شاهنشاهی را از عزت توخالی به ذلت رسانده است.
امام جمعه نکا ازمعمار کبیر انقلاب به عنوان فردی کار بلذی نام برد که همه اموراتش الهی بود و در ادامه گفت: در شرایطی که هنوز دولت بختیار روی کار بوده و کوتاه نیز نمی‌آمد، همچنین ژنرال‌های آمریکایی برای مدیریت ارتش ایران به کشور رفت و آمد داشتند امام در آن شرایط حساس و قابل توجه به خوبی انقلاب را هدایت و مدیریت کردند.
محمدی لائینی تصریح داد : در آن برهه در شرایطی که دولت بختیار و شرایط ارتش بسیار خطیر بود امام راحل با حضور در مدرسه رفاه در کنار دیدارهای مردمی با تشکیل دولت موقت باید برای جدا کردن ارتش از دولت و برگرداندن آن به آغوش ملت مدیریت خود را به کار می‌گرفت. برهمین اساس اولین پیام مکتوب امام راحل نیز به ارتش بوده تا بتواند این نهاد را به آغوش انقلاب و مردم بازگرداند که گارد نیروی هوایی ارتش نیز در نوزدهم بهمن به فرمان امام لبیک گفت و آبرومندی امروز ارتش به خاطر گوش به فرمان امام بودن در آن روز و بازگشتن به آغوش ملت و انقلاب ، و امروز در خط ولایت ماندن است
وی در ادامه تبین پیروزی انقلاب یاد آور شد : توجه مردم به فرمان الهی امام نیز سبب شکسته شدن حکومت نظامی و پیروزی انقلاب شد که نشان از مدیریت الهی بود.
وی کلید واژه و رمز پیروزی انقلاب و دستاوردهای نظامر”ما می‌توانیم “برشمرد و خاطر نشان کرد :امام راحل اول ما را باورمند کرد که ما می‌توانیم و وقتی ملتی توانستن را باور کرد انقلاب می‌کند و پیروز می‌شود و در ادامه نیز در بسیاری از موضوعات در صدر دنیا قرار می‌گیرد.
او به اقتدار ایران در جهان اشاره کرد و گفت : امروز ایران در جایگاه اول خاورمیانه و غرب آسیا در هوافضا است که البته باید در فرستادن انسان به فضا جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۴ در جایگاه نخست قرار گیرد .
امام جمعه نکا به ششرد علمی کشور دربین دیگر ملل اشاره کرد و گفت : رسیدن رشد علمی کشور از رتبه ۵۲ جهان در قبل از انقلاب به هفدهمین کشور دنیا پس از پیروزی انقلاب، قرار داشتن سرعت رشد علمی کشور در رتبه ۴۰ جهان در دوره پهلوی و امروز بهره‌مندی از عنوان اولین کشور دنیا در این زمینه، تنها بخشی از موفقیت‌های انقلاب در این مدت بوده است.
او گفت : جالب توجه این است که قبل از انقلاب در موضوعاتی مانند شرکت در المپیادهای علمی جهانی، فناوری هسته‌ای، سلول‌های بنیادی و هوافضا هیچ جایگاهی نداشتیم اما پس از انقلاب امروز در این موضوعات جمهوری اسلامی ایران در جمع ۱۰ کشور برتر دنیا قرار گرفته است.
خطیب مصلای امام خمینی نکا اظهار کرد : امروز نظام جمهوری اسلامی در جراحی قلب کودکان در رتبه یک جهان قرر دارد، همچنین در چشم پزشکی و مغزواعصاب در رتبه اول خاورمیانه است و در اهدا و پیوند اعضا نیز سومین کشور دنیا به شمار می‌آید که همه این موفقیت‌ها به برکت ما می‌توانیم است.
او به تفاوت امام شاه خائن اشاره کرد و گفت : شاه بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ به صراحت گفت که سلطنت خود را مدیون آمریکا هستم اما امام فرمود این انقلاب هدیه الهی به برکت قابلیت مردم داده است و همین تفاوت نگاه جدید حاکم بر ایران با نگاه وابسته شاهنشاهی خود یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی است.
محمدی لایئنی با اشاره به سخنان امام رضوان الله حفظ انقلاب را مشکل‌تر از پیروزی انقلاب دانست و گفت : نباید فکر کنیم که وقتی انقلاب پیروز شد مشکلات ما تمام می‌شود بلکه دشمنان دست بردار نیستند تا ما را به زانو در بیاورند پس باید خود را باید برای سختی‌ها و مشکلات آماده کنیم.
این استاد حوزه و دانشگاه همه مردم را به آمادگی در مقابله با مشکلات فرا خواند و گفت : آمادگی برای مواجهه با مشکلات ناشی از دشمنی بدخواهان ملت است و بعضی ازاین مشکلات ناشی از ناکارآمدی بعضی از مسئولان است و با رفع آن بسیاری از مشکلات نیز رفع می‌شوند.
او فلسفه انقلاب اسلامی را قطع وابستگی و استقلال کشور دانست و گفت : راهپیمایی ۲۲ بهمن یکی از عرصه‌های حضور مردم است که با بسیج نیروها و حضور حداکثری می‌توان دشمن را مأیوس کرد چراکه دشمن برای دیدن ۲۲ بهمن امسال لحظه‌شماری می‌کند و اگر آمار کم باشد خوشحال و اگر زیاد باشد ناراحت می‌شود.همه با حضور حداکثری خود باید کاری کنیم که دشمنان نظام و انقلاب ناراحت باشند و از این ناراحتی بمیرند و بدانند که این ملت هیچگاه از انقلاب دست بر نمی‌دارد و وفاداری خود را به آرمان شهیدان، امام زمان و ولایت با حضور در ۲۲ بهمن اعلام خواهد کرد.

منبع اصلی خبر و عکس : امیر تقی پور

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *