خطبه خوانی عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س)درنودهک برگزارشد

خلاصه خبر : مراسم خطبه خوانی عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) به مناسبت اربعین حسینی در مسجد جامع روستای نودهک و حوزه حضرت زینب (س)ناحیه نکا برگزار شد.

مراسم خطبه خوانی عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) به مناسبت اربعین حسینی درمسجدجامع روستای نودهک و حوزه حضرت زینب (س)ناحیه نکا
برگزار شد.
به گزارش نیکاخبر: خانم مومنی درهمایش زینبیون درجمع بانوان بسیجی حوزه حضرت زینب (س) درحسینیه روستای نودهک ازبخش مرکزی نکا ضمن تیبن رسالت زینب کبری (س)خاطرنشان کرد:عقیله بنی هاشم به زنان ماوجامعه آموخت که دربرابرستمگر باید خروشیدحتی اگراسیرباشیم .
او گفت : زینب کبری سلام الله علیه با کلام و با عمل آموخت که تن به ذلت و حقارت دادن برای انسانها رفاه دنیایی نمی آورد .

این واعظ نکایی در ادامه با بیان فرازی از خطبه معروف حضرت زینب پرداخت و حضار در سوگ شهدای کربلا و در مصائب دخت علی ایبن ابی طالب گریستند
او خطاب به زنان جامعه توصیه کرد زینب کبری (س) آموزش می دهند که انسانیت یعنی پرخاش در برابر ستمگر؛ حتی اگر در محاصره ی نظامی، یا اسیر باشیم . این، معنای بسیار بزرگی است! آموزش پرخاش درمقابل ستمگر ، هم با کلام و هم با عمل، همراه با تحقیر دنائت و ستم کشی مردم و همراه با تحقیر نفاقی که برای رسیدن به زندگی مادی است . فهماندن این که تن به ذلت و حقارت دادن ، برای شما رفاه دنیایی نمی آورد .

اجرای قرائت خطبه توسط گروه نمایش هنری و مداحی توسط مداح اهلبیت شاکریان از جمله برنامه های این مراسم بود.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *