تلنگر/زحمات صادقانه و خالصانه روستایی به فراموشی سپرده نشود

روز ملی روستا توسط شورای فرهنگ عمومی کشور به منظور ارج نهادن به روستائیان و فرهنگ روستائی تصویب شد.
بر اساس تصمیمات جلسه مورخ ۱۳۹۳/۰۷/۰۲ دستگاههای فرهنگی کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد به منظور ارج نهادن به روستائیان عزیز و فرهنگ روستائی تعیین یک روز به نام «روز ملی روستا» به شورای فرهنگ عمومی کشور پیشنهاد شود.
به گزارش نیکا خبر ، همه می دانیم « ۱۵ مهرماه، “روز روستا و عشایر” فرصت مغتنمی است برای ارج نهادن و پاسداشت زحمات و تلاش‌های صادقانه و خالصانه مردان و زنان سخت‌کوشی که موثرترین نقش را در رشد و بالندگی ایران اسلامی عهده‌دار هستند.
روستا به عنوان بخش بزرگی از نظام اجتماعی و جمعیتی کشور، در تمام شئون اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی میهن عزیزمان اهمیت و نقش به سزایی داشته و دارد. روستائیان عزیز نیز به عنوان پشتوانه استقلال سیاسی و امنیتی کشور در این مقطع زمانی حساس، نقشی بسیار مهم و اساسی را در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حفظ آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی عهده‌دار هستند.
روستایی آغازگر تمدن بشری و مظهر صداقت، صفا و صمیمیت است که ایمان و تدین، آرامش و نوع‌دوستی و دارا بودن میراث فرهنگی و معنوی غنی، از صفات بارز اوست. به‌گونه‌ای که امروزه به عنوان رکن اساسی حفظ توان اقتصادی و پشتوانه استقلال سیاسی و امنیتی کشور محسوب می‌شوند.
در این روز بزرگ، برای تمامی روستاییان و عشایر سرافراز ایران اسلامی و همچنین شوراهای محترم اسلامی روستا و دهیاران عزیز به عنوان منتخبین جامعه نجیب روستایی، توفیق روز افزون در عرصه‌های مختلف را از درگاه قادر متعال مسالت می‌نماییم.
اما این گله گی از یک روستا نشین وارد است که چرا در شهرستان نکا هیچ برنامه ایی با هدف ارج نهادن و پاسداشت زحمات و تلاش‌های صادقانه و خالصانه مردان و زنان سخت‌کوشی روستایی برگزار نشد؟ حتی دریغ از یک پیامک بنر و یا نصب تراکت بر سر درب ادارات…..
از تمامی متولیان امر توسعه روستایی انتظار می‌رود تا با همتی والا و عزمی راسخ و با مدنظر قرار دادن منویات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و همچنین مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ارزشمند جوامع روستایی در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، گردشگری، صنایع دستی و . . .، زمینه‌های توسعه روستایی را با انجام اقدامات عالمانه و برنامه‌محور فراهم آورند تا به تبع آن شاهد رونق اقتصادی، ارتقاء شاخص‌های توسعه پایدار و آبادانی ایران اسلامی باشیم.»

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *