نخستین بازدید استاندار مازندران از بندر امیرآباد پس از انتصاب+تصویر

استاندار مازندران به فاصله کوتاهی پس از انتصاب به همراه جمعی از معاونین و مدیران کل ستادی و استانی از منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد بازدید کرد.
به گزارش نیکاخبر: مدیربنادرودریانوری و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد پس از این بازدید در جلسه ای که با حضورحسین زادگان استاندار مازندران ،خیریانپور معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استاندار،مدیر کل راه آهن شمال،مدیر کل پایانه های استان، رییس اتاق بازرگانی و … در محل این بندر برگزار شد ضمن تبریک انتصاب آقای حسین زادگان به سکانداری استانداری مازندران ابراز امیدواری کرد با توجه به تخصص و تجارب مدیریتی و بهره گیری از ظرفیتها، مردم استان شاهد شکوفایی بیش از پیش استان در حوزه های مختلف باشند.

سیاوش رضوانی در آغاز این جلسه به ظرفیت ها و توانمندیهای موجود منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد اشاره کرد و افزود این بندر با دارابودن ۱۰۶۰ هکتار اراضی پسکرانه ، عنوان بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر و سومین بندر بزرگ کشور را به خود اختصاص داده است.
مدیربندرامیرآباد ظرفیت کنونی تخلیه و بارگیری کالا در این بندر را ۷.۵ میلیون تن عنوان کرد و غلات ، کالاهای ساختمانی ،مواد نفتی ، چوب ، میوه ،مرکبات و چوب را بخشی از کالاهایی نام برد که در ۱۵ پست اسکله بندرامیرآباد تخلیه و بارگیری می شوند.
رضوانی در بخش دیگری از معرفی بندرامیرآباد گفت این بندر در سالهای اخیر با تلاش تمام همکاران، حائز رتبه های برتر جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و در بخش استانی نیز موفق به قرار گرفتن در جایگاه برتر جشنواره شهید رجایی استان طی سالهای متمادی شده است.

این مقام مسئول به تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری و تجهیزات مدرن ناوگان راهبری و حمل ونقل دریایی ، وجود کارخانجات بخش خصوصی از قبیل فولاد،کاغذ،گچ وMDF بندرامیرآباد اشاره و خاطرنشان کرد با افتتاح اسکله روروریلی، این بندر به عنوان یگانه بندر دارای این نوع اسکله در کشور، نقش بی بدیلی را در افزایش ترانزیت کالا در منطقه ایفا خواهد کرد.
رضوانی درپایان سخنان خود با تصریح براینکه بندرامیرآباد جایگاه نخست میزان صادرات و واردات کالا در شمال کشور را داراست نگاه ویژه مسئولین بلند پایه استان را به این بندر جهت اعتلای اقتصاد استان را خواستار شد.

استاندار مازندران نیز در ادامه جلسه ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی شایسته بندر امیرآباد، امکانات و توانمندی های این بندر را عالی ارزیابی ‌کرد و گفت در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و نیل به اهداف مقام معظم رهبری در این خصوص، تمام مسئولین در این برهه حساس از اقتصاد کشور باید با اتحاد،همدلی در هموار کردن موانع پیشرفت اقتصادی اهتمام ورزند.
آقای حسین زادگان رویکرد بندرامیرآباد در سالهای اخیر را امیدوار کننده دانست و بر تقویت اقتصاد استان مازندران با توسعه و گسترش بنگاه های اقتصادی کوچک در کنار بنگاه های اقتصادی بزرگ همچون بندرامیرآباد تاکید کرد.

استاندار با بیان اینکه بخشی از اقتصاد مازندران بر محور مرکبات و محصولات کشاورزی قرار دارد وجود سورتینگ میوه و مرکبات و اسکله روروریلی در بندرامیرآباد را فرصت مغتنمی جهت ترانزیت این محصولات به کشورهای حوزه دریای خزر و CIS برشمرد و خاطر نشان کرد با استفاده از توانمندی های تجار و بازرگانان بومی در این استان بتوانیم از این فرصت به خوبی بهره برداری نماییم.

وی با تاکید بر اینکه شکوفایی اقتصادی هر جامعه در گرو توسعه صادرات است، یادآور شد همه باید کمک کنیم تا مراکز لجستیک برای تقویت بخش کشاورزی راه اندازی شود و بستر زیربنایی بندرامیرآباد نیز جهت رسیدن به این هدف مناسب است.

در پایان این جلسه استاندار مازندران و هیات همراه از محوطه عملیاتی ، اسکله ها ، برج کنترل و از اراضی منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد و همچنین کارخانجات تولیدی در منطقه ویژه بازدید کردند.

روابط عمومی بنادرودریانوری و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *