امروز مصادف با شهادت شهید والامقام صفر علی نژاد ازخرم چمازنکاست

شهید صفر علی نژاد فرزند گل علی تاریخ تولد :۱۳۳۵/۰۳/۰۸ تاریخ شهادت : ۱۳۵۹/۰۸/۲۶
محل شهادت : سوسنگرد کارگری جمعی یگان : لشگر ۷۷ ثامن الائمه خراسان نوع عضویت : ارتش – سرباز نام مادر : حلیمه حبیبی نحوه شهادت : اصابت تیر و ترکش در تاریخ ۳۰ آبان سال ۵۹ در گلزار شهدای روستای خرم چماز نکا دفن شده است .
فرازی از وصیت نامه و زندگینامه شهید

با سلام و درود به آقا امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف و نائب بر حقش امام خمینی و با سلام و درود بر شهدای صدر اسلام. من از خراسان جهت مبارزه با دشمن بعثی عراق عازم به منطقه عملیاتی جنوب (سوسنگرد) هستم و می دانم که در این راه کشته خواهم شد . اگر شهید شدم برایم ناراحت نباشید . قضا و قدر الهی هر چه را خداوند خواست همان است . آن روز نبودیم تا در رکاب سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) او را یاری کنیم ، ولی آن روز فرارسیده است تا بتوانیم به ندای حسین زمان لبیک گوییم . از برادرهایم می خواهم راه مرا ادامه دهند . مقداری پول در بانک دارم آن را صرف هزینه کفن و دفن من کنید . خدا حافظ به امید دیدار .

شهید صفر علینژاد فرزند گلعلی در تاریخ ۰۸/۰۳/۱۳۳۵ در روستای خرم چماز شهرستان نکا در یک خانواده مذهبی و متدین ، مستضعف دیده به جهان گشود . فرزند چهارم خانواده بوده و در سن دو سالگی پدرش را از دست داد و در دامن مادری مهربان و دلسوز رشد و نمو یافت . قرآن را نزد آقای رمضان تقوی برادر شهید حسینعلی تقوی آموخت و به خاطر تلاش و جدیت در فراگیری قرآن از ایشان گوسفندی من باب تشویق گرفت . در ۱۳ سیزده سالگی تسلط کامل بر قرائت قرآن داشت و در ماههای محرم و ماه مبارک رمضان مداحی ، نوحه خوانی و قرائت دعا را انجام می داد و عضو فعال هیئت علی اصغر روستای خرم چماز بود . شهید بزرگوار اولین شهید منطقه پی رجه هزارجریب شهرستان نکا می باشد . در سن بیست سالگی به خدمت سربازی رفت و سربازی را به اتمام رساند . بعد از پایان خدمت سربازی برای تشکیل زندگی به شهرستان نکا مهاجرت کرد و ازدواج کرد و در شرکت سیمان نکا مشغول کار شد . شهید والامقام به حجاب اهمیت زیادی می داد و همیشه به همسرش در این مورد سفارش می کرد . چندی از ازدواج شهید نگذشته بود که جنگ تحمیلی آغاز و شهید بزرگوار به ندای امام و مقتدای خود لبیک گفت و عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل گردید و در منطقه ی جنگی اهواز مشغول خدمت شد ، در منطقه عملیاتی سوسنگرد در تاریخ ۲۶/۰۸/۱۳۵۹ در ماه محرم الحرام میهمان سفره سرور و سالار شهیدان آقا ابا عبدالله الحسین (ع) شد و شهد شیرین شهادت را در ماه سرخ شهادت نوش جان کرد . شهید بزرگوار از باردار بودن همسرش اطلاع نداشت همسر شهید و بستگان بدلیل نبود امکانات ارتباطی نتوانستند شهید را مطلع کنند. پیکر مطهرش پس از تشییع با شکوه در گلزار شهدای روستای خرم چماز آرام گرفته است.

روحش شاد و یادش گرامی

منبع: از وبلاگ خرم چماز : سید مصطفی

دیدگاه های این مطلب