نشست صمیمی اصحاب رسانه شرق مازندران با امام جمعه نکا/ تصویر

صبح امروز جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران شرق مازندران با حضرت آیت الله محمدی لائینی امام جمعه نکا دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش نیکا خبر ،در این نشست که بمناسبت هفته وحدت و هفته بسیج و نیز سالروز دو میلاد خجسته و مبارک پیامبر بزرگوار و امام صادق(ع) در دفتر امام جمعه محترم این شهرستان برگزار شده بود آیت الله محمد باقر محمدی لائینی ضمن تبریک این ایام و تشکر از حضور اصحاب رسانه به تبین نقش رسانه پرداخت و گفت:هر چه زمان می گذرد نقش رسانه و اطلاعا رسانی روشن تر می شوداهمیت این بخش برای رشد جامعه و پیشبرد اهداف و همچنین کسانی که می خواهدن سوء استفاده کنند در جهت مقاصد باطلشان، بسیار زیاد است.


امام جمعه نکا در ادامه از پوشش خبری خطبه های نماز که توسط اصحاب رسانه شرق مازندران انجام میگیرد قدردانی کرد و گفت: از همکاری شما با ستاد نماز جمعه، از دغدغه انسانی و همشهری گری و اخلاقی شما در راستای مسائل شهر، صمیمانه تشکر می کنیم.
او به مسئولیت خطیر رسانه ها و خبرنگاران اشاره کرد و گفت :هر انسانی برای آنچه که می گوید، یک روزی باید پاسخگو می باشد، همچنین از نوشتن و گزارش یک چیزی هم باید پاسخگو باشد. باید آنچه که گزارش می کنند در راستای صلاح، پیشرفت و وحدت باشد.
امام جمعه نکا در ادامه تصریح داد: هر مسئول و از جمله بنده، نمی توانیم همه نقطه نظرات خودمان را همیشه رسانه ای و عمومی کنیم. خیلی وقتها بعضی نقدها را باید تذکرات خصوصی داد. مقام معظم رهبری فرمود هر چه به دولتمردان می گویم، خصوصی چند بار قبلا می گویم.
در بعضی از موارد بیش از آنچه که در خطبه ها می شنوید، ما تذکرات خصوصی داریم. تذکرات ما در دو قالب و با دو زبان است. یکی با زبان تشکر در موارد انجام شده و یکی هم با زبان نصیحت و نقد برای موارد مشکل دار. اگر نیاز باشد انتقاد خود را تندتر هم می کنیم.
آیت الله لائینی گفت : باید در مجموع فضای برادری بین مجموعه سه شهرستان شرق استان باشد. این سه شهرستان یک اقلیم و یک نماینده، تجانس فرهنگی و اداب و رسومی، اختلاط اجتماعی و فامیلی و قومی داریم. در یک خانواده اگر اتفاقی بیفتد باید در سطح رازداری بماند. البته بعضیها تعصبات خاصی ممکن است داشته باشند.در رابطه با مسائل آب و سد، چندین سال است که از نکا آب می رود ولی مسئله سد مسئله آب نیست. آبی که مسیرش در یک شهرستان هست و حقابه بران و حقابه داران در یک شهرستان هستند، از اینجا باید برود به جای دیگر. آقایان طرح هایی دارند که آب برود آنجا و سهم نکا بیاید اینجا. چیزی که متعلق به یک منطقه است از آنجا به جای دیگر برود. این چیز روشنی و هر کس هر فرمایشی دارد ما احترامش را داریم. اینکه آیا مال مرا به من بدهید کارشناسی می خواهد؟
وی به مواردی که با حضور مسئولان در همایش راهبری چهل سالگی انقلاب و ستاد دهه فجرمطرح شد اشاره کرد و گفت نظام در این چهل سال خدمات زیادی دارد اما الان که مردم با این گرانی ها مواجه هستند، دیگر آن خدمات را نمی بینند و برای این مسئله مانده اند.


امام جمعه نکا افزود :اگر همه چیز را همیشه علنی بگوییم، خاصیت علنی گفتن از بین می رود.باید فضای کنونی امید و خوشبینی حفظ شود.
وی خواستار ارتباط بیشتر رسانه ها با ستاد نماز جمعه شهرستان شد وگفت : مراجعه و سوال شما، برای ما هم مفید است.دوست داریم با اصحاب رسانه، اصحاب هنر، نوجوانان و جوانان، اصحاب ورزش تربیت بدنی، بیشتر ارتباط داشته باشیم.
آیت الله محمدی لائینی به اهمیت قرارگاه نماز جمعه اشاره کرد و گفت :قرارگاه نماز جمعه مسئله بسیار مهمی است و با این قرارگاه گره بخورید، با مراکز دیگر و مسائل دیگر ارتباط داشته باشید و اطلاع رسانی کنید. در مجموع برای شهرستان مفید است.
وی به خبرنگاران توصیه کرد :باید کارهای ما و شما در راستای حفظ وحدت و انسجام و در راستای تحکیم و حفظ میراث شهدا باشد.
امام جمعه نکا با انقاد از اقدامات هنجار شکنان جامعه این تذکر را یاد آور شد که : تعداد اندکی که هنجارشکنی می کنند در حوزه حجاب و مسائل دیگر، خلاف انتظار ماست و ناجوانمردی است نسبت به زحمات پیامبران و اولیای دین و اهل بیت. نسبت به مجاهدتهای شهدا.
او از دستگاههای قضایی انتظامی و مسئولان خواست: اینها قطعا یک تشکیلات پشت پرده زیرزمینی دارند که ساماندهی می کند و از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی انتظار داریم با چنین تشکیلاتی برخورد شود.


وی سه راهکار هم در خصوص برخورد با معضل بدحجابی ارائه داد و گفت : در موارد بی حجاب و بدحجابی سه کار باید انجام بگیرد: – تیمهای ساماندهی ناهنجاری کشف و با آنها برخورد شود ، کسانی که عائله نظام و حکومت هستند، کارمندان، کارگران، مدیران و… خودشان باید این موارد را رعایت کنند، همین ها که در کوچه و خیابان می بینیم. اگر آن دوتا انجام شود این سومی خودبخود محدود میشود.
او خواستار ترویح امر به معروف و نهی منکر شدو در این بار خاطر نشان کرد : حس تذکر و نصیحت، امر به معروف و نهی از منکر و واکنش نشان دادن را باید در جامعه تقویت کنیم.
جامعه نباید به سمت بی خیالی و بی تفاوتی برود، چنین جامعه ای مرده است.همانطور که اگر به او توهین شود واکنش نشان میدهد وقتی به ارزشهایش توهین شد هم باید واکنش نشان دهد.تظاهر و تجاهر به گناه، گناه بزرگی است.بخش زیادی از تهاجم فرهنگی این است که فرزندان خانواده ها را از مسجد، نماز و نماز جمعه دور کنند. شما اصحاب رسانه باید مروج نماز و مسجد باشید.
شایان ذکر است در ابتدای این جلسه چند تن از خبرنگاران به بیان دیدگاه و نقطه نظرات خود در حوزه سد گلورد چند صدایی مدیران، مشکلات شهرداری و شورای اسلامی شهر ، وضیعت نامناسب بازار نکا ، موضوع بدحجابی ، حرمت شکنی ها در بعضی از محافل و عروسی کشف حجاب رانندگان زن در سطح بیان کردند

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. قدرت باقری قلعه سری در گفت:

    تشکراز امام جمعه نکا ایت الله محمدی در رابطه با اب سد گلورد :درود .در رابطه با مسائل آب و سد، چندین سال است که از نکا آب می رود ولی مسئله سد مسئله آب نیست. آبی که مسیرش در یک شهرستان هست و حقابه بران و حقابه داران در یک شهرستان هستند، از اینجا باید برود به جای دیگر. آقایان طرح هایی دارند که آب برود آنجا و سهم نکا بیاید اینجا. چیزی که متعلق به یک منطقه است از آنجا به جای دیگر برود. این چیز روشنی و هر کس هر فرمایشی دارد ما احترامش را داریم. اینکه آیا مال مرا به من بدهید کارشناسی می خواهد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *