دکترباقری؛بعنوان مسول نمایندگی کاراته فدارسیون گوجوریو آسیادرمازندران منصوب شد

استاد ایرج تیمورنژاد ریس سبک گوجوکای ایران ونایب ریس گوجوریو آسیا طی حکمی دکترمحمدعلی باقری را با توجه به تجربه وتعهد چندین ساله ایشان درهیات کاراته شهرستان و عضو چند دوره در مجمع هیات کاراته مازندران بعنوان مسول نمایندگی کاراته مازندران(مرکزو شرق) درسبک گوجوکای ایران و فدراسیون گوجوریو آسیا منصوب کردند.
ریس کاراته ایران درسبک گوجوکای و گوجوریوآسیا باقری را انسانی موفق وپیگیر قلمداد نموده و از ایشان در آینده بعنوان یکی از مسولین این سبک درفدراسیون ایران نام برد وخواستار همکاری روسای ادارات ورزش وجوانان و هیاتهای کاراته درمرکز وشرق استان برای ارتقا وآموزش کاراته با نماینده این سبکها شدند.


شایان ذکر است :گوجوریو (به ژاپنی: 剛柔流)، به معنای “روش سخت و نرم” یکی از سبک‌های اصلی کاراته اوکیناوایی است که از ترکیب تکنیک‌های نرم و تکنیک‌های سخت ایجاد شده‌است. گوجوریو یکی از ۴ سبک به رسمیت شناخته شده در فدراسیون جهانی کاراته است (دیگر سبک‌ها عبارتند از: وادوریو، شیتوریو و شوتوکان) [۱].

هر دو اصل نرمی و سختی تکنیک‌ها در کتاب بوبیشی (به چینی: wu bei ji) آمده است که اساتید اوکیناوایی در قرن‌های نوزدهم و بیستم از آن استفاده می‌کردند. گو (به ژاپنی: 剛) به معنی سخت یا سفت، به تکنیک‌های دست از فاصله نزدیک یا حملات خط مستقیم اشاره دارد و جو (به ژاپنی: 柔) به معنی نرم به تکنیک‌های دست باز و جابجایی‌های دایره‌ای اشاره دارد. گوجوریو تکنیک‌های جابه جایی‌های مستقیم را به همراه جابه جایی‌های دایره‌ای و نیز حملات سخت همچون ضربه‌های پا و مشت‌های دست از فاصله کم را با تکنیک‌های حمله، دفاع و کنترل حریف (چون قفل کردن، گلاویزی، بر زمین زدن و پرتابی) دست باز نرم ترکیب کرده و از هر دو در آموزش‌های خود استفاده می‌کند.

تأکید اصلی در این سبک بر تنفس درست در تمامی کاتاها به ویژه در کاتای سانچین است که یکی از دو کاتای اصلی این سبک می‌باشد. کاتای اصلی دیگر این سبک، تنشو نام دارد که به جنبه نرم این سبک می‌پردازد. در آموزش‌های گوجوریو تمریناتی برای افزایش قدرت بدنی، روش اصلی مبارزه سبک (تمرینات فاصله، نقاط ضعف،‌ افزایش قدرت و غیره) و تمرینات با دیگران وجود دارد.

دیدگاه های این مطلب

3 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. سیده مونا خلیلی در گفت:

    اقای عبدااهی اینقدر تبلیغات زود هنگام این اقا رو ذر این رسانه مردمی انجام ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *