پانزدهمین یادواره شهدای اسبوکلای ساری برگزارشد/تصویر

خلاصه خبر : سردارکمیل کهنسال دریادواره شهدای اسبوکلای ساری گفت: عزت و اقتدار نظام اسلامی مرهون خون پاک شهداست و اصالت و هویت ملت ایران در گرو رشادت و جانبازی شهدای این سرزمین معنا می یابد.

پانزدهمین یادواره ۵ تن از شهدای گلگون کفن اسبوکلای از بخش مرکزی دهستان میاندرود کوچک ساری با حضور اقشار مختلف مردم منطقه خانواده های محترم شهدا یادگاران دفاع مقدس روحانیت معظم مدیران شهرستان و استان در حسینیه این روستا با سخنرانی سردار کمیل کهنسال از فرمانده‌هان هشت سال دفاع مقدس و از جانبازان مدافع حرم برگزار شد.
به گزارش نیکا خبر ،سردار کمیل کهنسال امشب در پانزدهمین یادواره شهدای اسبوکلای ساری گفت: عزت و اقتدار نظام اسلامی مرهون خون پاک شهداست و اصالت و هویت ملت ایران در گرو رشادت و جانبازی شهدای این سرزمین معنا می یابد.
این یادگار دفاع مقدس تصریح داد:شهدا، گنجینه های تمام ناشدنی ایران اسلامی هستند
وی همچنین مهمترین پیام برپایی یادواره های شهدا را احیای نام و یاد شهیدان و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید عنوان کرد و گفت: امروز دشمنان تمامی توان خود را برای ایجاد استحاله ی فرهنگی در جامعه ی ایرانی به کار گرفته اند و بهترین شیوه مقابله با این هجمه های فرهنگی ترویج ارزش ها در قالب احیای سیره شهداست.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین دفاع مقدس را گنجینه ذخایر درس آموز اخلاقی و انسانی برشمرد و گفت: جای جای حماسه های دفاع مقدس سرشار از رشادت و مظلومیت فرزندان رشید این سرزمین است و انتقال این تجربه ها می تواند آینده ی این ملت سرافراز را در مواجهه با جبهه ی استکبار و صهیونیسم جهانی تضمین نماید.
جانباز مدافع حرم در جمع مردم شرکت کننده در مراسم گرامیداشت خاطره شهدای اسبو کلای ساری خاطر نشان کرد: شهدای ما در سایه آموزه های عاشورا به پیروی از ولی امر خود در دفاع از کیان اسلام جان در طبق اخلاص گذاشتند آنهابرای خدا از در مسیری گام نهادند که تحقق امر ولی شان بود انها صادق ترین بندگان روی زمین بودند همه مدیون شان هستیم دین و شرف و انسانیت عزت امروز ما مدیون جانفشانی انان است .
او گفت : همانند شهدای کربلا در هیچ برهه اززمان نباید به فراموشی سپرده شوند دلشان و قلبشان برای اسلام می تپید و قدمشان همواره استوار و الگوی انها امامشان بود وفاداری و امام شناسی همه شهدای نشات گرفته از آموزه های مکتب حسین ع است
این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه فاصله گرفتن از خط شهدا را نوعی بدبختی و گرفتاری برشمرد و تصریح داد :
هر بدبختی و گرفتاری مملکت ما نشان ازفاصله گرفتن ازاندیشه های شهداست .
سردار کمیل کهنسال به حماسه مدافعان حرم در مباره با داعش و ایادی استکبار در کشورهای سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: تربیت شدگان مکتب شهدای هشت ساله دوران دفاع مقدس در سوریه و عراق کاری کردند که ارتش های بزرگ جهان متحیرند آنها شیعه را در جهان سربلند نمودند حضور نیروی های حزب الله در سوریه در کنار مدافعان حرم گرایش مردم سوریه به دینداری افزایش یافت و این باورهای شهدا ارتش مردمی جهان اسلام را شکل داد و استراتژیک جمهورس اسلامی تا دور دست های رسیده است و بسیاری ازسنگرهای دشمنان را از د ستشان گرفت و انها را از منطقه فراری داد تاجاییکه مردم کشور سوریه عزت شان را از ایران دارند و همه اینا به برکت خون شهداست .
شایان ذکر است در این برنامه ناصر فتح اللهی بعنوان مجری خاطرات دوران دفاع مقدس و غمنامه شهادت شهدای بزرگوار این روستا بیان کرد و در ادامه صادق نژاد از مداحان شهیر استان به مداحی و نوحه سرایی پرداخت .
همچنین در این مراسم از فرماندهی پایگاه مقاومت با اهدای لوح قدردانی شد ضمن اینکه در لابه لای برنامه کلیپ های مختلفی از جبهه ها در دوران دفاع قدس و بیانات مقام معظم رهبری با هدف روشنگری پخش شد که مورد توجه حضار قرار گرفت

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *