طرح گلستان‌خوانی دانش‌آموزان ابتدایی درمدارس نکا

خلاصه خبر : آشنایی دانش‌آموزان با مفاخر شعر و ادب ، با حکایت‌های شیرین گلستان که بیشتر جنبه تربیتی دارند، شناساندن گلستان به عنوان کتابی که به نیازهای روزمره جامعه توجه دارد و مسائل جوانان و مسائل اجتماعی را در بر می‌گیرد از جمله اهداف اجرای این طرح دانست.

برای نخسین بار در مازندران آئین طرح گلستان‌خوانی توسط دانش‌آموزان ابتدایی در مدارس نکا به اجرا در می آید .
سید عیسی میرشفیعی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران در آئین افتتاحیه طرح گلستانه درسالن اجتماعات ابوریحان بیرونی گفت: آشنایی دانش‌آموزان با مفاخر شعر و ادب ، با حکایت‌های شیرین گلستان که بیشتر جنبه تربیتی دارند، شناساندن گلستان به عنوان کتابی که به نیازهای روزمره جامعه توجه دارد و مسائل جوانان و مسائل اجتماعی را در بر می‌گیرد از جمله اهداف اجرای این طرح دانست.
وی با اشاره به اینکه کتاب گلستان سعدی در گذشته در مکتب‌خانه‌ها در کنار قرآن تدریس می‌شده و از منابع اصلی آموزش بوده است گفت: امروز این کتاب ارزنده مغفول مانده است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مازندران اجرای طرح گلستان‌خوانی را سبب بالا بردن اعتماد به نفس در دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان با حفظ آثار سعدی اعم از شعر و نثر و اجرای طرح گلستان‌خوانی مهارت‌های خواندن و نوشتن همراه با اعتماد به نفس خود را تقویت می‌کنند

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *