اجرای طرح نماد در ۱۳۷ مدرسه شهرستان نکا/فیلم و عکس

در طرح نماد ، موضوعاتی همچون استرس، افسردگی ، فقر، اعتیاد، طلاق و خانواده های بدسرپرست از جمله محورهای شناسایی دانش آموزان در معرض خطر را تشکیل می دهند.

به گزارش نیکا خبر، رییس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: در طرح نماد ، فرایند مشاوره توسطه آموزش و پرورش انجام شده و دیگر خدمات نظیر ارائه بسته های خدماتی و حمایتی توسط دیگر دستگاه ها همچون بهزیستی، کمیته امداد، دانشگاه علوم پزشکی، دادگستری و فرماندهی انتظامی ارائه می شود.

علی بخشنده در گردهمایی توجیهی طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان موسوم به نماد که با حضور مدیران مدارس نکا برگزار شد افزود: امروزه با توجه به پیچیدگی های اجتماعی، اگر نوجوانان و جوانان از رشد اجتماعی و توانایی های لازم در این زمینه برخوردار نباشند ممکن است دچار چالش ها و ناهنجاری های گوناگون اجتماعی شوند.

وی با بیان اینکه یکی از نشانه های سلامت روانی و توانمندی افراد در برخورد با مسائل زندگی، وجود روابط اجتماعی و برخورداری از مهارت های موثر زندگی است گفت: با توجه به تغییرات فرهنگی در حال حاضر دانش آموزان نیاز به یادگیری بیشتر در زمینه مهارت ها و رشد توانایی ها از جمله بینش و بصیرت، خودآگاهی ، ارتباط برقرار کردن، تصمیم گیری و حل مسأله دارند.

رییس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اجرای سال نخست طرح در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ گفت: سال گذشته این طرح در ساری ناحیه ۱ و شهرستان نکا اجرا شد که ۳۷۰۰ دانش آموز و ۴۰۰ همکار فرهنگی تحت پوشش طرح قرار گرفتند. برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در نظر است با توجه به اهمیت طرح در محدوده تعیین شده، تمامی مدارس شهرستان نکا شامل ۱۳۷ مدرسه تحت پوشش قرار گیرند.

بخشنده خدمات ارائه شده در این طرح را شامل دو بخش روانشناختی و اجتماعی دانسته و خاطرنشان کرد: در بخش روانشناختی موضوعاتی همچون اضطراب، استرس، افسردگی و فزون کنشی و همچنین در بخش اجتماعی محورهایی همچون فقر، بیکاری، اعتیاد، طلاق و خانواده های بدسرپرست و بی سرپرست از جمله محورهای شناسایی دانش آموزان در معرض خطر را تشکیل می دهند.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *