نخستین مجمع سلامت درنکا برگزارشد+تصویر

مدیر کل امور اجتماعی سلامت وزارت بهداشت گفت: سلامت دارای چهار بعد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است و ۷۰ درصد موضوعات مربوط به سلامت اجتماعی است و باید در این حوزه تلاش بیشتری انجام شود.
به گزارش نیکاخبر: سمانه زمانی‌گرمساری، در اولین مجمع سلامت شهرستان نکا، اظهار کرد: سلامت دارای چهار بعد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است و ۷۰ درصد موضوعات مربوط به سلامت اجتماعی است و باید در این حوزه تلاش بیشتری انجام شود.

وی افزود: اگر آسیب اجتماعی، فضای شهری نامناسب، فضای بصری نامعمول و امثال آن در شهر باشد قطعا” سلامت اجتماعی و سلامت روان به خطر می‌افتد و لذا باید برای حفظ سلامت اجتماعی در ساختارهای مختلف شهری رعایت استانداردها انجام شود.

مدیرکل امور اجتماعی سلامت وزارت بهداشت گفت: تشکیل مجمع سلامت محله‌ها با استفاده از پتانسیل مساجد، مدرسه‌ها و فرهنگ‌سراها راهی برای ارتقای سطح سواد سلامت جامعه است.

زمانی‌گرمساری با اعلام اینکه سلامت اجتماعی، مهم‌ترین مسأله در حوزه سلامت است و سلامت اجتماعی آحاد مردم را در بر می‌گیرد؛ یادآور شد: برای افزایش سلامت اجتماعی باید تمام دستگاه‌های اجرایی در حوزه سلامت وارد شوند تا این حوزه رشد مناسب داشته باشد.

وی هدف اصلی حوزه اجتماعی را جلب مشارکت‌های اجتماعی و مشارکت‌های مردمی در راستای اجتماعی شدن سلامت عنوان کرد و افزود: برای افزایش سلامت در جامعه و توجه همگان به این مهم باید در هر محله، مجمع سلامت محله و در هر شهرستان، مجمع سلامت شهرستان تشکیل شود.
این مسؤول با بیان اینکه در کانون سلامت محلی نیازمند همراهی و همگامی همه شهروندان هستیم تا اتفاقات خوب رقم بخورد، گفت: قرار است جامعه سالمی داشته باشیم و باید با ورود به تمام حوزه‌های سلامت، جامعه‌ای سالم و با نشاط داشته باشیم.


زمانی‌گرمساری اضافه کرد: کانون محلی سلامت، یک فرآیند عالی است که تا شورای عالی سلامت هم پیش خواهد رفت و تلاش دارد تا مشکلات توسط مردم حل و فصل شود و در این کانون با شهروندان روبرو هستیم و سروکار داریم و در مجمع سلامت محله، تمام ارگان‌های محلی موظف به پیگیری در امور سلامت جامعه هستند.


مدیرکل امور اجتماعی سلامت وزارت بهداشت اظهار کرد: ما نیازمند مشارکت شهروندان در امور مختلف هستیم چرا که مردم هوشمندانه‌تر از ما موضوعات محلی پیرامون خود را می‌شناسند و برای آن برنامه و راهکار دارند و لذا نیازمندیم تا با شکل‌دهی مجمع سلامت محلی، سلامت جامعه را در بخش‌های مختلف ارتقاء دهیم.
وی همچنین با تشریح اهداف حوزه سلامت اجتماعی افزود: تشکیل کانون‌های سلامت در محلات برای توانمندسازی مردم و مشارکت‌های مردمی در راستای اجتماعی شدن سلامت در بخش‌های مختلف است.


زمانی‌گرمساری در پایان با اشاره به شکل‌گیری مجمع سلامت در کشور گفت: مجمع ملی سلامت در کشور با حضور رئیس جمهور و مجمع سلامت استان‌ها با حضور استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و با حضور مسئولان شهرستان‌ها شکل می‌گیرد و تلاش داریم تا با مشارکت مردم در امور مختلف، سلامت را در جامعه فراگیر کرده و مشارکت اجتماعی مردم افزایش یابد.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *