نحوه پرداخت قسطي جرايم تخلفات رانندگي/ستوانیکم مرتضی ابراهیمی

دانستنی های ترافیکی :نحوه پرداخت قسطي جرايم تخلفات رانندگي -۳۰ آذر ماه سال جاری آخرین مهلت بخشودگی جرائم رانندگی

چند راهكار براي ابلاغ جرايم و پرداخت آنها پيش روي شهروندان قرار دارد. اين راهكارهاي ساده اولا به تسهيل دريافت جريمه ها و تخلفات كمك كرده ،ثانيا سفر اضافي براي شهروندان ايجاد نمي كند، ثالثا اطلاعات صحيح و مطمئن به دستشان مي رسد.

رانندگان می توانند با ارسال باركد ١٧ رقمي پشت كارت(vin)، به شماره پيامك ١١٠١٢٠٢٠٢٠، آخرين وضعيت تخلفات معوقه خودروي خود را استعلام كنند.
شهروندان با اين كار بدون مراجعه به جايي مي توانند وضعيت جريمه وسايل نقليه خود را استعلام كنند. همچنين اگر تصميم پرداخت همين جريمه را داشته باشند مي توانند بعد از وارد كردن وي آي ان، ستاره اضافه كرده و به همين شماره پيامك ارسال نمایند.

سيستم علاوه بر مبلغ جريمه، شناسه قبض و پرداختي را در اختيار هم وطنان قرار مي دهد و مالکان مي توانند نسبت به پرداخت قبض جديد اقدام كنند.
رانندگان همچنين مي توانند با ورود به سايت راهور( rahvar120.ir )نسبت به استعلام تخلفات خود اقدام كنند.
البته سايت راهور١٢٠ در بازه هاي زماني چند روزه آپديت مي شود.

قطعا اطلاعاتي كه در اختيار هم وطنانمان قرار مي دهد اطلاعات به روزي نيست و صرفا براي اطلاع رساني خواهد بود. پس اگر هم وطني، قصد دارد كه تمام معوقات خودرويش را پرداخت كند، بهترين راهكار استعلام پيامكي يا مراجعه به دفاتر پليس به علاوه ١٠ و مراجعه به واحدهاي اجراييات پلیس راهور می باشد.
اين ٣ منبع مي توانند اطلاعات به روزي را در اختيار رانندگان قرار دهند.سايت راهور همين اطلاعات را با اختلافي چند روزه در اختيار هم وطنان قرار مي دهد.
لازم به ذکر است ، شهروندان مي توانند جرايم خود را به صورت اقساط نیز پرداخت كنند.

امكان فوق العاده جالبي سايت راهور ١٢٠ براي هم وطنان فراهم كرده است. به این ترتیب كه مي توانند نسبت به پرداخت موردي يا همان “قسطي” جرايم راهنمايي و رانندگي اقدام كنند.هم وطنان مي توانند با مراجعه به سايت راهور، اطلاعاتي را كه لازم است ثبت كرده و وارد سابقه تخلفات خودرو شوند. سيستم به صورت هوشمند، براي هر رديف تخلف، شناسه قبض و پرداخت تعريف مي كند. هر شهروند مي تواند با وارد كردن شناسه قبض از طريق خودپرداز و يا درگاه هاي عابربانك، جريمه را به صورت جداگانه و موردي پرداخت كند. ٢٤ ساعت بعد از پرداخت، جريمه پرداخت شده از ليست تخلفات حذف مي شود.

بنابراين رانندگاني كه قادر به پرداخت يكباره جرايم خود نيستند، بهترين راهكار پرداخت به صورت مرحله اي و قسطي و مراجعه به سايت راهور ١٢٠ است.
خاطر نشان می گردد ، ۳۰ آذر ۱۳۹۷ آخرین مهلت بخشودگی جرائم رانندگی مربوط به قبل از سال( ۱۳۹۷ )می باشد .

ستوانیکم مرتضی ابراهیمی.کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *