دکترشاعری:استفاده از محصولات تراریخته ممنوع شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس و نماينده مردم بهشهر، نكا و گلوگاه در مجلس شوراي اسلامي گفت: محصولات تراريخته سلامت جامعه ما را مورد تهديد قرار داده است و وزارت بهداشت نبايد با بي‌تفاوتي از كنار محصولات تراريخته عبور كند.

به گزارش نیکاخبر: علی‌محمد شاعری، در نخستین مجمع سلامت شهرستان نکا، اظهار کرد: حساسیت در مورد محصولات تراریخته بسیار مهم است و باید پرچم‌دار جلوگیری از این ورود این محصولات وزارت بهداشت و درمان باشد، که نیست.

وی افزود: محصولات تراریخته دستکاری شده است و این مطالبه بنده و همه مردم است که بهداشت و درمان در این بخش بی‌تفاوت نباشد و وارد عمل شود و تلاش شود تا محصولات تراریخته برچسب خورده و با عنوان خود به بازار روانه شود تا حقوق مصرف‌کنندگان حفظ شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: باید ارزیابی خطر انجام شود و اینطور نباشد که محصولات تراریخته که در ۴۰ کشور جهان ممنوع شده است با مجوز بهداشت وارد کشور شود و لذا باید دقت بیشتری در این امر انجام و همچنان که آزبست را ممنوع کردیم، استفاده از محصولات تراریخته هم ممنوع شود.

شاعری اظهار کرد: ممنوعیت استفاده از آزبست در صنعت ساختمان هم اوایل مشکل‌آفرین بود اما با کمی تحمل اجرایی شد و اکنون هیچ نوع آزبستی در کشور مورد استفاده نیست و می‌شود در راستای محصولات تراریخته هم به این جایگاه رسید.

* شیب مهاجرت به مازندران به دلیل خشکسالی
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شیب مهاجرت به مازندران به دلیل خشکسالی، تهدیدی برای استان است، یادآور شد: مشکلات کم‌آبی و خشکسالی در بخش مرکزی و غرب کشورمان جدی است و مهاجرت به مازندران به دلیل تغییرات اقلیمی، ناامنی محیط زیستی، ریزگردها، مشکلات آبی و خشکسالی در حال توسعه است.
شاعری افزود: توسعه نامتوازن و ناعادلانه در کشور شکل گرفته است و مهاجرت مردم از استان‌های کمتر توسعه یافته به استان‌های توسعه یافته در حال انجام است و باید این توازن برقرار شود تا از مهاجرت جلوگیری کرد.

وی گفت: باید مراقب باشیم و بدانیم با این سیر صعودی مهاجرت به مازندران در هفت تا هشت سال آینده دیگر جمعیت مازندران سه میلیون نفر نخواهد بود و باید فکر اساسی انجام شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه در شهرستان نکا براساس اعلام آمار به ازاری هر هزار نفر یک تخت داریم؛ اظهار کرد: در مقایسه با آمار کشوری باید ۲ تا ۳ تخت به ازاری هر یک‌هزار نفر باشد که باید این جهش ایجاد شود.

شاعری گفت: برای توسعه بیمارستان‌ها در شرق مازندران کارهای اساسی و زیربنایی انجام شده است و فاز دوم بیمارستان امام حسین(ع) نکا به‌زودی شروع می‌شود؛ بیمارستان ۶۰ تختخوابی گلوگاه شروع شده و بیمارستان جایگزین بهشهر با بیش از ۲۰۰ تخت به عنوان مجهزترین بیمارستان مازندران به‌زودی افتتاح می‌شود تا مشکلات این حوزه برطرف شود.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *