امام جمعه نکا:مردم هیچگاه شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نخواهند کرد/عکس

پیغمبر بزرگوار اسلام اسوه است، الگوست «و لکم فی رسول الله اسوة حسنة» ببینید پیغمبر چقدر باتقوا بوده، چقدر از خدا میترسید، چقدر برای سفر آخرت و خطرات بعد از مردن گریه می کرد، چقدر عبادت داشت، چقدر خدمت داشت. اینها برای ما الگوست. ما هم باید انسانهای باتقوایی باشیم.

سالروز ارتحال پیامبر بزرگوار اسلام، سالروز شهادت ثبت اکبرش امام مجتبی، سالروز شهادت امام هشتم سلام الله علیهم اجمعین را گرامی می داریم و به همه شما بزرگواران عرض تسلیت داریم و از زبان شما هم به محضر شریف آقا امام زمان(عج) عرض تسلیت و تعزیت داریم.

بنده از همه شما بزرگواران به خاطر دو ماه عزاداریها، الحمدلله بسیار زیبا و جالب بود، عزاداریهای پرشور، تشکر و تقدیر دارم.هر سال باید عزاداریهای ما پرشورتر، پرجمعیت تر و حماسی تر و ارزشمندتر باشد. ارزشها را باید در این عزاداریهای خودمان رعایت کنیم و عزاداریها را از پیرایه های نادرست و چیزهای غلطی که وارد دسته جات و عزاداری های ما میشود و هیچ ریشه و مبنایی ندارد، باید اینها را جدا کنیم. عزاداری ناب داشته باشیم. از بعضی از اختلاطهای محرم و نامحرم و زن و مرد در این دسته رویها باید جلوگیری شود و خصوصا خانمهایی که می خواهند دسته جات عزاداری را همراهی کنند، این بزرگترین عبادت است، باید آن موازین اخلاقی و ارزشی را آقایان و خانمها رعایت کنند، پوششی که متناسب با عزادار امام حسین(ع) است را رعایت کنیم. در همه فرصتهای زندگی و حوزه های زندگی، غیر از ماه محرم و ماه صفر، همیشه باید حجاب ما و عفاف ما و آداب دینی خود را باید حفظ کنیم.

عزیزانی که برای زیارت اربعین مشرف شدند صمیمانه از همه این بزرگواران تشکر می کنم.

از همه کسانی که برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند و از این به بعد کمک می کنند، صحن فاطمه زهرا(س) ببینید جای خوبی شده و امکانات خوبی شده برای پذیرایی، اسکان و حضور زوار. صحن حضرت زینب(س) هم در دست ساخت است. باز هم در ادامه نیاز به کمکهای شما بزرگواران است. در مجموع از همه شما عزیزان بنده صمیمانه تشکر دارم.

از مسئولینی که همراهی کردند و کمک کردند و امنیت را حفظ کردند، هزینه های سفر را کاهش دادند، از همه صمیمانه تشکر و تقدیر دارم.

هشتم آبان روز پدافند غیرعامل است و پدافند غیرعامل خلاصه اش میشود دفاع غیرمسلح. یعنی کاری کنیم که آسیب پذیری ما در مقابل دشمن کم شود. وقتی دشمن حمله کرد ما دو جور در مقابلش می توانیم عکس العمل نشان دهیم. یکی اینکه ما هم تفنگ و سلاح برداریم و با آن بجنگیم که این هم باید باشد. دیگر اینکه ما شرایط زندگی خودمان را به گونه ای پیش ببریم که آسیب پذیری ما در مقابل هجمه دشمن کم شود.مهندسی ساختمانی ما و بسیاری از چیزها، باید مدیریت بحران ما تسهیل امور ما، به گونه ای باشد که در مقابل هجمه های دشمن آسیب پذیری ما بسیار بسیار پایین بیاید. پس پایین آمدن آسیب پذیری مسئله ای ایست که به عنوان پدافند غیر عامل، همه باید آن را در زندگی رعایت کنیم. گرچه ما معتقدیم که واقعا همین لوایح و کنواسیونهای بین المللی که در مجلس ما تصویب شده و بعضا هم بین مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت، خود همین کنوانسیونها برخلاف پدافند غیرعامل است. یعنی همینها آسیب پذیری ما را بیشتر می کند در مقابل دشمن و ما باید کاری کنیم که ورود پیدا نکنیم به این کنوانسیونهای بین المللی و معاهده های بین المللی که به تعبیر رهبر بزرگوارمان عمقشان را خبر نداریم که چیست و بلکه بعضا می دانیم که مشکلاتی در آن وجود دارد. بنابراین باید از این جهت به این مسئله نگاه کنیم.

روز ۱۳ ابان و تسخیر لانه جاسوسی، خودش یک مصداق عینی پدافند غیرعامل است. یعنی وقتی لانه جاسوسی، سفارتخانه آمریکا، مرکز آسیب رسانی و خطرآفرینی برای انقلاب ما بوده، دانشجویان پیرو خط امام این را تشخیص دادند، رفتند این مرکز را گرفتند و تسخیر کردند این لانه جاسوسی را، خود تسخیر لانه جاسوسی آسیبهای دشمن را نسبت به ما بسیار کاهش داده به گونه ای که امام بزرگوار آن را به عنوان انقلاب دوم مطرح کرده که مهمتر از انقلاب اول است. اگر سفارتخانه و لانه جاسوسی آمریکا ادامه پیدا می کرد و تسخیر نمی شد، مسلم انقلاب ما با خطرات و آسیبهای بسیار عظیم تر و جدی تری مواجه بود. تسخیر لانه جاسوسی مصداقی برای پدافند غیرعامل بود.


گرامی می داریم خاطره دانش آموزان را که شهید شدند در ماجرای ۱۳ آبان. گرامی می داریم خاطره دانشجویان پیروز خط امام را، ما تایید می کنیم حرکت ۱۳ آبان دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی را که زاینده شعار مرگ بر آمریکا بود. پیش از این، شعار مرگ بر آمریکا چندان مطرح نبود، از بعد از اینکه ملت عزیزمان با تسخیر لانه جاسوسی به ابعاد توطئه های دشمن آشنا و آگاه شدند، شعار مرگ بر آمریکا شروع شده و هنوز هم ملت ما شعار مرگ بر آمریکا را دارد و ادامه خواهد داد. (فریاد مرگ بر آمریکا توسط حضار).

این شعار مرگ بر آمریکا به تایید امام(ره) رسیده. امام(ره) فرمایشی دارد. می فرماید: انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان خود را به گروهها و لیبرالها می خوریم. آغوش کشور و انقلاب همیشه برای پذیرفتن همه کسانی که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولی نه به قیمت طلبکاری آنان از همه اصول که چرا مرگ بر آمریکا گفتید، چرا جنگ کردید؟ چرا نسبت به منافقین و ضد انقلابیون حکم خدا را جاری می کنید؟ چرا شعار نه غربی و نه شرقی داده اید؟ چرا لانه جاسوسی را اشغال کرده اید و صدها چرای دیگر. می گوید اینها را دشمنان ما، ضد انقلابها، عوامل آنها در داخل، می خواهند در مقابل این چراها ما را به موضع انفعال، به موضع پشیمانی ببرند که ما پشیمان هستیم و نباید لانه جاسوسی را می گرفتیم، نه. همه اینها به تایید حضرت امام(ره) رسیده و ما استکبار جهانی را می شناسیم، عوامل آنها را، روسای فتنه و فتنه گران سال ۸۸ خیال نکنند با بعضی از ملاقاتها تطهیر می شوند. اینها با این ملاقاتها تطهیر نمی شوند، ملت ایران و خاطره تاریخی ملت ایران ابعاد فتنه ۸۸ را فراموش نمی کند، صدها بار رهبر بزرگوارمان کلمه فتنه را به کار برده در آن ماجراها، اینها همه را ما می شناسیم، همه اینها ساخته و پرداخته آمریکاست. بنابراین ما به آمریکا می گوییم ۱۳ آبان همیشه برای ما زنده است و این مردم هیچگاه شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نخواهند کرد. (تکبیر حضار).

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *