تشکیل کانون سلامت محله در نکا / تصویر

در راستای کاهش آسیب های اجتماعی کانون سلامت محله به‎عنوان تشکل اجتماعی‎ محور درنکا شکل گرفت .
مدیر شبکه بهداشت و سلامت شهرستان نکا گفت: در سیاست‎های ابلاغی مقام معظم رهبری به مشارکت ساختارمند مردم تأکید شده است و در این راستا کانون سلامت محله به‎عنوان تشکل اجتماعی‎محور شکل گرفت که افزایش مشارکت موثر مردم در حوزه سلامت در این طرح شاخص است.


دکتر خانجانی با بیان اینکه آگاهی، داوطلبانه، مسوولانه و عادلانه بودن چهار اصل برای مشارکت در کانون سلامت محله است، ابراز کرد: طرح کانون سلامت محله هم اکنون در بیش از ۲۰ محله شهردرحال شکل گیری است و بزودی در روستاهای بزرگ و مناطق دشت نیز شکل خواهد گرفت .


همچنین در این همایش دکتر محمودیان مدیر موئلفه های اجتماعی سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: با اشاره به مشارکت بین‎بخشی، تصریح کرد: نقش ما در حوزه سلامت ۲۵ درصد است و نقش و اثرگذاری سایر دستگاه‎ها ۷۵ درصد است و همکاری همه دستگاها سازمانها ونهادها در این حوزه بسیار ضروریست .
مسئول دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان با بیان اینکه اقشار محروم در حوزه سلامت در اولویت هستند، تأکید کرد: بخشی از سلامت مردم مربوط به سلامت اجتماعی است و بیکاری از جمله آسیب‎هایی است که به سلامت مردم آسیب می‎زند از این رو در حوزه سلامت باید به همه اجزای سلامت توجه شود.
دکتر محمودیان به موضوع عدالت در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت : اجرای عدالت در سلامت و رسیدگی به مناطق محروم در این طرح در الویت قرار دارد .

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *