مهدی عابدی :فرهنگیان مازندران به مطالبات معوقه خود رسیدند

معاون پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش مازندران گفت: این مبلغ تمامی مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش مازندران تا پایان سال ۹۶ بود که به آنها پرداخت شد و در عین حال عمده بدهی آموزش و پرورش نیز در همین زمینه بود.
مهدی عابدی ادامه داد: همچنین وجوه مربوط به مرخصی ذخیره بازنشستگان فرهنگی سال ۹۵ و ۹۶ این استان نیز کاملا پرداخت شد که مبلغی بالغ بر ۹۱ میلیارد ریال بود و در حال حاضر هیچ فرهنگی که تا پایان سال ۹۶ از آموزش و پرورش بازنشسته شده است، طلبکار نیست.
معاون آموزش و پرورش مازندران به پرداخت کامل سرانه مدارس شبانه روزی استان تا پایان ۶ ماهه نخست امسال نیز اشاره کرد و گفت: این مبلغ نیز بیش از پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود که پرداخت شد.
عابدی همچنین به پرداخت سرانه دانش آموزی مدارس روستایی و حاشیه شهر تا پایان نیمه نخست امسال، به مبلغ ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اشاره کرد و گفت: پرداخت مطالبات نیروهای معلم متعهد خدمت ورودی سال۹۳-۹۴ آموزش و پرورش استان نیز از دیگر اقدامات امسال این نهاد در جهت کاهش بدهی به فرهنگیان استان بود.
معاون آموزش و پرورش مازندران دریافتی این دسته از معلمان را در ۶ ماه اول امسال حدود ۴۲۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت که در آینده نه چندان دور مرحله به مرحله مطالبات این عزیزان پرداخت خواهد شد.
بنا بر گزارش عابدی در ۶ ماهه نخست سال ۹۷ بیش از ۸۰۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیز در قالب های مختلف به نیروهای فرهنگی آموزش و پرورش مازندران اعطا شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد خوبی داشت.
وی همچنین به اختصاص اعتبار ۲۴ میلیارد ریالی برای تخفیف هزینه درمان نیروهای آموزش و پرورش مازندران در درمانگاه فرهنگیان استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰ درمانگاه فرهنگی در مازندران فعال هستند.
**رشد پنج درصدی درآمد آموزش و پرورش مازندران
معاون آموزش و پرورش مازندران همچنین از رشد پنج درصدی درآمد آموزش و پرورش مازندران از محل زیر مجموعه این نهاد خبر داد و گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۴۳ میلیارد ریال درآمد اختصاصی آموزش و پرورش مازندران از محل زیر مجموعه های این اداره بوده است‌
عابدی همچنین به اسکان ۱۱۷ هزار مسافر در نوروز و تابستان امسال در مدارس استان اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش مازندران از محل طرح اسکان، امسال بیش از ۱۸ میلیارد ریال درآمد کسب کرد.
آموزش و پرورش استان مازندران دارای ۵۳۸ هزار دانش آموز در بیش از چهار هزار مدرسه است و حدود ۳۹ هزار نفر نیروی آموزش و پرورش استان هستند که از این تعداد حدود ۲۴ هزار نفر معلم و باقی نیروهای ستادی و اداری این مجموعه می باشند.
تعداد بازنشستگان فرهنگی این استان در حال حاضر ۴۲ هزار نفر است و امسال نیز ۲ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی بازنشستگی بودند که با بازنشستگی یکهزار و ۵۰۰ نفر موافقت شد.
ایرنای مازندران

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. طوسی زارم رودی از نکا در گفت:

    حرفهای قشنگ در لفافه زدن ودر حد حرف زیباترین غزلیاتیست که معلمان ودانش آموزان روستا نشین ودر حاشیه نشین تا کنون شنیده وعمل از آن ندیده اند.قط بودن سرانه دانش آموزی وسرانه مدارس بخصوص مدارس روستایی وجنجال دست به یخه شدن مدیران مدارس با خیران ووالدین جهت دریافت سرانه وهزینه های دانش آموزی ومدارس تا کنون ادامه داشته و رفع آن به عمل در واقعیت نه ایده ای وشعاری ، نیازمنداست.ای کاش با مردم بخصوص والدین روراست باشیم وواقعآبودجه هارا در جای خودش وبرای سر فصل های تعیین شده وشعار داده شده واقعآ هزینه وخرج شود،نه….!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *