ابرهیمی :بیمه شدگان اجتماعی ازسبد کالا و خدمات بانکی برخوردارخواهندشد / عکس

مدیرعامل بیمه اجتماعی روستایی وعشایری مازندران:هم اکنون ۸۶هزارخانوار روستایی تحت پوشش بیمه اجتماعی گرفته اند .
به گزارش نیکا خبر، محمدابراهیمی در نشست شورای اداری کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان وعشائر شهرستانهای بهشهر گلوگاه و نکا درسالن اجتماعات هتل مروارید این شهرستان اعلام داشت : بزودی بیمه شده گان از سبد کالا و خدمات بانکی برخوردارخواهند شد .

وی با اشاره به اینکه بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشائر ذیل اصل ۲۹ قانون اساسی هم تراز با تامین اجتماعی از خدمات مستمری بازنشستگی از کار افتادگی و فوت برخوردار می شوند یاد آور شد در مازندران بیش از ۴ هزار خانوار روستایی و عشایری مازندران از مستمری بازنشستگی این بیمه برخوردار شده اند.

به گفته وی؛ بر اساس قانون جوانان بیکار بالای ۱۸ سال می توانند زیر پوشش این بیمه قرارگیرند ودرصورت استخدام در مراکز دولتی وغیر دولتی این بیمه به عنوان سابقه به سایر بیمه های پوششی افزوده می شود.
مدیرعامل بیمه اجتماعی روستایی و عشایری مازندران خاطرنشان کرد : در اجرای این طرح ۳۶۱ هزار مازندرانی می توانند زیر پوشش حمایتی صندوق بیمه اجتماعی قرار گیرند که تاکنون ۲۵ درصد از این میزان زیر پوشش بیمه ایی قرارگرفتند .
ابراهیمی گفت: افراد سالانه با پرداخت ۲میلیون و ۴۰۰ تا ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار رالن تحت پوشش این بیمه قرارمی گیرند و براساس قانون ۱۰ درصد از حق بیمه حداقل حقوق گیرندگان بیمه روستایی از سوی دولت و مابقی از بیمه شده اخذ می شود.
بیش از ۱۲۰ دفتر کارگزاری بیمه اجتماعی در سطح بخشداریها، دهستانها و دهیاریها ،تعاونیهای تولید و موسسات مازندران فعالیت دارند.

دیدگاه های این مطلب