امام جمعه نکا:مسولان باحاشیه سازیها بهانه به دست دشمن ندهند/ عکس

ما خیال استکبار جهانی را راحت کنیم، این ملت همیشه و همواره پشت سر مقام معظم رهبری و در مسیر اطاعت از رهبر بزرگوار ثابت قدم باقی خواهد بود.
مشروح خطبه دوم نماز وحدت آفرین حمعه در مصلای امام خمینی نکا توسط حضرت آیت الله محمدی لایینی :
باز هم همه شما خوبان، مردان و زنان با ایمان و نمازگزاران محترم و خودم را به تقوا و پرهیزکاری سفارش و توصیه می کنم. ورع در دین داشته باشید. اهل احتیاط باشید، چیزی که می دانید حق ما نیست، نگیرید. چیزی که شک داریم مال ما هست یا نیست، حلال است و حرام است، مباح است است یا ممنوع است، این را هم باز نگیریم. نه شبهه و نه حرام. از هر دو اجتناب کنیم. چیزهایی که یقین داریم مال ماست و حلال است برای ما، به همان قناعت کنیم که بتوانیم جواب خدا را بدهیم این بهتر است و آثار وضعی اش در زندگی ما و روی نسل آینده ما به مراتب مبارکتر است.

در آستانه سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام هستیم هم به روایت اهل سنت که در این هفته است و هم به روایت شیعه که هفته آینده میشود اما در مجموع در آستانه این خجسته میلاد مبارک و هفته وحدت قرار داریم. «لقد جائکم رسول من انفسکم» پیامبری به سوی شما آمد که از خود شماست، چیزی که شما را به زحمت می اندازد بر پیغمبر خیلی سخت است، آنقدر مردم را دوست دارد که سختی مردم برای او بسیار سخت است، دشواری های مردم برای پیغمبر بسیار گران تمام میشود. نسبت به شما بسیار حریص است، نسبت به هدایت شما، نسبت به سعادت شما، نسبت به نجات شما بسیار حریص است، نسبت به مومنان بسیار مهربان است. این پیغمبر اینچنینی آمده به سوی ما. این همه رحمت و محبت، به ما فرموده اگر می خواهید اهل نجات باشید باید تقوا، خدا خواهی و دوری از حرام داشته باشید و به حلال در زندگی قناعت کنید. روح پیغمبر اکرم(ص) را انشاءالله با تقوای خودمان شاد و خوشحال کنیم.

سالروز شهادت امام عسکری(ع)، است. این مناسبت را خدمت همه شما و خدمت امام زمان عرض تسلیت داریم.

آغاز دوران طلایی امامت آقا امام زمان(عج) را گرامی می داریم و عرض تبریک داریم هم به شما و هم به ایشان.

به مهدی حجت یزدان در امروز

وفات باب اطهر تسلیت باد

ولی فردا که روز تاجگذاری است

به او و پیروانش تهنیت باید

سالروز خجسته میلاد پیغمبر بزرگوار اسلام، آغاز هفته وحدت و سالروز ازدواج مبارک پیغمبر(ص) و حضرت خدیجه(س) که چه شجره مبارکه ای بود، یک میوه اش فاطمه زهرا(س) بود.

هفته آینده، آغاز هفته بسیج است. انشاءالله در جمعه آینده در رابطه با بسیج خدمت شما عرایضی خواهیم داشت.

مقام معظم رهبری فرمودند امام با تشکیل بسیج سرنوشت انقلاب را سپرد به جوانها و هر مجموعه جوانی، هر نسلی وقتی از جوانی پا می گذارد به میانسالی، در واقع این امانت را تحویل می دهد به نسل جوان بعد از خودش و این سلسله تمام شدنی نیست (۳/۹/۹۵)

بسیج امانت است. تا جوان هستیم خودمان باید عضو فعال باشیم. میانسال که شدیم، بچه ها و نوه های خودمان را باید وارد بسیج کنیم، امانت را باید به دست اینها بسپاریم. مادر و پدر، مادربزرگ و پدربزرگ، اگر اواخر عمرت است و بچه هایت را بسیجی نکردی به این امانت… (ادامه اش را نگویم). باید بچه ها و نوه های خودت را بسیجی کنی. ببری در پایگاه مقاومت مسجد روستا و محله ثبت نام کنی. اگر دانش آموز است به او بگویی در بسیج دانش آموزی شرکت کن. اگر دانشجوست به او بگو در بسیج دانشجویی فعال باش، اگر استاد است به او بگو برو در بسیج اساتید، اگر کارمند است به او بگو برو در بسیج کارمندان. باید عضو بسیج؛ هم خودت و بچه ها و نوه هایت باشند.

رهبر بزرگوار در چهارشنبه ۲۳/۸/ دیداری داشتند با مدال آوران و قهرمانان کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در بازیهای پارالمپیک اسیایی در جاکارتا. مقام معظم رهبری فرمایشات کوتاهی داشتند اما بسیار جالب. در یک فراز فرمودند جنگ کنونی در دنیا را جنگ اراده ها تشکیل می دهد. تعبیر جنگ اراده هاست. جنگ نرمی نرم تر از این پیدا نمیشود. کسی که اراده پولادین و خلل ناپذیر داشته باشد، برنده این جنگ است. در میدان مسابقات ورزشی همین اراده باید باشد. معلولین و جانبازان بودند که چه مدالهایی آوردند. در عرصه های فرهنگی، در حوزه نظامی، در حوزه صنعت، در همه زمینه ها اگر اراده قوی داشته باشیم پیروز خواهیم شد.

نوید دادند و همیشه این نوید را می دهند که قطعا مشکلات اقتصادی با استفاده درست از ظرفیتهای کشور حل خواهد شد. درست است در گیر یک جنگ اقتصادی و مسائل بزرگی در حوزه اقتصاد و مشکلاتی هستیم اما واقعا بدانید انشاءالله این مشکلات حل خواهد شد و ما این موج را پشت سر خواهیم گذاشت و هیچ مانعی در مقابل انقلاب اسلامی ما نمی تواند خودنمایی کند و مسئولین بزرگوار ما، مسئولین خدمتگذار ما دارند سعی می کنند، دارند فعالیت می کنند. بالاخره در این جنگ و دفاع می توانیم انشاءالله پیروز شویم.

البته نصحیتی هم باید به مسئولین بکنیم و آن این است که در این جنگ نباید حواسها به چیزهای حاشیه ای منعطف شود، حاشیه سازی نباید بکنیم.این بدترین خطر و ضرر است. در میدان جنگ وقتی دشمن هست تو اگر بخواهی یک مسئله جنبی حاشیه ای را مطرح کنی که حواس سربازان به آن جا شود، مسلم است دشمن جلو می آید و لهذا ما نباید بهانه به دست دشمن دهیم و حاشیه سازی کنیم. مثلا یکی از بزرگان فرمودند چه اشکال دارد در ورزشگاههای ما خانمها هم شرکت کنند. یعنی واقعا مشکل مملکت ما رسیده به اینجا که در ورزشگاهها و مسابقات مردانه چرا زنها شرکت نمی کنند؟ چهار روز دیگر حالا در مسابقات زنانه، جمعی از مردان تقاضا کنند آقایان هم باید آنجا شرکت کنند و تبعیض جنسی نباید باشد. یعنی واقعا الان مشکل مملکت ما با این گرانی دلار و سکه و اجناس که مردم به احترام دین و انقلاب حرف نمی زنند و تحمل می کنند این مشکلات، الان این ها حاشیه سازی نیست واقعا، اولیتها را نباید فراموش کنیم.

یا یکی از مسئولین می گوید مبنی بر اینکه در مملکت ما پولشویی گسترده انجام می گیرد. الان که CFT در مجلس و شورای نگهبان بحث میشود و آنها براساس این کنوانسیون می خواهند با منابع مالی تروریسم به قول خودشان مبارزه کنند، آنوقت یک مسئول ارشد مملکت بیاید بگوید در کشور ما پولشویی گسترده دارد انجام می شود، این خودش بهترین بهانه به دست آنهاست که بله بفرمایید، مسئول ارشد کشور شما خودش می گوید پس بنابراین CFT باید امضا شود. بهترین بهانه به دست دشمن است.این حاشیه سازیها و بهانه به دست دشمن دادن را کنار بگذاریم، بپردازیم به جنگ اقتصادی، بپردازیم به دفاع اقتصادی، قطعا در این دفاع اقتصادی پیروز خواهیم شد.

در رابطه با دوران امامت امام زمان(عج) باید بگوییم «اللَّهُمَّ اکْشِفْ هَذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ» و همه باید از خدا تقاضا کنیم هر چه زودتر فرج حضرت را برساند اما برای اینکه ظهور حضرت نزدیک شود و انشاءالله زمین از لوث وجود مستکبران آزادسازی و پاکسازی شود، دو مسئله مهم است. یکی اینکه قیام برای انقراض مستکبران را فراموش نکنیم.ما قیام کردیم برای انقراض مستکبران و این قیام را باید تداوم بدهیم، باید اهمیت دهیم.

امام بزرگوار فرمودند: عموم مستضعفین باید به هم بپیوندند و ریشه فساد را از کشورهای خود قطع کنند. سلامت و صلح جهان بسته به انقراض مستکبریم است و تا این سلطه طلبان بی فرهنگ در زمین هستند مستضعفین به ارث خود که خدای تعالی به آنها عنایت فرموده است نمی رسند. (صحیفه امام ج ۱۲ ص ۱۴۴)

پس بنابراین باید برای ریشه کن کردن این مستکبران باید قیام و مبارزه داشته باشیم، مبارزه با فساد، مبارزه با استکبار تا انشاءالله ان چیزی که خدا وعده داده، صالحان وارث شوند.، امام زمان(عج) بیاید و مستکبران ریشه کن شوند انشاءالله آن وعده عملی شود. همین راهی که انقلاب اسلامی دارد.

دیگر اینکه باید همه ما از ولایت اطاعت کنیم. جمله ای را از سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران که چندی قبل در یادواره شهدای ۳ هزار شهید استان قزوین صحبت کردند، ایشان فرمودند: توفیق ما در عرصه نظامی و دفاعی مرهون چشم گفتن مجموعه دست اندرکاران به رهنمودهای داهیانه و هدایت کننده مقام عظمای ولایت است که متاسفانه در عرصه های دیگر شاهد چنین امری نیستیم.

می گوید اگر ما این همه رشد کردیم در حوزه دفاع نظامی، بخاطر این است که به ولایت گفتیم چشم، اطاعت کردیم، اگر در همه حوزه های دیگر این تبعیت و اطاعت باشد، این موفقیت و پیروزی خواهد بود.

ما خیال استکبار جهانی را راحت کنیم، این ملت همیشه و همواره پشت سر مقام معظم رهبری و در مسیر اطاعت از رهبر بزرگوار ثابت قدم باقی خواهد بود.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *