دستگیری شکارچی غیر مجاز قرقاول درنکا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نکا گفت:ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان درحین گشت وکنترل درحوزه استحفاظی یک شکارچی غیرمجازرا دستگیرکردند.

مهدی کشاورزیان اظهارکرد:شکارچی غیرمجاز قرقاول با تشکیل پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب نکا معرفی و پرونده قضایی برای نامبرده تشکیل گردید.
وی اضافه کرد: قرقاول از پرندگان حمایت شده است و متخلف برای شکار سه طاقه قرقاول بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست به پرداخت جریمه نقدی ۱/۲۰۰/۰۰ تومان محکوم است .
وی بیان داشت : طبق بند الف ماده ۱۲ قانون شکار و صید مجازات متخلف جزای نقدی از ۳۰۰ هزار تومان الی پنج میلیون تومان و یا از سه ماه تا سه سال حبس می باشد . وی با اشاره به اینکه متهم ردیف اول اعتراف نموده است که به همراه دو تن از شکارچیان منطقه اقدام به شکار شش طاقه دیگر قرقاول نمودندشکارچیان متخلف به دادگاه احظار شدند.و بزودی به تخلفات آنها رسیدگی خواهد شد
در پایان از شکارچیان غیر مجاز انتظارمی رود سلاح خود را زمین بگذارند و بجای لگد کوب کردن زمین ها و محصولات زراعی کشاورزان عزیز و از بین بردن حیات وحش زیبای شهرمان در حفظ و حراست از آن بکوشند که ضمن بهره مندی اراضی کشاورزی و بالابردن کیفیت حاصل خیزی خاک و با نگاه کردن این مواهب ارزشمند الهی شکر گذار نعمات خداوند باریتعالی بوده و حتی از این طریق بتوانند باعث جذب گردشگر و منبع در آمد سرشاری از این طریق برای خود و روستای زیبایشان گردند .
از اهالی شریف و دوستداران محیط زیست و طبیعت درخواست می گردد چنانچه گزارشی از شکار و صید غیر مجاز دارند مراتب را به اطلاع ماموران ویا ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *