رشد ۱۵۷ درصدي گازگرفتگي در ده ماهه گذشته در مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت : از ابتدای سالجاری تا ۵ بهمن ماه امسال ۳۶نفر (۲۷مرد و ما بقی زن) بر اثر مسموميت با گاز مونوكسيدكربن جان خود را از دست دادند كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۴ نفر بود ۱۵۷ درصد افزايش يافت.
به گزارش نیکا خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران ، دکترعلی عباسی با بیان اینکه علی رغم هشدارها مکرر به هموطنان متاسفانه با افزایش رو به رشد مسمومیت با گاز منواکسید کربن در استان مواجه هستیم بطوریکه در پنج روز اول بهمن ماه ۸ نفر ( آمل ۵ ، فریدونکنار ۲ و سوادکوه یک )در استان جان خود را از دست دادند.
آمل بیشترین فوتی ناشی از گاز گرفتگی
به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان ، بر اساس اين گزارش شهرستان های آمل با ۷ و نکا با ۵ بیشترین فوتي و شهرستان های سوادکوه و نور هر کدام با یک فوتی مسمومیت با گاز منواکسید کربن به ثبت رسید
مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران با اشاره به بومی بودن ۱۹ نفر از کل فوت شدگان گفت :پنج روز اول بهمن با ۸ مورد ، آبان با ۷ مورد بیشترین فوتی در ماه به ثبت رسید بطوریکه ماه های تیر ،شهریور و مهر گزارشی از مسمومیت با گاز به ثبت نرسید.
عباسی تصریح کرد : با توجه به اینکه مرگ ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن عمدتا در نیمه دوم سال به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی افزایش می یابد لذا به هموطنان توصیه میشود ضمن استفاده از وسایل گرمازا ، به توصیه های ایمنی در خصوص سالم بودن اتصالات و استفاده صحیح از وسایل گرمایش و کنترل مسیر خروجی گاز مونواکسید کربن اطمینان حاصل نمایند.
نقش اطلاع رساني درکاهش تلفات جاني موثر است
عضو شورای قضایی استان خاطر نشان کرد :اطلاع رساني و آگاهي عمومي به شيوه هاي مختلف مي تواند براي کاهش تلفات انساني بسيارموثر باشد و رسانه ها می توانند نقش ويژه اي در اطلاع رساني و کاهش تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منواکسید کرین ايفا کنند.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *