دکترشاعری ازمجتمع کشتی سازی صدرا بازدید کرد/ عکس

نماینده مردم شریف شهرستانهای بهشهر گلوگاه و نکا در مجلس شورای اسلامی روز گذشته با حضور در مجتمع صدرا ، از بخش های مختلف مجتمع کشتی سازی دریای خزر بازدید نمود .
به گزارش نیکا خبر ، دکتر شاعری در ادامه ضمن ملاقات با کارکنان و پرسنل این مجتمع ،در جلسه با مدیران بخش های مختلف صدرا به بررسی مشکلات آنان پرداخت .
در این جلسه تنی چند از مدیران مجتمع کشتی سازی صدرا ضمن ارائه گزارش از روند فعالیت ها، به طرح مشکلات موجود در مجتمع پرداختند و خواستار پیگیری نماینده محترم مجلس از طریق مجاری قانونی شدند .


شایان ذکر است ،کارخانه کشتی سازی صدرا درياي خزر در ساحل درياي خزر در شهرستان نکا واقع شده است. اين کارخانه در زمينه ساخت کشتي، سازه ها و تاسيسات نفت و گاز دريايي با کارگاه هاي مجهز و به کارگيري نيروهاي متخصص و با تجربه فعاليت خود را در سال ۱۳۷۰ با ساخت سکوي حفاري “ايران خزر” شروع کرد.
اين مجتمع داراي ساحلي به طول ۱۰۰۰ متر با درياي خزر بوده و در حال حاضر طرح توسعه جهت احداث حوض خشک به ابعاد ۴۰×۲۵۰ متر در حال انجام مي باشد. سيستم بالابر موجود در مجتمع درياي خزر به ابعاد ۲۵×۱۳۰ متر و ظرفيت اسمي ۳۸۰۰ تن مي باشد. و ظرفيت بالابري ۳۲۴۰ تن مي باشد.
وسعت و راه هاي دسترسي: کارخانه با مساحتي بالغ بر ۵۰۹.۰۶۵ متر مربع، داراي يک ديوار ساحلي به طول بيش از ۱۰۰۰ متر با حداقل عمق آب ۵/۵ متر است. كارخانه از طريق جاده قابل دسترسي است و طرح اتصال آن به شبکه راه آهن سراسري در حال پيگيري مي باشد.

امكانات
سيستم بالابر كشتي (Synchrolift): يك واحد به ابعاد ۲۵ × ۱۳۰ متر و ظرفيت اسمي ۳۸۰۰ تن
دو واحد اسکله پهلوگيري تانکرها به طول ۱۲۰متر، آبخور ۵/۵ متر و DWT=5500 tons
يک واحد اسكله پهلوگيري شناور به طول ۱۰۰ متر و آبخور ۵/۵ متر
۸ انبار مواد نفتي با ظرفيت۶۵۰۰۰ متر مکعب و به وسعت بالغ بر حداقل ۴۰۰۰۰ متر مربع و سيستم لوله کشي جهت بارگيري و تخليه نفتکش

دیدگاه های این مطلب

2 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. جناب یداللهی اینکه فرمودی کشتی سازی صدرادرساحل دریای نکا واقع شده رواصلاح بفرمائید!!!!
    زیرادرحوزه جغرافیائی وتقسیمات کشوری متعلق به شهرستان بهشهرمیباشد!!!بایدبه مسببان وعواملی که باعث این ظلم بمردم نکا تبریک گفت!!!
    اگرقبول نداری لطفابه تابلوئی که درست درجلودرب
    ورودی کشتی سازی صدرانصب شده توجه کنی باین مورد
    دست پیداخواهی کرد!!!

  2. وقتیکه خبرنگاریکه بقول خودش دارای سابقه وتجربه
    هست نمیدونه کشتی سازی مال نکانیست!ازدیگران چه توقعی میتوان داشت؟ ای داد ای هوار.کشتی سازی صدرامال بهشهره!بیخودی مصادرش نکنین!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *