شعبان خدادی از ورزش رزمی جیتسا کشور می گوید/ عکس

مدیر روابط عمومی ورزش رزمی دفاع شخصی جیتسا کشور گفت:جیتسا نام سرزمین شمالی ایران در مسیر جاده ابریشم بود که توانستیم به حول و قوه الهی تمامی این فنون گذشته اصیل دیار علویان به ویژه مردم طبرستان را جمع آوری و در قالب سرزمین جیتسا به دنیا معرفی کنیم.
شعبان خدادی افزود: در حال حاضر ۳۲کشور دارای فعالیت رسمی می باشند که کشورهایی مانند آمریکا ،اسپانیا ، برزیل و دیگر کشورها به عنوان یک فدراسیون جهانی و بین المللی می شناسند.
وی بیان داشت: جیتسا در کشور نیز دارای مجوز رسمی از وزارت ورزش و فدراسیون ورزشهای رزمی است که در فدراسیون ورزشهای رزمی به عنوان سیستم رزمی جیتسا و درفدراسیون رزمی کارگری به عنوان کمیته دفاع شخصی جیتسا معرفی و در حال فعالیت است.

خدادی گفت: درحال حاضر ۱۵ استان کشور فعالیت رسمی دارند و بزودی در۳ استان دیگر نیز این فعالیت ورزشی آغاز خواهد شد.
مدیر روابط عمومی ورزش جیتسا کشور تصریح کرد: یک دوره مسابقات آقایان و بانوان برگزار شد که دومین دوره آن به میزبانی مازندران شهرستان تنکابن در حال برگزاری است.
خدادی با بیان اینکه جیتسا ورزشی با استایل مبارزه نهایت یعنی با درگیری کامل و آزاد که دارای جایگاه خوبی در جهان و ایران است گفت: چون این ورزش در کشور آماتور هست باید از قوانین فدراسیون ورزشهای رزمی پیروی کنیم.

شایان ذکر است : ورزش رزمی جیتسا به عنوان یک ورزش بادیگاردی معرفی شده که در کشور هم برای ارگانهای دولتی و اشخاص در حال فعالیت است و دوره های تخصصی بادیگاردی آن نیز در حال برگزاری است. خدادی گفت : شعار ورزش رزمی جیتسا “اخلاق و منش پهلوانی” است و در زمینه احترامات این ورزش نیز از گذشته دور مردم ایران خدا پرست بودند و تنها در مقابل خداوند سر تعظیم فرو می آوردند که دراین ورزش نیز بر خلاف کشورهایی مانند ژاپن و چین که سر تعظیم برا اشخاص پایین می آورند ما این احترام را نداریم.
مدیر روابط عمومی ورزش رزمی جیتسا کشور گفت: یکی از اهداف آینده ما شناساندن این ورزش در کل دنیاست تا به حول و قوه الهی در المپیک نیز بتوانیم شرکت کنیم.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *