هفت هزار شرکت تعاونی مازندران غیرفعالند

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: هم اکنون هفت هزار شرکت تعاونی در این خطه شمال کشور غیرفعالند.

به گزارش نیکاخبر: سیاوش علیزاده روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون موازی کاری، تغییر مکرر قوانین و ادغام وزارت تعاون با کار را دلیل دیگری برای غیرفعال ماندن این شرکت های تعاونی برشمرد.
وی شکل گیری شرکت های تعاونی با اعضای خانوادگی و نداشتن برنامه برای فعالیت کاری را از دیگر علل غیرفعال بودنشان در مازندران بیان کرد.
وی افزود: در حال حاضر سه وزارت خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی برای شرکت های تعاونی مجوز صادر می کنند که هر یک از این شرکت ها فعالیت مشترکی را دنبال می کنند.
علیزاده اضافه کرد: این درحالیست که باید تمام شرکت های تعاونی مجوزشان را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت و فعالیتشان نیز از سوی این وزارتخانه رصد شود.
معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: هم اکنون در این استان ۱۳ هزار و ۵۰۰ شرکت تعاونی مجوزکاغذی دارند و این در حالیست که کمتر از ۴۰درصدشان فعالند.
علیزاده افزود: اگرچه قانون بر واگذاری ۲۵ درصد فعالیت اقتصادی کشور تاکید دارد، ولی این شرکت ها نتوانستند به دلیل مشکلات موجود نقش خود را در اقتصاد ایفاء کنند.

ایرنا

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *