نکارتبه اول استان را دراعزام راهیان نوردانش آموزی کسب کرد/ تصویر

در آیین تجلیل از فعالان راهیان نور دانش آموزی دراردوگاه شهدای دانش آموز بادله با حضور فرماندهی سپاه کربلا ،مدیرکل آموزش وپرورش استان و دیگر مسئولان استانی برگزار گردید ،
به گزارش نیکاخبر ، آموزش وپرورش شهرستان نکا به عنوان رتبه نخست اعزام راهیان نور دانش آموزی استان معرفی وبا اهدا تندیس ولوح سپاس ازحسین پالارمدیر آموززش وپرورش شهرستان تجلیل به عمل آمد .
«عسکری نیکزاد» در همایش تجلیل از فعالان راهیان نور که امروز در اردوگاه شهدای دانش آموزی بادله ساری برگزار شد، اظهار کرد: راهیان نور فرصتی است که بتوانیم نسل جدید را به گذشته و ایده جدید را به گذشته گره بزنیم. دانش‌آموزان باید ببینند که میراث چه کسانی را به همراه دارند و احساس مسئولیت کنند و به نسل بعد منتقل کنند.

وی افزود: شهدا میراثی برای تمام نسل‌ها گذاشتند که برای وطنشان از جانشان که بالاترین سرمایه است گذشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه آثار باقی مانده در مناطق عملیاتی خود به خود حال و هوای بچه‌ها را به دوران جنگ می‌برد، تصریح کرد: بچه‌های همسن شما در جنگ در مناطق غرب، سرد و کوهستانی و در گرمای اهواز و آبادان با عشق و علاقه سرما و گرما را تحمل می‌کردند و برای جنگیدند.

نیکزاد با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس هر فرد فکر می‌کرد که نتیجه جنگ ایران وعراق تنها به او وابسته است، گفت: همه رزمندگان احساس مسوولیت داشتند و نسبت به کار خود متعهد بودند و تمام دنیا در مقابل ایران ایستاد و شهدا جانشان را گذاشتند که به راحتی زندگی کنیم و کسی جرات نکند به ما حرفی بزند.

این مسوول با اعلام اینکه اردوهای پیام نور پیام‌های مختلفی برای داخل و خارج ایران دارد، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس شهدا رشادت‌هایی نشان دادند برای ما مقدس است و اینکه دشمنان بدانند که جنگیدن برای ایرانیان ایدوئولوژی است و کسی جرات نمی‌کند در مقابل ایران قد علم کند.

وی عنوان کرد: در مقابل سانسورهای زیادی که در رسانه‌های خارجی می‌شود دوست و دشمن اردوهای راهیان نور را به طور حتم ما را رصد می‌کنند و راهیان نور باعث دلگرمی مردم می‌شود به حاکمیت و کشور دلگرم می‌شوند.

نیکزاد به فضای همدلی و رفاقت در فصای جبهه اشاره کرد، گفت: در جبهه رزمندگان سر کوچکترین مسائل جمعی کمک می‌کردند و به هم احترام می‌گداشتند و این فضا نیز در اردو برای شما فراهم می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد: دانش آموزان وقتی به راهیان بروید و منطقه را ببینید مظلومیت شهر را می‌بینید و که شهدا چه آدم‌های بزرگی بودند و بی‌نام و نشان خود جان را فدای وطن، مردم و امام کردند.

وی با اشاره به اینکه اردوی راهیان نور ارتباط نسل اول و دوم را با نسل سوم و چهارم برقرار می‌کند، اظهار کرد: در این اردو ارتباط روحی و فرهنگی بین دانش اموزان و شهدا برقرار و نوجوانان ما واکسینه می‌شوند و دشمن جرات نمی‌کند از طریق جنگ نرم ما را از پای در بیاورد.

این مسوول با بیان اینکه از سال ۹۱ تا به حال آموزش۷۶ هزار دانش آموز را به اردوی راهیان نور اعزام شدند، گفت: رسالت اردوی راهیان نور که فرهنگ،ایمان، تقوا و رشادت که گذشتگان که از جان مایه گذشتتند را ارث ببریم و راهیان نور یادمان و پاسداشت مقام شهدا است که جانشان را فدای دینشان کردند.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *