دستگیری چند تبعه غیر مجاز در یک واحد تولیدی میاندرود

خلاصه خبر : طبق بند ج ماده 120 قانون کار به ازای هر روز استفاده از این افراد، کارفرمایان یک تا پنج برابر دستمزد یک روز کارگر ایرانی جریمه خواهد داشت. براساس ماده 181 قانون کار، هرگونه به کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع است و کارفرمایان متخلف برابر قانون از 91 تا 180روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندورود از دستگیری چند تبعه غیرمجاز در یک واحد تولیدی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش نیکا خبر ، جعفر اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: چند نفر از اتباع غیرمجاز در یکی از واحدهای تولیدی میاندورود دستگیر شدند.

وی بیان کرد: یکی از دلایل استفاده از این افراد در کارخانه‌ها، واحدهای تولیدی و مرغداری‌ها، دستمزد پایین این افراد و انجام کارهای بیتشر است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندورود، خاطرنشان کرد: اتباع خارجی به‌دلیل وجود امنیت بالا در کشور و همچنین وجود شغل به ایران می‌آیند.

شایان ذکر است : طبق بند ج ماده ۱۲۰ قانون کار به ازای هر روز استفاده از این افراد، کارفرمایان یک تا پنج برابر دستمزد یک روز کارگر ایرانی جریمه خواهد داشت.
براساس ماده ۱۸۱ قانون کار، هرگونه به کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع است و کارفرمایان متخلف برابر قانون از ۹۱ تا ۱۸۰روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند.
میانخبر

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *