امام جمعه نکا :با اخلال گران در حوزه اقتصاد برخورد جهادی شود

امسال ما باید یک جشن جهادی انقلابی برای چهل سالگی انقلابمان داشته باشیم. همه باید آماده باشیم، بزرگترین جشن پیروزی انقلاب اسلامی را در بهمن ماه امسال هم راهپیمایی بزرگ، دهه فجر بسیار باشکوه مردمی را باید انشاءالله داشته باشیم.

خطیب مصلای امام خمینی نکا ضمن دعوت و همگان به فریضه تقوا خاطر نشان کرد : همه شما بزرگواران، مردان و زنان با ایمان و خودم را به تقوا، پرهیز از گناه و رعایت حدود خدا و احکام و دستورات خدا سفارش و توصیه می کنم. خدای بزرگ در سوره فاطر آیه ۱۵ می فرماید: «یا ایها الناس انتم الفقراء الی الله والله هوالغنی الحمید». همیشه باید به خاطر داشته باشیم که ما به خدا نیاز داریم. خدا به ما نیاز ندارد. خدا به تقوای ما نیاز ندارد،​ خدا به انفاق ما نیاز ندارد.
آیت الله محمدی لائینی در ادامه گفت: فصل زکات است، برداشت محصول است، زکات واجب، گندم، جو، گاو و گوسفند. گندم و جو که خیلی کم است، پس در چیزهای دیگر که مستحب است، یک مقداری به زکات مستحب توجه کنیم. برای کلزا، برای شالی و اینجور چیزها، زکات مستحب بپردازیم ولی فکر نکنیم که خدا به این زکات ما، به این انفاق ما نیاز دارد. «والله هو الغنی الحمید» فکر نکنیم که خدا به نماز ما نیاز دارد، فکر نکنیم که گناه ما به خدا صدمه ای می زند. همیشه این اصل قرآنی را به یاد داشته باشیم که ما سراپا نیاز به خدا هستیم «انتم الفقراء الی الله» و خدا هیچ نیازی به ما ندارد حتی اگر توفیق پیدا کردیم هشت سال دفاع مقدس، بچه های ما، جوانهای ما، خانواده های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، سه سال مدافعین حرم، دفاع از حرم، اگر توفیق پیدا کردیم، الحمدلله، ولی فکر نکنیم که خدای برای یاری انقلاب، برای یاری دینش نیاز به این دارد که ما حتما به جبهه برویم که اگر ما نرفتیم پس حتما دین خدا زمین می ماند. نه. جنگ احد بود، جنگ بدر بود، جنگ احزاب بود،​ دفاع مقدس بود، مدافعین حرم، همه اینها به جای خود، ارزشمند اما خدا اگر بخواهد دین خودش را بدون اینکه تو هم بروی به جبهه و کمک کنی یا نکنی، خدا دین خودش را پیش می برد. این برای این است که من و تو به فیضی برسیم، فیض جهاد را پیدا کنیم، فیض جانبازی را پیدا کنیم، فیض شهادت را پیدا کنیم، فیض ایثار را پیدا کنیم. بخاطر این است وگرنه خدا برای یاری دینش هیچ نیازی ندارد. برای رفع نیاز فقرا و نیازمندان به پول ما نیاز ندارد، ما باید با این کار خودمان پاک شویم، مالمان پاک شود. خدای بزرگوار بی نیاز را می خوانیم، ای خدای بی نیاز، نیاز و مشکلات جامعه ما را با بزرگواری خودت بر طرف بفرما.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت امام ششم تصریح داد : همه امامان به گردن ما حقی دارند. نمی توانیم بگوییم یک امام به گردن ما حق بیشتری دارد. یا یک امام حق کمتری دارد، اصلا چنین چیزی گفتنش باطل و نادرست است. هر کدامشان در زمان خودش وظیفه لازم را انجام داده که اگر آن وظیفه و آن کار را انجام نمی داد، اصل اسلام و دین صدمه می خورد. آن اقدام او در شرایط زمانی خودش برای اسلام همان کارایی را داشت که امام دیگر به شکل دیگر. اما زحمات بعضی از امامان یک مقداری برجسته تر هست. بخاطر اینکه شاید معرفت ما ضعیف باشد. یا بعضی از امامان شرایطشان به گونه ای بود یک مقداری اجازه داشتند که یک کارهای برجسته تری بتوانند انجام دهند.

حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و آن ماجراها، ۱۰ سال دوره امامت امام حسین بوده اما روز عاشورا یک برجستگی پیدا کرد وگرنه بقیه ایام هم امام بوده و همه آن روزهای دیگر و کارهایی که انجام داده همه اش باید می شد و به مصلحت.

امام باقر و خصوصا امام صادق(ع) برای ترویج دین، برای تعلیم محتوای واقعی دین بسیار گامهای موثری برداشتند چون‌ شرایط زمانی شان این ایجاب را می کرد و از این جهت امام صادق(ع)، حق ایشان بر ما برجسته تر است. در رابطه با اقا امام زمان هم امام صادق(ع) یادگارهای بیشتری دارد. دعای ندبه یادگار امام صادق است. دعای عهد یادگار امام صادق است. دعای غریق یادگار امام صادق است، دعای معرفت حجت «اللهم عرّفنی نفسک و انک ..» اینها یادگار امام صادق است. در رابطه با وظیفه ما در زمان غیبت، دعاها و زیارتها باز هم بیشترین یادگارها، از امام صادق(ع) داریم.

بنده خدمت شما عرض تسلیت و از زبان همه شما به محضر شریف آقا امام زمان(عج) عرض تسلیت داریم.

مناسبتهایی که در پیش رو داریم، کشف کودتای نوژه که واقعا یک توطئه خطرناکی بود. خداوند با بزرگواری خودش آن را خنثی و بی اثر کرد.

روز جهانی جمعیت است. الان الحمدلله جمعیت ما خوب است اما روند تناسل و توالد و مقدمه آن ازدواج، روندی نیست که ما در رابطه با جمعیت یک دورنمای خوبی را در آینده داشته باشیم. باید این مقدمات و ازدواج را،​ توالد و تناسل را یک مقداری باید واقعا جدیتر بگیریم وگرنه ممکن است در آینده شاهد تهدیدهایی در این حوزه باشیم.

روز حجاب و عفاف است که حمله عمال شاه و رضاخان پهلوی به جمعیتی که به کشف حجاب معترض بودند آن هم در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) و قتل عام و به شهادت رساندن صدها نفر انسان بیگناه و یک ماجرای بسیار سنگین غمبار و سند تاریخی غیرتمندی ملت ایران است آن روز و آن ماجرا و ملت بزرگوار ایران به این سوابق خودش نگاه کند. امروز هم باید مسئله عفاف و حجاب را جدی بگیرد.

هنوز هم ایام برای ثبت نام نوجوانان عزیز که به حوزه ها بیایند باقی است، انشاءالله خانواده ها و دانش آموزان بیایند سرباز امام زمان بشوند. بیایند به حوزه های علمیه بخصوص خوش استعدادهایشان، وارد این جرگه بشوند و بشوند مثل حضرت امام، مثل رهبر بزرگوار، ​مثل مطهری ها، مثل شهید بهشتی ها و این بزرگوارانی که خدماتی این چنینی را انجام دادند.

من چند تا نکته جهادی خدمت شما عرض کنم که همه شان را با پسوند جهادی تنظیم کردم.

اول، برخورد جهادی با اخلال گران در حوزه اقتصاد. پریروز سردار رحیمی در مصاحبه ای که کرده بودند، فرمانده نیروی انتظامی تهران، در این مصاحبه خیلی نکات تکان دهندهای وجود داشت. مثلا یک اخلالگر اقتصادی که به نام سلطان سکه شناخته شده، ۲ تن طلا و سکه ذخیره کرده بود یا خریده بود. ۲ اخلال گر دیگر ۱۷۰ میلیارد تومان سکه خریدند. یا تعدادی از صرافی ها ۱۸۰۰ کارت ملی آدمهای مختلف را گرفته بودند و اجاره کرده بودند و به هرکدامشان ماهیانه ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار تومان می دادند و از این کارت ملی می رفتند ارز دولتی دریافت می کردند. حدود ۲ میلیارد دلار از این راه از نیمه دوم سال گذشته تا الان سودهای کلانی را بردند. من نمی دانم یعنی چه؟ مثلا از کارت ملی ارز دادن چه معنایی دارد و چگونه است؟ حالا در مصاحبه ایشان بود. یا پریروز در مصاحبه بعد از اخبار ساعت ۸ رادیو، برای تورهای خارجی، سفرهای خارجی، برای مالزی، ۱۰۰۰ یورو ارز می دهند. خود این ۱۰۰۰ یورو ارز را صاحبان تور می خرند و مابه التفاوتش هزینه این سفر را در می آورد یعنی یک سفر مجانی. یعنی یک سفار فرضا به مالزی و ژاپن با هزینه دولت. در صورتی که به حجاج ما خیلی کمتر از این مبلغ ارز می دهند ولی برای ترکیه، برای مالزی و اینها،​ این همه ارز می دهند. باید تجدید نظر کرد، باید با این اخلالگران اقتصادی برخورد جهادی شود. در اصل، قوه قضائیه مسئولش است ولی قوه اجراییه هم مسئولش است. باید جلوی این سوء استفاده ها را بگیرد و خصوصا مجلس. خوشبختانه جناب اقای دکتر شاعری امروز اینجا تشریف دارند، واقعا ما خواستار این هستیم که همه هر سه قوه بیایند منافذ سوء استفاده را ببندند و با چنین اخلالگرانی قطعا برخورد و مبارزه شود.

دوم،‌ موضعگیری جهادی و تشکر جهادی. من اسمش را این گذاشتم. هم موضعگیری جناب رئیس جمهور محترممان در سفر به سوئیس در یک نشست خبری با رئیس جمهوری سوئیس، هم در رابطه با صهیونیستها موضعگیریهای بسیار جالبی داشتند و هم در رابطه با تهدید آمریکا برای قطع نفت ایران و جلوگیری از صدور نفت ایران بسیار موضعگیری جالبی داشتند. من اسم این موضعگیری را می گذارم موضعگیری جهادی.

جناب سردار سلیمانی در رابطه با این موضعگیری نامه ای نوشتند و تشکر کردند که من اسم این تشکر ایشان را می گذارم تشکر جهادی و این هم‌ یک فداکاری بوده که جناب سردار سلیمانی احساس وظیفه کردند برای این نقطه باید تشکر کرد. اگر ما در موارد دیگر نقدی هم داریم، اگر یک نقطه مثبتی هم وجود داشته باشد هم باید تشکر کرد. پس بنابراین هم موضعگیری جهادی و هم تشکر جهادی.

مسئله دیگر، تلاش و مدیریت جهادی. به مناسبت اینکه قرارگاه خاتم یک کار بسیار بزرگی انجام داده، حدود ۹۰ کیلومتری لوله هایی با قطر آنچنانی، شبانه روزی و سه شیفته کار کرده تا آب شیرین را به خوزستان و چهار شهر تشنه خوزستان رسانده. واقعا این کار کار و تلاش جهادی بود.

البته پیش از این هم قرارگاه خاتم در پروژه های مختلف، عرضه و توانمندی خودش را نشان داده. مثل پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس که بزرگترین پالایشگاه دنیاست در این زمینه، قرارگاه خاتم انجام داده. همین پارس جنوبی، چندتا از فازهایش را این شرکتهای فرانسوی و خارجی می آمدند چند روزی بودند و ناز می دادند و قهر می کردند می رفتند. آخرش هم مجبور شدند دادند به قرار خاتم تا تمامش کند. وقتی یک چنین توانمندی در داخل داریم، چرا ناز آنها را باید بکشیم که بخصو فرانسه ای را که بدترین موضعگیریها را در جریان مذاکرات برجام داشتند. بیشترین حمایت را از اسرائیل غاصب داشتند، بیشترین حمایتها را از منافقین تروریست دارند که الان سه سال پشت سر هم درست در همین تیرماه، همزمان با سفر رئیس جمهور محترم به اتریش و سوئیس، منافقین هم آنجا، مورد حمایت فرانسه هستند و همایش برگزار می کنند با آن برنامه وسیعی که دارند.

ما چرا باید ناز این شرکتهای فرانسوی و امثال اینها را بکشیم، با یک چنین توانمندیهایی که در داخل داریم. اسم این را گذاشتم «تلاش جهادی» و فعالیت جهادی که باید واقعا تشویق شوند.

چهارمین نکته، فتنه ستیزی‌ جهادی. ما در آستانه ۱۸ تیر قرار داریم. ۱۸ تیر سال ۷۸ فتنه ای بوده و سال ۸۸ باز هم این فتنه تکرار شده. ملت بزرگوار ما در ۲۳ تیر ۷۸ برخورد جانانه ای با فتنه و فتنه گران داشتند. در ۹ دی ۸۸ آن برخورد جالب را با فتنه گران و فتنه ها را سوزانده و در دی ماه ۹۶ باز با این آشوبها و فتنه هایی که می رفت تبدیل به یک فتنه بزرگ شود و هنوز هم کم و بیش ادامه دارد،این ملت بزرگوار ما توانستند یک فتنه ستیزی جهادی را از خودشان نشان دهند که واقعا جای تشکر و تقدیر دارد.

مورد دیگر هم، ما باید یک جشن جهادی انقلابی برای چهل سالگی انقلاب اسلامی خودمان امسال داشته باشیم. امسال علیرغم همه توطئه ها و تصمیم های دشمن، تصمیم دارند و می گویند انقلاب اسلامی ایران نباید از چهل سالگی عبور کند. اگر از چهل سالگی عبور کند می رسد به صد سالگی. ما به آنها می گوییم که نه آقاجان، اینجوری نیست که به صدسالگی برسد، می رسد به انقلاب جهانی حضرت مهدی انشاءالله.

امسال ما باید یک جشن جهادی انقلابی برای چهل سالگی انقلابمان داشته باشیم. همه باید آماده باشیم، بزرگترین جشن پیروزی انقلاب اسلامی را در بهمن ماه امسال هم راهپیمایی بزرگ، دهه فجر بسیار باشکوه مردمی را باید انشاءالله داشته باشیم.

ششم و هفتم از فرمایشات امام و رهبر می خواهم استفاده کنم،

«بصیرت جهادی». این بصیرت یک استراتژی است برای ما. یک زیربنا و اصل است. امام بزرگوارمان فرمودند شما تصور نکنید اینها (یعنی آمریکا و کلا غرب) برای ما و برای صلاح ما یک قدم بر می دارند. هر کسی این تصور را بکند،​ جاهل است. (صحیفه امام).

آمریکا دوست نمی خواهد، آمریکا خدمتگزار می خواهد. (صحیفه امام)

پس این بصیرت، این یک اصل اساسی است که اینها یک قدم به نفع ما بر نمی دارند. این را همیشه باید مدنظر داشته باشند. اینها نوکر می خواهند، اینها دوست نمی خواهند،​ اینها خدمتگزار می خواهند. اینها را باید ما به عنوان اصول سیاست خودمان، اصول تحلیل سیاسی، ​اصول راهبرد سیاسی خودمان اینها را باید همیشه مدنظر داشته باشیم تا در دام فریب آنها گرفتار نشویم.

هفتم، «مقاومت جهادی». مقام معظم رهبری فرمودند: علاج کار در مقابل آمریکای ماجراجو و متجاوز چیست. یک عده نسخه تسلیم را تجویز می کنند. یک عده می گویند باید تسلیم شویم. این نسخه کارساز نیست. علاج صحیح در مقابل تجاوز آمریکا، مستحکم کردن ساخت داخلی نظام است. (۲۲/۲/۸۲)

لهذا ما در لبیک به این ندای رهبر، عرض می کنیم ملت ایران در مقابل آمریکا و عمال آمریکا هیچگاه تسلیم نخواهد شد (تکبیر حضار).
سایت مصلای امام خمینی نکا

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *