جشنواره انجیرگلوگاه ازدریچه دوربین نیکا خبر

پنجمین جشنواره مرغوب ترین انجیر ایران ازامروز در گلوگاه آغاز بکار کرد .
غلامرضا قنبری مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: پنجمین جشنواره مرغوب ترین انجیر ایران – گلوگاه از ۲۳ مرداد امروز آغازه شده است و تا ۲۶ مرداد ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ جلسه استانی و شهرستانی با حضور روسای ادارات شهرستانی و نمایندگان استانی جهت هرچه با شکوه تر برگزاری این جشنواره در گلوگاه برگزار شد، افزود: شناساندن انجیر و نام گلوگاه در سطح ملی، جذب سرمایه گذار و توسعه باغات و صنایع تبدیلی، معرفی جاذبه‌ ها و پتانسیل‌ های شهرستان، ایجاد شغل پایدار از طریق تولید، عرضه انجیر و فرآورده‌ های آن و فعال کردن تعاونی زنان روستایی از مهم‌ ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

قنبری گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، برپایی نمایشگاه با هفتاد غرفه‌ فروش و پخت غذا‌های محلی از برنامه‌ های جانبی جشنواره انجیر است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه افزود: پنجمین جشنواره انجیر در شهرستان گلوگاه، کمربندی شرقی، جنب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بقعه سید محمد و با اجرای برنامه‌ های فرهنگی و هنری بهره برداری در حال اجراست .

قنبری با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۲۵ هکتار باغ انجیر است که ۹۰ هکتار آن بارور و ۳۵ هکتار آن غیر بارور است، گفت: پیش بینی می‌ شود ۵۷۰ تن انجیر امسال از انجیرستان‌ های گلوگاه برداشت شود.

همچنین مولایی معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: پیش بینی می‌ شود ۲ هزار تن انجیر امسال از ۲۵۰ هکتار باغ‌ های انجیر مازندران برداشت شود.

وی با بیان اینکه تولید انجیر در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ در صد افزایش داشته است، افزود: بیشترین برداشت انجیر در شهرستان گلوگاه با تولید هزار تن بوده است.
عکس: سیده رقیه حسینی و امرالله یداللهی

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *