بازدید میدانی “فرماندارنکا “از بخش هزار جریب / به روایت تصویر

نماینده عالی دولت در شهرستان نکا، بهمراه جمعی از مدیران دستگاهای اجرایی با حضور در مجموعه بخشداری هزارجریب ،وظیفه بخشداری درحفظ و توسعه روستاها را مهم ارزیابی و خواستار تهیه و تدوین برنامه توسعه برای رفع مشکلات ساختاری و توسعه روستاها شد. ‎
به گزارش نیکا خبر ،عبدالجواد توحیدی مقدم ضمن قدردانی از زحمات پرسنل بخشدار هزار جریب خواستار تلاش جدی بررسی مشکلات منطقه و نیز تکریم ارباب رجوع شد .
در ادامه فرماندار نکا با حضور در پاسگاه انتظامی استخرپشت ضمن خدا قوت به پرسنل خدم انتظامی در منطقه خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی وظیفه سنگینی را در خصوص برقرای نظم و امنیت برعهده دارد و قطعا مردم و مسئولان قدردان نعمت امنیت حاصل تلاش پرسنل انتظامی خواهند بود .
سرپرست فرمانداری نکا در جریان این بازدید برقراری امنیت را بزرگترین وظیفه نیروی انتظامی برشمرد و گفت: امنیت یک گوهر گرانبهاست ، همه باید قدردان زحمات کسانی که در این راه تلاش می کنندباشیم .

وی ضمن بازدید از آغاز عملیات آبرسانی به روستاهای کفرات و سنگرخواستار تسریع در انجام عملیات آبرسانی به روستاهایی که در شرایط بحران کم آبی قرار دارند شد .
صحراگرد رئیس آب و فاضلاب روستایی در توضیحاتی در خصوص اجرای این پروژه یاد آور شد :در اجرای این طرح با ساخت دو مخزن بتنی ۵۰ متر مکعبی و خط انتقال بطول ۵ کیلومتر، بهسازی دو دهنه چشمه، ساخت اتاقک ، تابلو برق و خرید یکدستگاه مولد برق و ایستگاه پمپاژ، اعتبار ۲۰۰ میلیون توانی در حال اجراست
او با حضور در روستای ارم در جریان طرح مطالعاتی پوم گردی این روستا قرار گرفت .


فرماندار نکا از وضعیت راههای ارتباطی و مواصلاتی بخش هزارجریب و ادامه عملیات بهسازی و آسفالت زنگت به ورپام بازدید کرد و خواستار اجرای کیفی و رعایت اصول ایمنی و فنی پروژه عمرانی در شهرستان و اتمام سریع عملیات راهسازی ‎شد
وی به اتفاق معاون فرماندار، بخشدار هزارجریب و رئیس راه و شهرسازی شرق استان ، بمنظور بررسی وضعیت راههای ارتباطی و مواصلاتی بخش هزارجریب بازدید می نمود تصریح داد : انتظار داریم دستگاههای متولی با نگاهی دقیق و کارشناسی شده نسبت به ابنیه، مقاوم سازی و اجرای دقیق پروژههای عمرانی همت گمارند.
سرپرست فرمانداری نکا با اشاره به شرایط جوی آب و هوا خواستار تسریح در عملیات راهسازی تاکید کرد وخواستار استمرار فعالیت ها جهت افزایش خدمت رسانی به مردم شهرستان شدند.

 


همچنین نماینده عالی دولت در شهرستان نکا، ضمن بازدید از روند عملیات گاز رسانی به اقدامات دولت تدبیر و امید درحوزه گاز رسانی به مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: اجرای عملیات گاز رسانی در بخش هزارجریب می تواند از تخریب منابع جنگلی جلوگیری کند.
توحیدی مقدم با اشاره به گستردگی و بهره مندی بخش قابل توجهی از خانوارهای شهرستان از این پروژه بر تسریع در اجرای آن تاکید نمود.

نماینده عالی دولت در شهرستان نکا در حاشیه این بازدید یک روزه خود از بخش های مختلف بخش هزار جریب ضمن بازد از روستاهای فریمک و زروم که طرحهای بوم گردی در آن به اجرا در آمده است در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیماگفت: نکا دارای قابلیت ها و جاذبه های گردشگری فراوان است و گردشگری در بخش روستایی از ظرفیت بالایی برخوردار است ، معتقدیم ترویج فرهنگ گردشگری باعث خواهد شد تا همچنان بافت فرهنگی و تاریخی روستا دست نخورده و بکر باقی بمانند و درکنار وجه فرهنگی در روستاها شاهد رونق اقتصادی باشیم.

 


توحیدی مقدم با اشاره به اهتمام دولت تدبیر و امید به رونق گردشگری بعنوان صنعت فرا بخشی در منطقه و خصوصا در هزارجریب به اجرای طرح هادی روستایی بافت سنتی در دو روستای فریمک و زروم با هزینه ای حدود ۲ میلیارد تومان اشاره و افزود: ماهیت روستاها تولید است و این ماهیت باید در روستاها ماندگار و تقویت شود.
شایان ذکر است فرماندار و مدیران نکا در این برنامه بازدید میدانی ضمن حضور در روستاهای های استخر پشت ،پجت سوجلما مجموعه گردشگری و تفریحی برادران حمیدی در روستای لیمونده در مجاورت چشمه “مریو ” روستاهای تجرخیل و بازدید از مجموعه تولید شن و ماسه آقای رحمت موسوی در این روستا درجمع مردم روستای بندبن حضور یافت و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت و در ادامه دستورات لازم در جهت رسیدگی به مشکلات این روستا “شامل آب شرب و راه ارتباطی را صادر نمود.

 

 

 

 

 

گزارش مصور از : سیده رقیه حسینی درویشانی

دیدگاه های این مطلب

2 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. مهندس سورکی در گفت:

    سلام و تشکر از فرماندارا و هیئت همراه جهت بازدید از منطقه هزار جریب نکا . ان شاء الله این بازدید ها منشا خیر و حل مشکلات آن مناطق شود مناطقی که روستاهای زیادی را در بردارد ولی بدون تعارف خدمت فرماندار جدید عرض نماییم که بسیاری از روستاها فراموش شده اند و حداقلی امکانات خصوصا راه ارتباطی که در زمان بارندگی امکان تردد داشته باشند را ندارند و وضع بسیار فجیه دارند مثلا در یک روز بارانی بیایید با ماشین شخصی خودتان نه ماشین شاسی بلند دولتی بروید ۵ روستای واقعا فراموش شده حوزه نکا ( کفکور، محسن آباد ، ازرگ ، واودین و خصوصا سورک) . شاید یک دهه می گذرد مشکل راه ارتباطی سورک از واودین فقط با آسفالت یا بتن حدود ۳۰۰ متری خروجی واودین به سورک( جنب مسجد واودین) همچنان پاپرجاست که تردد در روز بارانی اصلا امکان پذیر نیست !!!! و اقای فرماندار از شن ریزی جاده ها جلوگیری نمایید و اینکار یعنی خسارت و خیانت به بیت المال. با حداقل بودجه ای دارید فقط اسفالت ولو چند صد متر در سال…… . مناطق هزارجریب پتانسیلهای اشتغال زایی خوبی دارد فقط مشکلات عدم بالفعل شدن آنها عدم زیر ساخت مناسب خصوصا راه ارتباطی است و هزاران ناگفته های دیگر. ان شاء الله حضر خدمت خواهیم رسید.
    ارادتمند تمام خدمتگزاران مخلص.

  2. تشکر ازفرماندار محترم.
    ضمن عرض خوش آمد، برای ایشان آرزوی موفقیت در این عرصه رو دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *